ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה ב"ידיעות אחרונות"

בקבוצת "ידיעות אחרונות" נערכים למהלך התייעלות משמעותי הכולל בין היתר פיטורי 150-200 עיתונאים • הסכסוך יכלול את ועדי העיתונאים ב"ידיעות אחרונות", "Ynet" ו"ידיעות תקשורת"

בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון./ צילום: כדיה לוי
בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון./ צילום: כדיה לוי

על רקע כוונת הנהלת קבוצת "ידיעות אחרונות" לבצע מהלך התייעלות שיכלול פיטורי עשרות עיתונאים, הכריז ארגון העיתונאים על סכסוך עבודה בקבוצה. הסכסוך יכלול את ועדי העיתונאים ב"ידיעות אחרונות", "Ynet" ו"ידיעות תקשורת", ובמידה ולא יושג הסכם עם ההנהלה יוכלו בכל הקבוצה לבצע צעדים ארגוניים בעוד שבועיים.

בהודעת עדכון לעובדים כתבו הוועדים: "בעקבות כוונת הנהלת החברה להוציא לפועל בהקדם האפשרי תוכנית התייעלות ופיטורים נרחבת בקבוצת ידיעות, הוועדים בשלוש חברות הקבוצה ('ידיעות אחרונות-כלכליסט-לאשה -Xnet', 'ידיעות תקשורת', ו-'Ynet') יחד עם ארגון העיתונאים ינהלו בתקופה הקרובה מו"מ אינטנסיבי במטרה לצמצם ככל האפשר את התוכנית והפגיעה הצפויה. יחד עם זאת, עלינו להיערך לאפשרות כי נצטרך להיאבק כנגד רוע הגזרה, במידה ולא נגיע להסכמות עם ההנהלה".

"לשם כך, הכרזנו היום על סכסוך עבודה בשלוש חברות הקבוצה, על מנת שבתום תקופת צינון בת שבועיים, יהיה ביכולתנו, אם יהיה בכך צורך, לנקוט צעדים ארגוניים על פי דין ולהיאבק למען עובדי החברה".

כפי שנחשף ב"גלובס", על רקע המשבר בעיתונות הכתובה נערכים בקבוצת "ידיעות אחרונות" למהלך התייעלות משמעותי הכולל בין היתר פיטורי 150-200 עיתונאים. בעקבות זאת כינסו הוועדים וארגון העיתונאים אסיפת זום בה עודכנו העובדים בנוגע לצעדים שמתכוונת הנהלה לבצע, ועל האפשרויות להילחם בכך.