למנוע שימוש של קטינים: אפליקציות הקורקינטים של ווינד תפעיל טכנולוגיה לזיהוי פנים

כפועל יוצא מהשימוש בטכנולוגיית זיהוי הפנים, השימוש בקורקינטים השיתופיים של החברה יוגבל רק לבעלי רישיון נהיגה • מנכ"ל החברה: "השימוש של קטינים בקורקינטים נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו משום שזה הגורם המסוכן ביותר המוביל לתאונות"

קורקינט של ווינד בת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס
קורקינט של ווינד בת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס

מהיום (ד'), אפליקציות הקורקינטים של ווינד תפעיל טכנולוגיה של זיהוי פנים בכדי לוודא כי הרוכבים אינם קטינים. כפועל יוצא מכך, השימוש בקורקינטים השיתופיים של החברה יוגבל רק לבעלי רישיון נהיגה.

המשתמשים הקיימים באפליקציה כבר סרקו את רישיון הנהיגה שלהם ועל בסיס הסריקה הזו תבוצע סריקת פני המשתמש לפני רכיבה ומשתמשים חדשים יבצעו הליך של סריקת פנים לזיהוי (בדומה לאפליקציות של הבנקים למשל).

המטרה היא לצמצם את השימוש בקורקינטים על ידי קטינים, תופעה אותה מגדיר מנכ"ל ווינד ישראל יוחאי עבאדי כ"מסוכנת ביותר". לדבריו, "השימוש של קטינים בקורקינטים נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו משום שזה הגורם המסוכן ביותר המוביל לתאונות, ואנחנו רואים את זה בניתוח של מיליוני נסיעות בשנה.
"המטרה הייתה למצוא פתרון שיעזור לנו לחסל את התופעה הזו ולהכניס את שירות הקורקינטים תחת המטרייה הבטוחה יחד עם המהלכים של העיריות שבאים במטרה לטפח את התחום המיקרו מוביליטי".

דרך הטכנולוגיה הזו ווינד למעשה לא תאפשר למי שאין לו רישיון נהיגה להשתמש בשירות, גם אם זה תחליף לרכב עבורם וגם אם גילם מעל 18.

המהלכים שעליהם הכריזה עיריית תל אביב בכדי להתמודד עם הכאוס שנוצר במרחב העירוני עם הכניסה המסיבית של חברות הקורקינטים להשכרה כללו סימון שבילים נוספים, הגבלת מספר הכלים במרחב הציבורי (2,500 לכל חברה), סימוני חניות ואת החובה להצמיד קסדות לקורקינטים שמוצעים להשכרה. חובה זו נדחתה בשלב זה לאמצע חודש נובמבר.

ווינד יצאה לאחרונה בפיילוט באמצעות חלק מהכלים שאליהם הוצמדה קסדה לשימוש הרוכבים (חלק ניכר מהן, כצפוי נעלמו ולא הוחזרו לכלים). "עמדנו בדרישות הראשוניות של עיריית תל אביב ואנחנו מחכים להוראות להמשך", אומר עבאדי שמדגיש כי הטמעת הטכנולוגיה האמורה, לא תשפיע על מחיר השימוש בכלים שעומד על שקל אחד לדקת רכיבה.