בעלי שליטה חדשים באל על? רק ב-17 בנובמבר הדירקטוריון יתכנס להצביע על הרכבו החדש

חברת כנפי נשרים שבבעלות אלי רוזנברג פרסמה את הרכב הדירקטוריון החדש של אל על, לאחר שרכשה 43% מהחברה • אלא שהנהלת אל על לא מתכוונת לכנס את הדירקטוריון בחודש הקרוב לדון בנושא • בסביבת רוזנברג כבר הודיעו כי ישקלו צעדים משפטיים

אלי רוזנברג (בעיגול) ומטוס אל על בשדה התעופה בן גוריון / צילום: פרטי, יואב יערי
אלי רוזנברג (בעיגול) ומטוס אל על בשדה התעופה בן גוריון / צילום: פרטי, יואב יערי

נראה כי העברת השליטה באל על  מתעכבת - חברת כנפי נשרים של אלי רוזנברג שמחזיק בכ-43% ממניות אל על אחרי ההנפקה שבוצעו לפני כחודש, כבר פרסמה את הרכב הדירקטוריון שהיא מייעדת לאל על אולם בינתיים ההרכב החדש ימתין. אל על פרסמה על כינוס אסיפה כללית רק ב-17 בנובמבר, עם אופציה לדחייה ל-24 בנובמבר (אם לא "ימצא מנין חוקי"). כך שבינתיים בעלי השליטה החדש לא יכול להוציא אל הפועל את תוכניותיו.

בסדר הישיבה שפירטה אל על בהודעה לבורסה היא מציינת כי מטרת ההתכנסות היא לדון בדוח התקופתי של אל על לשנת 2019, למינוי מחדש של משרד רואי חשבון כמבקרי החברה (בריטמן אלמגור זהר ושות') ולמינוי דירקטורים בהתאם להצעה של כנפי נשרים תעופה: את דוד ברודט כיו"ר, ואת שאר חברי הדירקטוריון בהם פרופ' גבריאלה שלו, עמיקם בן צבי, מוטי אנגלמן, דורון כהן וג'ייסון גרינבלט. ההצבעה לגבי כל מועמד תיעשה בנפרד.

בסביבת רוזנברג כבר העלו את האפשרות לפיה כל עיכוב בהחלפת הדירקטוריון עשוי להוביל לפנייה לבית המשפט שיורה על זירוז ההליך. כל עוד הדירקטוריון לא יוחלף רוזנברג לא יוכל להתחיל במינויים או בכל פעולה אחרת שהוא מתכנן לחברה שבימים אלה נמצאת בהליך התאוששות אחרי שהיא עצרה את טיסותיה בחודשים האחרונים.

בתחילת החודש הפעילה אל על טיסות ליוון והשבוע אף הפעילה טיסות נוסעים לניו יורק. חלק מהטיסות שהחברה תכננה להפעיל היא נאלצה כבר לבטל בגלל התקנות האוסרות לטוס על מי שלא רכש כרטיס טיסה עד ה-25.9.

אין פשרה: ההסכם עם הטייסים חוזר לבית הדין לעבודה

בתוך כך המחלוקת שנמשכת בין אל על ובין ועד הטייסים בדבר ההסכם הקיבוצי שעליו חתמה ההסתדרות במקום ועד הטייסים תושאר להכרעה על ידי בית הדין לעבודה. ועד הטייסים הגיש בקשה לבית הדין לביטול ההסכם שנחתם על ידי ההסתדרות. בית הדין שלח את הצדדים להידברות במטרה להגיע לפשרה, אלא שזו לא צלחה.

אל על הגיבה לבית הדין כי היא משאירה את ההחלטה בידיו בתקווה שזו תתקבל בדחיפות. "הותרת התיק תלוי ועומד היא בבחינת הרע מכל מבחינת אל על". הנימוקים הם שבאופן הזה קשה לחברה למצות את גיוס החוב באמצעות הלוואה שהיא אמורה ליטול מבנק מלווה. שנית מציינת אל על כי הדבר פוגע ביחסי עבודה תקינים עם סקטורים אחרים של עובדים שעימם נחתמו הסכמים. עוד מצוין כי "החלפת בעלי השליטה בחברה לא שינתה את ההכרח להוציא אל הפועל תוכניות הבראה וחיסכון ואת ההכרח בהשלמת תהליכי גיוס ההון". בקשת אל על היא לתת פסק דין בדחיפות רבה.

בינתיים בוועד הטייסים בוחנים היפרדות מההסתדרות הכללית שבה מיוצגים כלל עובדי אל על. ל"גלובס" נודע כי הוועד בוחן את האפשרות להתאגד תחת ההסתדרות הלאומית לאור המחלוקת שעלתה עם החתימה של ההסתדרות על ההסכם כאמור. מטעמו של יו"ר טייסי אל על ניר ראובני נמסר: "אין תגובה".