הסכם תעופה חדש בין ישראל לירדן יאפשר לראשונה "טיסות חצייה"

טיסות של חברות זרות ממדינות המפרץ, מאסיה ומהמזרח הרחוק לאירופה ולצפון אמריקה יתקצרו מאחר שכעת הן יוכלו לעבור מעל המרחב האווירי של שתי המדינות • טיסות שממריאות ונוחתות בישראל לא יושפעו ישירות מהמהלך

מטוס ממריא / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
מטוס ממריא / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ישראל וירדן חתמו על הסכם תעופה חדש, שצפוי לאפשר לראשונה "טיסות חצייה" מעל המרחב האווירי של שתי המדינות, ובכך לקצר משמעותית את זמני הטיסה בין מדינות המפרץ, אסיה והמזרח הרחוק לאירופה ולצפון אמריקה. בהודעה הרשמית נכתב כי המהלך "יביא לחיסכון ניכר בדלק, יפחית את פליטת המזהמים ויתרום לאיכות הסביבה".

על ההסכם חתומות רשויות התעופה האזרחיות ורשות שדות התעופה בישראל ובירדן. "זהו סיומו המוצלח של מו"מ שהחל כבר לפני מספר שנים, אך הואץ והושלם רק לאחר חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירות וקבלת האישור ההיסטורי לטיסות מישראל בשמי סעודיה", נכתב בהודעה המשותפת. טיסות שממריאות ונוחתות בישראל לא יושפעו ישירות מהמהלך.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "בזכות ההסכם, מדינת ישראל משתלבת יותר ויותר במרחב. אנו פותחים דרכים חדשות לשיתוף פעולה תחבורתי, כלכלי ומדיני עם מדינות החולקות איתנו גבולות ואינטרסים דומים ושותפות לחזון השלום האזורי. אני מקווה כי בקרוב נוכל לבשר על התפתחויות נוספות".