כתב אישום בפרשת "תן גז" ומינויים חדשים: חדשות המשפט

עו"ד אהד מיכאל מצטרף לארדינסט בן נתן • כתב אישום נגד אמיר האפרתי •
בן 27 מי-ם נאשם בעבירות מין בקטינים

אולם בית משפט / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
אולם בית משפט / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

אהד מיכאל מצטרף לארדינסט בן נתן

משרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' מרחיב את הפעילות בתחומי הפינטק, הרגולציה הפיננסית והקמת מבני השקעה - ומצרף כשותף במחלקה המסחרית את עו"ד אהד מיכאל.

המשרד מסר כי: "כמי שהיה היועץ המשפטי הראשי של חברות פיננסיות מובילות וחברות פינטק גלובליות, אהד מביא עמו ניסיון רב-תחומי וגלובלי בתחום הרגולציה הפיננסית, רישיונות חוץ בנקאיים, ליווי וייצוג של חברות הזנק וחברות פינטק (לרבות בטכנולוגיות מבוססות בלוקצ'ין)".

למיכאל גם ניסיון בליווי והקמה של קרנות השקעה וקרנות הון סיכון וכן ליווי שוטף של תאגידים מסחריים ועוד.

כתב אישום נגד אמיר האפרתי

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אמיר האפרתי בפרשת "תן גז", בגין עבירות שונות של זיוף, מרמה והלבנת הון. על פי כתב האישום , שהוגש באמצעות עוה"ד ג'ניה קליימן ומלכה גרוס מפרקליטות מחוז י-ם, מ-2016 הפעיל האפרתי, יחד עם אחרים, רשת עבריינית שמטרתה להפיק רווח כספי באמצעות הנפקה והפצה של אלפי חשבוניות כוזבות והכנסתן לספרי הנהלת החשבונות של חברות .

לדברי הפרקליטות, סך הכול, הנפיק האפרתי 3,013 חשבוניות פיקטיביות, בהיקף של כ547- מיליון שקל. מהן דרשו המקזזים החזר מע"מ על סמך 810 חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כמעט 45 מיליון שקל. התיק נחקר על ידי ימ"ר ירושלים, חקירות מע"מ ומכס ירושלים ויחידת יהלום של רשות המסים. יודגש כי האפרתי מכחיש את המיוחס לו בכתב האישום ושמורה לו חזקת החפות.

בן 27 מי-ם נאשם בעבירות מין בקטינים

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד יקיר בן דוד, תושב ירושלים בן 27, בגין שורה ארוכה של עבירות מין בקטינים בגילאי 11-17. כתב האישום מייחס לנאשם מעשי סדום, מעשים מגונים, עשיית פרסום תועבה בדמותו של קטין ועבירות נוספות . הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, בן דוד פנה ל-29 קטינים באתרי אינטרנט ויישומונים שונים וניהל שיח בעל תוכן מיני עם הקטינים, במטרה לבצע בהם עבירות מין. כמו כן במספר מקרים נפגש עם תשעה קטינים. באותן נסיבות, ביצע בשניים מהקטינים מעשי סדום, מעשים מגונים וכן גרם להם לבצע בו מעשי סדום ומעשים מגונים, בנסיבות אינוס. כמו כן, קיים הנאשם יחסי מין עם ארבעה קטינים בני 14 עד 16 וביצע מעשים מגונים בשלושה קטינים אחרים .

החקירה בתיק נוהלה ביחידה 105 בלהב 433 שבמשטרת ישראל העוסקת בהגנה על קטינים במרחב המקוון. יודגש כי בן דוד מכחיש את המיוחס לו בכתב האישום ושמורה לו חזקת החפות.