בעקבות המקרה בבת ים: רה"מ הנחה לקדם תיקון לחוק צער בעלי חיים

ח"כ זוהר: "כיום בפועל העונשים המוטלים קלים עד בלתי משמעותיים. הצעת החוק שאגיש בתיאום עם ראש הממשלה תקבע רף ענישה מינימלי למתעללים" • במקביל יו"ר ועדת הפנים מיקי חיימוביץ' הודיעה בצהריים כי תכנס כבר ביום שלישי הקרוב את הוועדה לדיון

בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול
בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול

ראש הממשלה נתניהו הנחה את יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לקדם תיקון לחוק צער בעלי חיים שיחמיר את הענישה למתעללים בחיות, זאת בעקבות התיעוד המזעזע שנחשף אמש בבת ים של התעללות תושב העיר בכלבו. ח"כ זוהר צפוי להגיש את החוק שיקבע עונש מינימלי למתעללים בבעלי חיים ברמות שונות זאת מאחר שלמרות שהחוק הקיים מאפשר הטלת עונשי מאסר כבדים בפועל הדבר אינו קורה.

בהצעת החוק לתיקון חוק צער בעלי חיים נכתב כי על עבירות הכוללות התאכזרות, התעללות ועינוי, שיסוי בעלי חיים אלה באלה, ארגון קרבות בעלי חיים, פעולות השחתה למטרות נוי והעבדה מעבר ליכולתו של בעל החיים, שהעונש עליהן הוא של שלוש שנות מאסר או קנס - מוצע לקבוע עונש מאסר מינימלי של שישה חודשים. בנוסף, מציע החוק כי ביחס לעבירות התעללות שנעשו תוך גרימת סבל חמור בכוונה, שהעונש עליהן הוא ארבע שנות מאסר -  מוצע לקבוע עונש מאסר מזערי של שנה.

ביחס לעבירות הנטישה, ההזנחה ומניעת ההתעללות, עקירת ציפורני חתול וההמתה ברעל שהעונש עליהן הוא של שנת מאסר או קנס - מוצע לקבוע עונש מאסר מזערי של שלושה חודשים. ח"כ זוהר אמר הערב כי "החוק היום מאפשר לשופטים לגזור על המתעללים בבעלי חיים ענישה לפי שיקול דעתם אך בפועל העונשים המוטלים קלים עד בלתי משמעותיים. הצעת החוק שאגיש בתיאום עם ראש הממשלה תקבע רף ענישה מינימלי למתעללים ותגביר את ההרתעה מפני מעשי התעללות בעתיד".

"נבחן שינוי חקיקה והחמרת ענישה"

במקביל יו"ר ועדת הפנים מיקי חיימוביץ' הודיעה בצהריים כי תכנס כבר ביום שלישי הקרוב את הוועדה לדיון בנושא יחד עם גורמי האכיפה השונים כמו משטרת ישראל, משרד החקלאות, נציגי הפרקליטות ומשרד המשפטים ועוד. "אנחנו נבחן שינוי חקיקה והחמרת ענישה והקצאת משאבים גדולים כדי שכל מקרה שכזה יוכל לקבל מענה מיידי בשיתוף פעולה בין הגורמים השונים והעונשים ירתיעו את העבריינים המתעללים במלוא החומרה", אמר חיימוביץ'.

בהתאם למאבקים הפוליטיים בין כחול לבן לליכוד, לא אמורות להיות מקודמות הצעות חוק שאינן עוסקות בקורונה, כך לפי הודעת השר המקשר דודי אמסלם מוקדם יותר היום. אם מדובר בנושא בקונצנזוס, אולי שתי מפלגות השלטון יצליחו לפעול יחד כדי לקדם את החוק הזה ונוספים שכבר הוסכמו בחודשים האחרונים, בין היתר גם על החמרת ענישה על גננות בילדים חסרי ישע, שגם אותו כזכור הבטיח נתניהו לקדם בעצמו.