לא רק בחיפה: חזירי בר נצפו משוטטים בנתב"ג

חזירי הבר משקפים את התמונה העגומה של נתב"ג שבימים כתיקונם בחול המועד סוכות היה אמור להיות הומה אדם

נתב"ג / צילום: יוסי פתאל
נתב"ג / צילום: יוסי פתאל

בסגר הקודם היו אלו חתולים שנהנו מהמסועים הריקים בנתב"ג המיותם וכעת, ברחבי נמל התעופה הישראלי נתפסו בעדשת המצלמה של עובד רשות שדות התעופה משוטטים להם חזירי בר. לא רק ברחבי העיר חיפה, חזירי הבר נהנים מהשממה של נתב"ג.

חזירי הבר משקפים את התמונה העגומה של נתב"ג שבימים כתיקונם בחול המועד סוכות היה אמור להיות הומה אדם. אלא שליקום היו תוכניות משלו ולממשלה תוכנית משלה שקבעה לסגור את נתב"ג במדיניות לפיה רק מי שהספיק לרכוש כרטיס טיסה עד ה25.9 מורשה לצאת מהארץ. ככל שחולפים הימים מספר הנוסעים צונח בהתאם למדיניות הזו שנימוק הגיוני להחלתה עד כה לא נמסר למעט נושא השוויוניות והסולידריות. המצב כיום הוא שטיסות רבות ממריאות מנתב"ג עם יותר צוות מאשר נוסעים.

לאור זאת, ישראייר הגישה עתירה לבג"צ נגד המתווה בטענה לפגישה בחוק יסוד האדם וחירותו ובחופש העיסוק, בגץ קבע כי על המדינה להשיב עד ה-13.10 לטענות המוצדקות שהשמיעה ישראייר, וההערכות הן שעוד לפני המועד הזה 'תשחרר' הממשלה את האיסור לטוס ותשיב את המצב לזה שהיה לפני הסגר, כלומר היתר לישראלים לצאת בהתאם למדינות שמקבלות ישראלים ואיסור עדיין לבעלי אזרחות זרה להיכנס לישראל.

וחזירי הבר מה איתם? הם יחזרו למרחבים שלהם הרחוקים מאדם ויחכו לסגר הבא שבני האדם יקוו שלא יגיע.