המאבק נגד השינוי בשוק האינטרנט מסלים: הוכרז סכסוך עבודה בבזק בינלאומי

על רקע הכוונה לבטל הפיצול בין ספק לתשתית מתכוון הכריז הוועד על סכסוך עבודה ביחד עם ההסתדרות • סכסוך העבודה מגיע על רקע החששות בקרב העובדים מכך שביטול הפיצול יוביל להחלשת כוחה של בזק בינלאומי בשוק, ובהמשך לפיטורי עובדים

לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי / צילום: גד פרץ, גלובס
לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי / צילום: גד פרץ, גלובס

ועד עובדי בזק בינלאומי הכריז על סכסוך עבודה וזאת על רקע השימוע שפרסם משרד התקשורת בנושא ביטול הפיצול באספקת אינטרנט. סכסוך העבודה מגיע על רקע החשש הכבד בקרב העובדים מכך שביטול הפיצול יוביל להחלשת כוחה של בזק בינלאומי בשוק האינטרנט ובהמשך לפיטורי עובדים.

בזק בינלאומי היא ספק האינטרנט הגדול ביותר בישראל לאורך שנים. מצד אחד החברה כחברה אינה יכולה לצאת נגד מהלך שמיטיב עם בזק ולכן ההנהלה נמצאת בניגוד עניינים בשימוע, אך מצד שני מבחינת העובדים קיים חשש אמיתי שהכניסה של בזק לתחום תביא לכך שעבודתם של מאות עובדים עשויה להיקטע.

החשש של העובדים מובן, אך יחד עם זאת צריך להזכיר כי משרד התקשורת קבע בשימוע זמן התארגנות ארוך מאד (2022) עד שיותר לבזק ולהוט למכור שירותי אינטרנט. זאת במטרה להעניק לכל ספקיות האינטרנט זמן להתארגן.

עדיין לא ברור מה ידרשו העובדים ממשרד התקשורת, אך בשוק ישנן הערכות שונות כי הם עשויים לדרוש להתמזג באופן מלא עם בזק כדי שעובדים לא ילכו הביתה. אפשרות שנייה היא לאסור על בזק לקבל היתר לספק אינטרנט, עד שלא תמכור את פעילות החברות בנות, שמולן היא בניגוד עניינים.

לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי: "החלטת שר התקשורת משמעותה מכת מוות לחברה ול-1,350 עובדיה, כמו גם פגיעה אדירה בצרכנים בשל הקטנת התחרות במשק. ההחלטה לאפשר למונופול בזק להיכנס לתחום ה- ISP ולשמש כספק אינטרנט, תהפוך את בזק בינלאומי, המספקת שירותים אלו כיום, לחברה בלתי רלוונטית, ומכאן החשש המידי לסגירת החברה ולפיטורי עובדים. נלחמנו בעבר על זכויותינו, והיום אנחנו יוצאים למאבק על מהות קיומנו. חבל ששר התקשורת לא מבין את ההשלכות ההרסניות של מהלך זה".