אנלייט משקיעה 130-140 מיליון אירו בפרויקט רוח בשבדיה

מדובר, לפי אנלייט, ב"אחד מפרויקטי הרוח הגדולים באירופה", הצפוי לכלול 60 טורבינות רוח בהספק כולל של יותר מ-370 מגוואט

חברות האנרגיה הירוקה בבורסה בתל-אביב, הנחשבות לסקטור הפעילות הלוהט של השנה הנוכחית, ממשיכות לספק עסקאות משמעותיות להתרחבות פעילותן.

הפעם מדובר בחברת אנלייט, שעדכנה על השלמת רכישת השליטה בפרויקט הרוח "ביורן" שבשבדיה בהשקעה של כ-130-140 מיליון אירו (כ-515-560 מיליון שקל).

מדובר, לפי אנלייט, ב"אחד מפרויקטי הרוח הגדולים באירופה", הצפוי לכלול 60 טורבינות רוח בהספק כולל של יותר מ-370 מגוואט.

חלקה של אנלייט בפרויקט צפוי לעמוד על 55%-61%, לצידה של "קרן תשתיות אירופאית המתמחה בהשקעות בתחום אנרגיית הרוח בשוק הנורדי", מקבוצת פריים קפיטל (Prime Capital), "המנהלת נכסים והשקעות ברחבי העולם בהיקפים של מיליארדי אירו", נמסר מהחברה

סכום ההשקעה הכולל ברכישת הזכויות בפרויקט ובהקמתו מוערך על-ידי אנלייט ב435-445 מיליון אירו (כ-1.7-1.8 מיליארד שקל), ובחברה צופים ממנו תקבולים של כ-30 מיליון אירו בשנה הראשונה ושל כ-60 מיליון אירו לשנה "בממוצע למשך כל תקופת ההפעלה". באנלייט מעריכים כי הפעלתו המסחרית של הפרויקט תחל בתחילת שנת 2023.

עוד בעניין הפרויקט, ציינו באנלייט כי מתנהל מו"מ "עם אחת מענקיות הטכנולוגיה העולמיות" למכירת כ-50%-55% מכלל הייצור בפרויקט במחיר מובטח, וכי יתרת החשמל בו צפויה להימכר "במסגרת שוק החשמל של צפון אירופה (NORD POOL) ללא כל תלות בסובסידיות ממשלתיות".

לגבי שותפתה בפרויקט, באנלייט הוסיפו כי השתיים סיכמו לפעול "כשותפי פיתוח אסטרטגיים לקידום עסקאות נוספות בשוק הנורדי".

עוד בשבועות האחרונים, חתמה אנלייט על הסכם לרכישת החזקותיה של קרן נוי בפרויקטים הסולאריים חלוציות, מבטחים ותלמי בילו בכ-230 מיליון שקל, נוסף לפירעון הלוואות של קרוב ל-60 מיליון שקל, וכן עדכנה על השגת היתרי בנייה ותחילת הקמת פרויקט רוח בספרד בהספק של כ-312 מגוואט, בו שותפות גם הפניקס ומנורה.

אנלייט, הפועלת ללא גרעין שליטה, היא חברת האנרגיה הירוקה השנייה בגודלה בבורסה מבחינת שווי שוק, ואחרי זינוק של כ-50% שרשמה מנייתה היא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-5.3 מיליארד שקל.

עיקר עיסוקה של אנלייט מתרכז בייזום, הקמה והפעלת פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית ואנרגיית רוח בישראל ובאירופה. מנכ"ל החברה הוא גלעד יעבץ והיו"ר הוא יאיר סרוסי, בעברו יו"ר בנק הפועלים.