היועמ"ש לנציב שירות המדינה: אין מניעה לכנס את ועדת האיתור למינוי פרקליט המדינה

מנדלבליט אמר לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ כי אין מניעה שמ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, תשמש חברה בוועדת האיתור

אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ
אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ כי לעמדתו אין כל מניעה כי ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, תשמש חברה בוועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה.

"אין מקום ואין אפשרות כי נציבות שירות המדינה תמנע את הקמת הוועדה, מקום בו התמלאו התנאים הפורמליים לכך; וקיימת חשיבות ציבורית רבה לכך שהוועדה תוקם בהקדם לשם מינויו של תפקיד מרכזי וחשוב זה במערכת אכיפת החוק במדינת ישראל", כתב היועץ לנציב.

היועץ ציין כי הוא "סמוך ובטוח, כי נציב שירות המדינה יסייע לקדם את מינוי הוועדה לבחירת פרקליט המדינה מתוקף אחריותו המשותפת למינוי הכה חשוב לשלטון החוק במדינת ישראל, וזאת בחלוף כ-10 חודשים בהם לא מכהן בתפקיד פרקליט מדינה קבוע".

עוד ציין כי "קיימת חשיבות ציבורית רבה לכך שהוועדה תוקם בהקדם לשם מינויו של תפקיד מרכזי וחשוב זה במערכת אכיפת החוק במדינת ישראל".

נציב שירות המדינה שלח אתמול לשר אבי ניסנקורן מכתב ובו טען כי לא ניתן להקים את ועדת האיתור למינוי פרקליט המדינה מאחר שהממשלה טרם אישרה מינוי מנכ"ל קבוע במשרד המשפטים. לעמדת הנציב, ממלאת מקום לא יכולה להשתתף בוועדה בשל חשש לניגוד עניינים וכי הכלל הוא שממלא מקום לא יכול להשתתף בתהליכי בחירה למשרות בכירות במשרדו.