הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ת"א ננעלה בעליות: ת"א 35 עלה ב-0.5%, פתאל זינקה ב-5.7%

בזק ירדה בכ-2% נגד המגמה, גילת צנחה ב-4.7%, שיכון ובינוי עלתה ב-4% • אורביט קפצה על רקע ההודעה על קבלת הזמנה ראשונה מלוקהיד מרטין

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

כמה יעלה לצאת מהסגר, איך הולכים לשלם את החובות הללו ומי הנפגעים העיקריים? | דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

 

16:00

יום המסחר הראשון אחרי החגים ננעל בעליות שערים. מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, ת"א בנקים הוסיף 0.13%, מדד ת"א טכנולוגיה התחזק בכ-1.6%.

פתאל החזקות קפצה ב-5.75%, בזק ירדה בכ-2% נגד המגמה, גילת צנחה ב-4.7%, שיכון ובינוי עלתה ב-4%, פריגו טיפסה ב-0.6%.

מחזור המסחר הסתכם ב-818 מיליון שקל.

14:30

מניית אורביט, יצרנית מערכות התקשורת למטוסים ואניות, מזנקת על רקע ההודעה על קבלת הזמנה ראשונה מלוקהיד מרטין. זאת במסגרת הסכם המסגרת שעליו הודיעה החברה לפני כחודשיים לפיתוח וייצור של מערכות ניהול קשר ושמע למטוסים.

13:00

המסחר בבורסה המקומית מתנהל בעליות שהתמתנו בחצי היום. המדדים המובלים שעלו ביותר מ-1% בפתיחה מטפסים כעת בכמחצית האחוז. 

התמתנו העליות במניות האנרגיה הירוקה אנלייט ואנרג'י'ס שעבר לירידות. אנלייבקס צונחת ב-9%, מדיגוס בולטת בעלייה של 17%, אופקו מזנקת ב-3.8%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-450 מיליון שקל.

11:20

העליות בבורסת ת"א התמתנו מעט. ת"א-35 ות"א-90 עולים ב-0.7% ות"א-125 מוסיף 0.75%. ת"א-טכנולוגיה מזנק ב-1.7% ות"א-נפט וגז קופץ ב-1.5%. ת"א-בנקים מוסיף 0.6%.

סאפיינס  עולה ב-4.6%, אופקו  ואנרג'יאן  מוסיפות 3.6%. טאואר  עולה ב-3.5%. גילת  ואבוג'ן  מאבדות 4%. 

או.פי.סי אנרגיה  קופצת ב-6%. החברה חתמה על ההסכם לרכישת חברת CPV האמריקאית ב-815 מיליון דולר,. CPV פועלת בתחומי החשמל והאנרגיה המתחדשת. כדי לממן את העסקה, או.פי.סי תבצע הנפקת מניות בהיקף של לפחות 500 מיליון שקל. 

אנלייט אנרגיה  רוכשת את השליטה בפרויקט אנרגיית רוח ענק בשבדיה בהספק כולל של כ-372 מגה-וואט בהשקעה של כ-130-140 מיליון אירו. העסקה מבוצעת במתווה השקעה משותף עם קרן התשתיות האירופאית Energy Prime Green, המתמחה בהשקעות בתחום אנרגיית רוח בשוק הנורדי.

10:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח בעליות חדות בהמשך לעליות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי האחרון. מדד ת"א 35 קופץ ב-1.15%, ת"א 90 עולה ב-0.9% ומדד הבנקים מטפס בשיעור דומה. 

מניות האנרגיה הירוקה אנלייט אנרגיה ואנרג'יקס עולות ב-4% ו-2% בהתאמה, אורמת מטפסת ב-3.3%, פתאל החזקות מזנקת ב-3.5%, אורביט מזנקת ב-6%. מנגד, אנלייבקס צונחת ב-8.5, אבוג'ן נופלת ב-6%.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א 


1. 

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע העליות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט, שם מדד נאסד"ק נסק בכ-1.4%, מדד S&P 500 הוסיף 0.9% ומדד דאו ג'ונס טיפס בכ-0.6%. העליות נרשמו על רקע הדיווחים על התקדמות במגעים לחבילת חילוץ נוספת לכלכלה האמריקאית, כאשר טראמפ העלה את הרף לחבילת תמריצים לכלכלה ל-1.8 טריליון דולר. עם זאת, אתמול הצעתו נדחתה על ידי יו"ר בית הנבחרים, תחת הביקורת כי היא לא כוללת תכנית יציאה ממשבר הקורונה. ההצעה גררה ביקורת מצד הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס, והקטינה את התקוות להסכם סיוע עוד לפני הבחירות שייערכו ב-3 בנובמבר.

2.

הדואליות יספקו תמיכה. הפער על ת"א 35 הוא חיובי (פלוס 0.8%) כאשר אופקו חוזרת עם פער חיובי של 3.5%, אורמת עם פער חיובי של 4%, איי.אפ.אפ עם פער חיובי של 2%, ומניית טאואר עם פער חיובי של 4.5% לאחר שקיבלה רוח גבית מעסקת הענק בתחום השבבים שעליה דווח בסוף השבוע האחרון. נובה חוזרת עם פער חיובי של 3.4, נייס עם פער חיובי של 1.3%.

3.

עונת הדו"חות לרבעון השלישי בארה"ב תיפתח השבוע, כאשר הבנקים הגדולים יהיו בין הראשונים לפרסם תוצאות. ביום שלישי יפרסמו ג'יי.פי מורגן, סיטיגרופ, דלתא איירליינס, וג'ונסון אנד ג'ונסון. ביום רביעי ידווחו בנק אוף אמריקה, וולס פארגו וגולדמן זאקס, ובחמישי מורגן סטנלי יפרסם תוצאותיו לרבעון.

4.

המסחר בבורסה בתל-אביב בשבועיים שהסתיימו התאפיין בעליות שערים בכל מדדי המניות המובילים. מגמה מעורבת אפיינה את איגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות. המסחר בשבועיים האחרונים התנהל על רקע כניסת המשק לסגר, בעקבות התגברות התפשטות הקורונה בארץ ב"גל שני" ועל רקע חגי תשרי. מדד ת"א 35 עלה בשבועיים האחרונים ב-7%, ומתחילת השנה ירד ב-18.9%. מדד ת"א 90 עלה בשבועיים האחרונים ב-9%, ומתחילת השנה ירד ב-0.3%.

5.

חוסר הוודאות לגבי פתיחת המשק. אמש דווח כי במשרד הבריאות גיבשו מתווה יציאה בן שמונה שלבים שיוצג ביום שלישי בדיון של קבינט הקורונה. תחילתו של המתווה בשבוע הבא וסופו בחודש פברואר, בהתאם להתפתחויות של קצב הנדבקים היומי בנגיף הקורונה.