סדק נוסף בליכוד: גדעון סער התפטר מוועדת החוקה

סער הוא כבר חבר הליכוד השני שיצא בביקורת פומבית על ניהול המשבר הכלכלי בידי נתניהו • לפניו היה שר האוצר ישראל כ"ץ שהביקורת שהשמיע על קבלת ההחלטות של נתניהו הודלפה בסוף שבוע האחרון לתקשורת • גם הוא ציין אז כי אין כל היגיון בהגבלת העסקים הקטנים שעה שיש אפשרות להתקהלויות של עשרה אנשים

גדעון סער / צילום: טל שניידר, גלובס
גדעון סער / צילום: טל שניידר, גלובס

סדקים נוספים בליכוד: חבר ועדת החוקה גדעון סער מהליכוד הודיע הערב (שבת) במכתב ליו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר על התפטרותו מוועדת חוקה במחאה על סגירת העסקים בסגר. במכתב כתב סער כי "היו לי השגות קשות על נוסחו של 'חוק הקורונה הגדול'. התרעתי שהחוק יפגע קשות בליבת הפיקוח הפרלמנטרי של הכנסת על הממשלה. הסתייגויותי (והסתייגויות אחרות שהוצעו בוועדה) לא התקבלו בהצבעות שהתקיימו בחודש יולי".

סער המשיך וכתב כי לא יוכל לתת יד להגבלות על העסקים הקטנים וציין "לפי החוק הקיים, הוועדה אינה יכולה להכניס שינויים בנוסח התקנות אלא רק לאשרן או לדחותן. עקב כך, בישיבה שהתקיימת ב-1 באוקטובר נמנעה מהוועדה היכולת להכניס שינויים גם בנושאים שהיו בקונצנזוס בקרב חברי הוועדה, קואליציה ואופוזיציה כאחת. לא יכולתי לתמוך בישיבה הקודמת בהגבלת העסקים הקטנים (מתחת לעשרה עובדים) בשעה שהתקהלות של עד עשרה אנשים אפשרית. גם לא אוכל לעשות זאת בהמשך". לסיום ציין  סער "אשר על כן, איני רואה עוד טעם בחברותי בוועדה".

סער הוא כבר חבר הליכוד השני שיצא בביקורת פומבית על ניהול המשבר הכלכלי בידי נתניהו. הראשון היה שר האוצר ישראל כ"ץ שהביקורת שהשמיע על קבלת ההחלטות של נתניהו הודלפה בסוף שבוע האחרון לתקשורת. גם הוא ציין אז כי אין כל היגיון בהגבלת העסקים הקטנים שעה שיש אפשרות להתקהלויות של עשרה אנשים.

כפי שפרסמו לראשונה, חברי קבוצת הליברלים בליכוד מתחה ביקורת על ניהול המגפה בפן הכלכלי שלה על נתניהו ובכירי השרים. מאז פרסום המכתב התקבלו אצל חברי הקבוצה לא מעט פניות של חברי כנסת ושרים שטענו כי הם מזדהים עם הביקורת, אך איש מהם לא רצה להיחשף - מגמה שמשתנה בימים האחרונים. הסדקים שמתגלים בליכוד והביקורת על נתניהו מעלה תקווה בקרב חברי כחול לבן והאופוזיציה לשיתוף פעולה נגדי, אולם בשלב זה מדובר בביקורת נקודתית בלבד שלא מתחברת לכדי מה שקרוי מרד בליכוד.