אם קורונה זה לא מספיק: התגלו 50 חולי עכברת בישראל

רק לפני שבועות ספורים המליצו במשרדי הבריאות והסביבה לאזרחים להימנע מרחצה במספר נחלים בצפון, אך כעת מתברר שבישראל אותרו 50 מקרים של אנשים שחלו או חשודים כחולים בעכברת, חלק ניכר מהם – לאחר שביקרו בנחלים בצפון

חולדה נגועה בעכברת (לפטוספירוזיס) / אילוסטרציה: Shutterstock
חולדה נגועה בעכברת (לפטוספירוזיס) / אילוסטרציה: Shutterstock

רק לפני שבועות ספורים המליצו במשרדי הבריאות והסביבה לאזרחים להימנע מרחצה במספר נחלים בצפון, אך כעת מתברר שבישראל אותרו 50 מקרים של אנשים שחלו או חשודים כחולים בעכברת, חלק ניכר מהם - לאחר שביקרו בנחלים בצפון.

מהחקירות האפידמיולוגיות שבוצעו עד כה עולה, שהחשיפה הייתה בנחלים הבאים: שניר (חצבני), ירדן, ג'ילבון, חרמון (בניאס), כזיב, זאכי, זוויתן, עמוד התחתון, בצת, תבור ועמיקם. בדגימות שביצע המשרד להגנת הסביבה בנחלים, התגלו חריגות בדיגום המים. "בהתאם לכך, המלצתנו לציבור היא להימנע מלהיכנס לנחלים בצפון בעת הזו ועד להודעה חדשה, בכדי לבלום את התחלואה", נמסר מהמשרד.

עכברת היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי חיידקים הנישאים בעיקר על ידי חולדות ועכברים, ועלולים לעבור לבני אדם. סימנים ותופעות לוואי של המחלה יכולים לנוע בין תסמינים קלים לקשים במיוחד: כאב ראש, כאבי שרירים, וחום; עד דימום מהריאות (תסמונת דימום ריאתי חמורה), אי ספיקת כליות וכבד, או דלקת קרום המוח. בארגון הבריאות העולמי מעריכים כי מדי שנה נדבקים במחלה על 873,000 בני אדם. היא שכיחה יותר בקרב גברים בוגרים, ונפוצה בעיקר בעונות הקיץ והסתיו.