Abbvie רוכשת את חברת האסתטיקה הרפואית לומינרה בסכום מוערך של מאות מיליוני דולרים

תבצע את הרכישה באמצעות חברת אלרגן • לומינרה היא חלק מקבוצת החברות של ד"ר דדי סגל וד"ר ערן גולדברג, הכוללת גם את פנאקסיה

ד"ר ליאת גולדשייד זמירי, מנכ"ל לומינרה / צילום: איל יצהר
ד"ר ליאת גולדשייד זמירי, מנכ"ל לומינרה / צילום: איל יצהר

חברת Abbvie האמריקאית הודיעה ביום ד' על רכישת חברת לומינרה דרם הישראלית, העוסקת בתחום ההזרקות התת עוריות לצרכי אסתטיקה. לומינרה רושמת הכנסות של עשרות מיליוני דולרים לשנה, ועל בסיס זה ניתן להעריך כי היא נרכשה בסכום של מאות מיליוני דולרים. החברה היא חלק מקבוצת החברות של ד"ר דדי סגל וד"ר ערן גולדברג, הכוללת גם את חברת עיבוד הקנאביס פנאקסיה, הנסחרת בבורסה בת"א, וכן את חברת התכשירים הרפואיים Tree of life, הפועלת בישראל ובחו"ל.

לומינרה מנוהלת על ידי ד"ר ליאת גולדשייד זימרי, שזהו תפקידה הניהולי הראשון לאחר שהשלימה דוקטורט במכון ויצמן. גולדשייד זימרי נבחרה לרשימת "40 עד 40" של "גלובס" ב-2018. היא ייסדה את החברה יחד סגל, המשמש כיו"ר לומינרה, ועם גולדברג.

Abbvie תבצע את הרכישה באמצעות חברת אלרגן, מחברות האסתטיקה המובילות בעולם (משווקת בוטוקס), אשר מוכרת לקהל הישראלי בעיקר מהעסקה בה מכרה לטבע את החטיבה הגנרית שלה, אקטביס, בעסקה שנחשבת לזו שריסקה את שוויה של טבע. אחרי העסקה אלרגן מיקדה את פעילותה בתחומי העיניים והאסתטיקה הרפואית, ובמאי האחרון נרכשה על ידי ענקית התרופות Abbvie ב-63 מיליארד דולר.

לומינרה דרם הוקמה ב-2012, ותוך שנים ספורות כבר החלה לרשום הכנסות משמעותיות. היא החלה מייצור של גרסאות גנריות לחומרים מוזרקים למילוי קמטים ולהחלקה של עור הפנים. בתחילת הדרך פיתחה גרסאות גנריות למוצרי נישה בשוק ההזרקות, ומכרה אותם במחירים נמוכים בעשרות אחוזים מן המקור כדי לחדור לשוק, ואכן תפסה נתחי שוק משמעותיים. במהרה הקימה רשת של מפיצים מחוץ לישראל, בעיקר באירופה. עם הזמן הרחיבה את פורטפוליו המוצרים הגנריים שלה, והחלה לשווק גם מוצרים שהיא עצמה פיתחה, וגם להקים מערכי הפצה עצמאיים במספר מדינות באירופה. כך צמחה במימון עצמי ולא קיבלה השקעות של קרנות.

המוצר החדשני המוביל של החברה הוא HArmonyCa, המורכב מרשת של חומצה היאלורונית מוצלבת כשבתוכה מקובעות מיקרו-כדוריות של קלציום הידרוקסיאפטיט. המוצר נמכר היום בישראל ובברזיל, וגם על פי הודעתה של אלרגן, מוצר זה הוא אחת הסיבות המובילות לרכישת החברה. לומינרה העריכה בעבר כי ב-2020 מוצר זה כבר עשוי להיות משווק בארה"ב ואירופה, אך נראה כי בכל זאת מדובר באתגר משמעותי משום שהחומר חדש. תחת אלרגן, היא תוכל להשיג מטרה זו בקלות רבה יותר .

שוק החומרים לטיפולי פנים בהזרקה מגלגל היום כ-6 מיליארד דולר, ונחלק שווה בשווה כמעט בין זריקות בוטוקס (בעיקר לטיפול באזור העיניים והמצח) לבין זריקות החומצה ההיאלורונית והקלציום הידרוקסיפאטיט (כל אזור הפנים שמתחת לעיניים) . שוק ההזרקות שאינן בוטוקס הוא שוק חדש בתחום האסתטיקה הרפואית, והוא צומח פי 10 בעשור האחרון.

ישראל מובילה באסתטיקה רפואית, אך לומינרה שונה

ישראל היא אחת ממובילות שוק האסתטיקה הרפואית בעולם, אך היא התמקדה לאורך השנים בעיקר בסקטור של מכשירים מבוססי אנרגיית אור - תחילה להסרת שיער ואחר כך גם לשימושים כמו מיצוק של העור והחלקת קמטים וצלקות.

בתחום זה קמו חברות כמו לומניס, סינרון ואלמה לייזרס, שבעשור האחרון נמכרו כולן בעסקאות של מאות מיליוני דולרים, ואמנם הותירו פעילות בישראל, אך בבעלות חיצונית. בכירי החברות הללו התפזרו והקימו חברות כמו אינמוד שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 1.34 מיליארד דולר, הום סקינוביישנס, ונוס קונספט הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 100 מיליון דולר, ואחרות.

לומינרה ייחודית בזירה הזו גם בכך שהיא כלל אינה עוסקת באנרגיית אור, וגם בכך שהצוות שלה לא הגיע מאותה קבוצה מקורית שגדלה בחברות האסתטיקה שקמו בשנות ה-90.