מותג הבירה סטלה ארטואה עובר לידיים של נציגת קורונה בישראל

מותגי הבירה הבלגיים בהם גם לף והוגרדן שיוצגו עד היום על ידי החברה המרכזית יעברו בתחילת ינואר לידי היבואנית "תימקו בירה" • משיחות עם קמעונאים עולה כי החברה המרכזית עצרה את התמיכה השיווקית במותג הבירה סטלה וכי הנוכחות שלו על המדפים ברשתות הצטמצמה באופן ניכר

 

 

סטלה ארטואה / צילום: שאטרסטוק
סטלה ארטואה / צילום: שאטרסטוק

לאן נעלמה הבירה סטלה ארטואה? בחודשים האחרונים הנוכחות של מותג הבירה הפופולרי הצטמצמה, ובחנויות בהן הוא קיים, לעיתים מדובר ביבוא מקביל. הרקע לשינוי הזה נובע מהחלפת ידיים בין החברה המייצגת אותו בישראל. ל"גלובס" נודע כי הזיכיון למכירת מותגי הבירה סטלה ארטואה, והוגרדן עומד לעבור לנציגה בישראל של בירה קורונה בתחילת 2021.

כפי שכבר דווח בעבר, מדובר בשלושה מותגי בירה שהנציגה הרשמית שלהם בישראל עד היום הייתה החברה המרכזית למשקאות קלים (קבוצת קוקה קולה ישראל) ואשר עכשיו איבדה את הסכם הזיכיון. הנציגה החדש של המותגים הללו היא יבואנית הבירה "תימקו בירה" בניהולו של גיל מלמד, שהחל מינואר הקרוב תהפוך לנציגה של שלושת מותגי הבירה הבלגיים של מבשלת AB InBev, זאת לאחר שהמבשלה רכשה לפני כשמונה שנים את יצרנית בירה קורונה, מודלו.

"מחלישים את הזמינות של המותג בנקודות המכירה"

על אף שהחברה המרכזית נחשבת למייצגת הרשמית של המותג בישראל עד סוף דצמבר, מתברר כי הנוכחות שלו במדפים בישראל הידלדלה באופן ניכר. משיחות עם קמעונאים עולה כי על רקע העברת הזיכיון הצפויה, החברה המרכזית כנראה צמצמה את התמיכה של הפעילות השיווקית במותגים הללו וסטלה ארטואה בראשם, כשגם המבצעים וההנחות שהיו על המותג פחתו.

עוד עולה, כי ישנן רשתות ונקודות מכירה שהמותג סטלה שהיה נחשב לפופולרי ונפוץ ברשתות הגדולות נעדר מהן כמעט לחלוטין, או נמצא בסניפים בודדים, ככל הנראה על רקע היעדר התמיכה השיווקית, או שנמכרת בהם סחורה מיבוא מקביל. בכיר באחת מרשתות המזון הגדולות בישראל אמר ל"גלובס": "המוצר היה משווק על ידי החברה המרכזית והם הפסיקו עם המוצר. כרגע אם הוא קיים בשוק זה שאריות או יבוא מקביל".

יש בשוק מי שמעריכים כי החברה המרכזית פועלת במכוון שלא לחזק את המותג שמעתה יתחרה בה. גורם ברשת מזון אחרת אמר ל"גלובס": "כבר לפני כמה חודשים הפסקנו למכור את המוצר ואם יש ממנו אז מדובר ביחידות בודדות. הם מחלישים את הזמינות של המותג בנקודות המכירה". מנגד, בחברה המרכזית מבהירים כי כלל המותגים משווקים כסדרם.

מתימקו בירה נמסר בתגובה לפניית "גלובס": "החל מה-1 בינואר 2021, תימקו בירה תייצג את הוגרדן, סטלה ארטואה ולף, מותגי הבירה הבלגיים של AB InBev בישראל. אנחנו מאמינים שהשותפות הפורה הזו, הבנויה על השותפות ארוכת השנים במותג קורונה בישראל, תביא להמשך חיזוק המותגים בשוק הישראלי. נמשיך להנגיש את המותגים לצרכנים הישראלים בכל הארץ בהישען על המורשת העשירה של תרבות הבירה הבלגית".

מהחברה הבת של החברה המרכזית, "מבשלות בירה ישראל" נמסר: "כלל מותגי הבירה של החברה משווקים כסדרם".