הרכישה העצמית של צים: קונה אג"ח תמורת 43.5 מיליון דולר

חברת הספנות פרסמה את תוצאות הצעת הרכש ותענה להזמנות לרכישת איגרות חוב בערך נקוב של כ-54.4 מיליון דולר במחיר של 80 סנט לדולר • מנכ"ל צים אלי גליקמן: "התוצאות מעידות על אמון של השוק בתוצאות העסקיות ותורמות לחיזוק מבנה ההון של צים לקראת העתיד לבוא"

אלי גליקמן, מנכ"ל צים / צילום: סיון פרג'
אלי גליקמן, מנכ"ל צים / צילום: סיון פרג'

חברת הספנות צים הודיעה על תוצאות הצעת הרכש לאיגרות חוב מסדרה 1 ומסדרה 2. במסגרת הצעת הרכש נענתה החברה להזמנות לרכישת איגרות חוב בערך נקוב של כ-54.4 מיליון דולר במחיר של 80 סנט לדולר ערך נקוב ובסך מצטבר של כ-43.5 מיליון דולר. לפי הודעת החברה "איגרות החוב שתירכשנה על ידי המציעה במסגרת הצעת הרכש תבוטלנה ולא תימכרנה שוב".

היקף הצעת הרכש המקורית, לאיגרות שמועד הפירעון שלהן הוא ביוני 2023, עמד על עד 58.5 מיליון דולר. לפי נתוני אי.בי.אי מחירי ההצעות נעו בין 60% ל-100.8% מהערך הנקוב.

בנק ברקליס הוביל את העסקה מטעם צים.

מנכ"ל צים אלי גליקמן מסר כי "אנו שמחים על תוצאות הצעת הרכש בה נרכש סכום משמעותי של ערך נקוב של כ-54.4 מיליון דולר בתמורה של 80 סנט לדולר ערך נקוב של חוב. תוצאות אלה מעידות על האמון של השוק בתוצאות העסקיות של צים ותורמות לחיזוק מבנה ההון של צים לקראת העתיד לבוא. אני משוכנע שהאמון ביכולותיה של החברה נובע מהאסטרטגיה המצליחה של החברה, מהחזון ומרוח החדשנות שמובילה אותנו".

ברבעון השני של 2020 הציגה צים זינוק של 531% ברווח הנקי, ביחס לרבעון המקביל, שהסתכם ב-24 מיליון דולר. זאת למרות שההכנסות ברבעון ירדו ב-4.7% ביחס לאשתקד, והסתכמו ב-795 מיליון דולר.