נעילה שלילית בבורסה: ת"א 35 ות"א 125 איבדו 0.6%; אג"ח דלק ירדו לאחר דחיית האסיפות

מדד ת"א נחלש ב-0.8%, מדד הנפט והגז איבד 2.6% • מדיגוס זינקה 62% • אנלייט אנרגיה ממשיכה לבלוט לחיוב, ומשלימה עלייה של יותר מ-18% בשבוע החולף • אלקטריאון משלימה עלייה של 30% בחודש האחרון

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

ביידן מתחזק, וגם השווקים: האם השוק מתמחר הפסד לטראמפ? ואילו סקטורים עדיפים להשקעה עבור כל אחד מהמועמדים | דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

 

17:25

יום המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים בירידות: מדדי ת"א 35 ות"א 125 איבדו 0.6% ומדד ת"א 90 נחלש ב-0.8%. מבין המדדים הענפיים בלטו בירידות מדד הנפט והגז שאיבד 2.6%, ומדד הבנקים שירד ב-0.9%. בצד החיובי, מדד ביומד עלה ב-1%.

מניית מדיגוס זינקה ב-61.8% לאחר שהחברה דיווחה כי  קיבלה אישור מאמזון להשקעה בבריטניה ובארבע מדינות באיחוד האירופי.

מניית אנלייביקס זינקה ב-17%, לאחר קבלת אישור ממשרד הבריאות להתחיל בניסוי קליני שלב 2, שיבחן את Allocetra לטיפול בחולי קורונה במצב קשה וקריטי. 

16:15

קרן המטבע עדכנה מעלה את התחזית: התמ"ג בישראל יתכווץ ב-2020 ב-5.9%, לעומת תחזית קודמת של 6.3%. בקרן צופים כי בשנה הבאה יצמח התמ"ג בישראל ב-4.9%, מעט פחות מהתחזית הקודמת שעמדה על 5%.

16:10

איגרות החוב של קבוצת דלק יורדות בממוצע של 2%, לאחר שאסיפות האג"ח של החברה נדחו בשבוע לבקשתה. זאת במטרה לתקן את שטרי הנאמנות, כך שתוכל להשלים את העסקה בדלק ישראל מול קרן ארבל ועל מנת שתוכל לפרוע חוב בנקאי לבנק זר בפירעון מוקדם.

15:25

למרות הירידות הקלות במדדים המובילים, המדדים הענפיים רושמים עליות קלות, כאשר מדד ת"א טכנולוגיה מוביל עם התחזקות של 0.9%. בניגוד למגמה, מדד נפט וגז בולט בירידה של 1.6%.

אורמת ממשיכה לבלוט במדד ת"א עם עליות של יותר מ-2%, בתחתית, אופקו שממשיכה בירידות ומאבדת יותר מ-5%. 

ישיבת קבינט הקורונה, שהייתה אמורה להתקיים היום אחר הצהריים, נדחתה לעת עתה.

14:30

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות וללא שינוי ניכר במדדים המובילים. מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-700 מיליון שקל.

נובה  סיפקה תחזית מעודכנת לרבעון השלישי של השנה, מעל לתחזיות השוק. במקביל החברה מנצלת את המצב לגיוס אג"ח להמרה בהיקף של כ-150 מיליון שקל.

12:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות וללא שינוי במדדים המובילים. מנייתה של אנלייט אנרגיה ממשיכה לבלוט לחיוב, ומשלימה עלייה של יותר מ-18% בשבוע החולף.

אלקטריאון מטפסת ב-3.8% ומשלימה עלייה של 30% בחודש האחרון, ומהלך עליות של 230% מאז השפל שנקבע במרץ. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-430 מיליון שקל בלבד.

11:10

ירידות קלות בבורסה. מניית אנלייבקס  בולטת בעלייה חדה ומושכת איתה את מניית הדסית ביו. 

עוד בולטות בעליות מניות אלקטריאון , מבטח שמיר , אנלייט וחלל תקשורת. 

בצד השלילי בולטות מניות אבוג'ן, מיקרונט, רציו, קבוצת דלק  ודלק קידוחים. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה שלילית, ומדדי המניות המובילים יורדים ב-0.3%-0.5%. 

ירידות בולטות נרשמות במניות אופקו , פתאל החזקות , קנון, המלט  וטבע. מנגד, אורמת בולטת בעלייה של 2.6%. 

09:10

חברת אזורים  עדכנה הבוקר כי ברבעון השלישי נמכרו על ידי החברה 262 יחידות דיור בהיקף כספי כ-500 מיליון שקל (כולל מע"מ), וזאת לעומת 268 יחידות דיור שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד, בהיקף כספי של כ-545 מיליון שקל (כולל מע"מ). בסה"כ בתשעת החודשים הראשונים של השנה נמכרו על ידי החברה 625 דירות בהיקף כספי כולל של כ-1.2 מיליארד שקל.

במסחר בשוק המטבעות מתחזק הדולר בכ-0.2% לרמה של 3.39 שקלים והאירו מתחזק בכ-0.3% ונסחר סביב 4 שקלים לאירו. 

08:00 

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בתל אביב


1. צפי לפתיחה מעורבת עם נטייה לירידות

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, למרות עליות חדות שנרשמו אתמול בוול סטריט, בהובלת מניות ההייטק. הנאסד"ק קפץ ב-2.6% וסיים את היום הטוב ביותר שלו ב-30 ימים האחרונים. S&P עלה ב-1.64% ודאו ג'ונס הוסיף 0.9%.

העליות נרשמו על רקע הדיווחים על התקדמות במגעים לחבילת חילוץ נוספת לכלכלה האמריקאית, ולקראת פתיחת עונת הדוחות לרבעון השלישי היום. 

2. בארץ - קבינט הקורונה יתכנס לדיון במתווה היציאה מהסגר

בארץ, היום בצהריים צפוי להתכנס קבינט הקורונה לדיון במתווה היציאה מהסגר. אתמול חצה מספר המתים מהנגיף את רף ה-2,000 וכעת עומד מספר החולים קשה על 822, מספר המונשמים 237 ומספר המתים מקורונה הגיע ל-2,021 איש. 

בחזית הכלכלית, אתמול פורסם כי הגירעון התקציבי המצטבר של הממשלה מזנק בחודש ספטמבר ל-9.1%, כך עולה מנתוני ביצוע תקציב המדינה שמפרסם היום האוצר. מדובר בפער של 123 מיליארד שקל בין הוצאות המדינה להכנסותיה ב-12 החודשים האחרונים.

מפירוט הוצאות הממשלה בתכנויות הסיוע להתמודדות עם משבר הקורונה עולה כי רק מחצית מהכספים שהוקצו לטובת המגזר העסקי הוזרמו עד כה בפועל. שיעור ביצוע נמוך במיוחד נרשם בתוכניות המענקים להחזרת עובדים בחל"ת שם שולמו נכון לסוף ספטמבר רק 593 מיליון שקל, שיעור ביצוע של 17% בלבד - וזאת לאחר שמתקציב התוכנית נלקחו שני מיליארד שקל.

3. מגמה מעורבת באסיה, ירידות קלות בחוזים

בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת ובמסחר החוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות. בהונג קונג עצרו את המסחר עקב סופת טייפון שמכה באיזור. בסין פורסם היום כי הייצוא מהמדינה קפץ ב-10.2% בספטמבר לרמה של כ-5 טריליון יואן (כ-743 מיליארד דולר) . הייבוא למדינה גדל ב-13.2% במדידה דולרית ו-4.3% במונחי מטבע מקומי ל-3.88 טריליון יואן. 

גרמניה יתפרסם היום סקר של מכון ZEW ובדויטשה בנק מציינים כי הוא "עשוי להצביע על ירידה בסנטימנט עקב עליית מקרי ההדבקה בנגיף הקורונה ברחבי היבשת". 

בארה"ב יתפרסם נתון מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש ספטמבר, שצפוי לרשום עלייה של 0.2%. 

עונת הדו"חות לרבעון השלישי בארה"ב תיפתח היום, כאשר יפרסמו דוחות הבנקים הגדולים ג'יי.פי מורגן וסיטיגרופ, לצד דלתא איירליינס וג'ונסון אנד ג'ונסון. מחר (ד') יפרסמו תוצאות בנק אוף אמריקה, וולס פארגו וגולדמן זאקס, ובחמישי מורגן סטנלי יפרסם תוצאותיו לרבעון.

4. פערים מעורבים בדואליות

המניות הדואליות חזרו עם פערים מעורבים. אופקו  חוזרת עם פער שלילי של כ-3.8%, אלביט מערכות 1.2%, טבע  1.6% ונייס 1.2% כך שהן צפויות לרדת היום. מנגד, אורמת  עם פער חיובי של כ-3%, פריון וסאפיינס עם כ-1.2% כך שהן צפויות לעלות.


5. אתמול בת"א - עליות

אתמול הסתיים המסחר בבורסה המקומית בעליות קלות. ת"א-125 עלה ב-0.1% ות"א-35 ות"א-90 ננעלו ללא שינוי. ת"א-בנקים טיפס ב-0.6%, ת"א-טכנולוגיה עלה ב-0.7% ות"א-ביומד איבד 1.1%. מניית אופקו צנחה 8.3%, אנרג'יקס צנחה ב-3.6%, איי.סי.אל נפלה ב-3.5% וטבע ירדה ב-2.3%. אומרת טכנו' עלתה ב-3.5%, שפיר הנדסה הוסיפה 3.2% ופריגו עלתה ב-2.7%. אנלייט אנרגיה עלתה ב-6% במחזור חריג. מחזור המסחר  הסתכם ב-1.55 מיליארד שקל. 

חברת או.פי.סי אנרגיה  השלימה גיוס של 737 מיליון שקל בהנפקת מניות. בכך, השלימה החברה, למעשה, את גיוס מלוא מקורות המימון הנדרשים לביצוע העסקה לרכישת חברת CPV האמריקאית, הפועלת בתחומי החשמל והאנרגיה המתחדשת.

חברת הנדלן גזית גלוב  מתכננת להנפיק סדרת איגרות חוב חדשה (ט"ו) בהיקף של כ-350 מיליון שקל. מוקדם יותר החודש פרסמה גזית גלוב את טיוטת שטר הנאמנות של סדרת ט"ו החדשה, שתובטח בשעבוד על ארבע נכסים של החברה בישראל. מדובר בפעם הראשונה מאז 2009 שגזית גלוב מציעה למשקיעים אג"ח מובטחות בשעבוד על נכסים, וזאת במטרה להפחית את הריבית שיידרשו המשקיעים מהחברה.