חברת בוש משקיעה בסטארט-אפ ישראלי לבדיקת איכות עבודות בנייה

סייטאוויר, ש מפתחת פתרונות לבדיקת תקינות הבנייה, גייסה 10 מיליון דולר במסגרת סבב A • הובילו את סבב הגיוס רוברט בוש ונצ'ר קפיטל, זרוע ההשקעות של חברת בוש, וקרן אקסן ונצ'רס

מייסדי SiteAware, אורי אפק (CTO) וזאב בראודה (CEO) / צילום: נתי גולד
מייסדי SiteAware, אורי אפק (CTO) וזאב בראודה (CEO) / צילום: נתי גולד

הסטארט-אפ הישראלי סייטאוויר (SiteAware), המפתח פתרונות לבדיקת תקינות הבנייה, הודיע היום (ה') על גיוס 10 מיליון דולר במסגרת סבב A. סבב הגיוס היה בהובלת רוברט בוש ונצ'ר קפיטל, זרוע ההשקעות של חברת בוש, וקרן אקסן ונצ'רס. השתתפו בסיבוב גם המשקיעים הקיימים בחברה.

סייטאוויר, לשעבר Dronomy, הוקמה ב-2015 על ידי אורי אפק (סמנכ"ל טכנולוגיות) וגיא רז (שעזב את החברה). ב-2018 הצטרף כמייסד ומנכ"ל זאב בראודה. בתחילת הדרך החברה התמקדה בפיתוח טכנולוגיות רחפנים ודרך עיסוק זה נכנסה לעולם הבניין. מאוחר יותר שינתה החברה את הפוקוס לתחום הנוכחי - אימות תקינות עבודות בנייה בעזרת שימוש בכלים של ראיית מכונה ובינה מלאכותית.

סייטאוויר גייסה בסך הכל עד היום 15 מיליון דולר כולל הגיוס הנוכחי. החברה מעסיקה כ-30 עובדים, רובם בישראל עם צוות מכירות וניהול פרויקטים בארה"ב. החברה פעילה בשוק האמריקאי מעל 10 פרויקטים בארה"ב כיום. מטרת הגיוס הנוכחי היא להרחיב את צוות הפיתוח בארץ והמכירות בארה"ב, כדי לצמוח בשוק הבנייה האמריקאי שמגלגל 1.3 טריליון דולר.

הפתרון של סייטאוויר מתחיל בצילום של פרויקט הבנייה באמצעות רחפנים. אחרי שהתמונות נשלחות לענן, הטכנולוגיה שפיתחה סייטאוויר מבצעת סריקה דיגיטלית של המבנים ויוצרת מודל תלת מימדי בדיוק גבוה של האזורים השונים. לאחר מכן, המודל עובר תהליך אימות בהשוואה לתוכניות הבנייה המאושרות כדי לזהות שגיאות ביצוע, להקטין עלויות ולהפחית סיכונים. לפי סייטאוויר, הטכנולוגיה מהווה את הפלטפורמה הראשונה בתעשייה לאימות בנייה דיגיטלי, בניגוד לבדיקות הידניות שמקובלות היום.

"בעבודות בנייה לא תמיד אפשר לתקן את השגיאות וגם התיקון בסוף הפרויקט עולה הרבה כסף. היתרון שלנו הוא שאנחנו בודקים בזמן אמת שכל אלמנטים בבנייה, כמו קונסטרוקציה, צנרת וחשמל נמצאים במקום ", מסביר בראודה ל"גלובס". "שגיאות ביצוע יכולות להוביל לאובדן של שטח או לבעיות בשלד ולנזילות בבניין, שיגרמו לנזק של עשרות מיליוני דולרים".

לדברי בראודה, "בתקופת הקורונה פרויקטי בנייה בארה"ב המשיכו לפעול כמו בישראל, אך יזמים כן דחו פרויקטים חדשים קדימה לרבעונים הבאים. עכשיו אנחנו מתחילים לראות התאוששות. המטרה שלנו היא לפתח מוצר שכל קבלן יוכל לעשות בו שימוש באפס זמן ותוך שינויים קטנים".