שר התקשורת יביא לאישור הממשלה את המינויים של מישל קרמרמן וניר שוויקי

הממשלה צפויה לאשר את מינויה של מישל קרמרמן למנכ"לית הרשות השנייה ואת מינויו של ניר שוויקי לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין • המינוי של השניים נדחה כבר למעלה משנה בשל סבבי הבחירות לכנסת, ואי מינוי של שר תקשורת קבוע עד למינויו של יועז הנדל

יועז הנדל / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת
יועז הנדל / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

לאחר חודשים של עיכובים ושלושה בג"צים בעניין, נראה כי מינוים של מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"לית הרשות השנייה וניר שוויקי לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין מגיע אל הישורת האחרונה: שר התקשורת יועז הנדל הודיע כי החליט להעביר לאישור הממשלה את מינויים של השניים והוא צפוי להגיש את ההצעה למזכירות הממשלה על מנת להעלות את מועמדותם להצבעה.

הנדל כבר הודיע בעבר כי יגיש את מועמדותו של שוויקי לאישור הממשלה, אך עד עתה הדבר טרם קרה.

השניים נבחרו לתפקידים עוד לפני בחירות מועד א', ועברו את כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים - למעט אישור הממשלה. לאחר שנדמה היה כי אישור המינויים נדחה ללא סיבה נראית לעין, הגישו קרמרמן יחד עם קרן אוזן שהייתה אמורה להתמנות ליו"ר מועצת הרשות השנייה בג"ץ בדרישה להביא את המינויים לדיון בישיבת הממשלה ובג"ץ קבע כי כך יש לעשות.

המינויים אכן הובאו לדיון ובישיבה נקבע כי אישורם יידחה עד למינויו של שר תקשורת חדש. בהמשך ישראל נגררה לשתי מערכות בחירות נוספות, לא מונה שר תקשורת קבוע והמינויים המשיכו להתעכב. אחרי מערכת הבחירות השנייה הגישה קרמרמן לבדה בג"ץ שבו ביקשה שוב להעלות את מועמדותה להצבעה. בג"ץ בחר לא להתערב ובהמשך הגישה עמותת הצלחה ביחד עם קרמרמן בג"ץ נוסף.

עם כניסתו של יועז הנדל לתפקיד שר התקשורת הוא נפגש מחדש עם כל המועמדים שהתמודדו על תפקידי מנכ"ל הרשות השנייה ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין. לפני מספר שבועות הוא הודיע כי יביא לאישור הממשלה את מינויו של שוויקי וכעת מצטרפת לזה ההחלטה להביא גם את מינויה של קרמרמן לאישור.

לדברי הנדל "אני סבור כי כישוריה וניסיונה המרשים הכינו את קרמרמן לעמוד באתגרים שמביא עימו התפקיד. תקופה ארוכה מאוד חיכתה קרמרמן לאישור סופי בממשלה, וזהו תוצר נוסף של חוסר היציבות השלטונית".

לדבריו "עולם השידורים ניצב כיום בצומת קריטית, ועל הרגולציה לעשות הכל כדי לא להפריע לשוק להתפתח מצד אחד, ומצד שני ליצור שידורים מגוונים, מאוזנים וחופשיים. לרשות השנייה אתגר משמעותי בהפחתת הרגולציה הממשלתית על השידורים, ואני משוכנע כי קרמרמן תעמוד באתגר".