בורסות עולם | סיקור שוטף

הירידות בוול סטריט התמתנו בנעילה; זום עלתה ב-5.3%

מדדי המניות באירופה ננעלו בירידות של 2%-2.7% בצל הטלת מגבלות על רקע התפשטות הקורונה • בריטניה השיתה הגבלות נוספת על מנת לשלוט על התחלואה • התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע האחרון ברמה של 898 אלף, לעומת הערכות לכ-820 אלף תביעות

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות קלות במדדי המניות המובילים. היום נפתח בירידות של יותר מ-1% ובשעה האחרונה חלה התמתנות משמעותית במגמה השלילית ובסיום רשמו המדדים ירידות של עד 0.5%. 

המסחר הושפע מחששות המשקיעים מעליית מספר הנדבקים בקורונה בארה"ב ובאירופה, וחוסר היכולת של הבית הלבן והדמוקרטים בקונגרס להגיע להסכמות על חבילת תמריצים נוספת למשק האמריקאי.

20:05

נמשכות הירידות בוול סטריט, מדדי המניות נסוגים ב-0.3%-1.1%. 

מניית זום  מזנקת על רקע המלצות חיוביות של אנליסטים לאחר שהחברה הכריזה על מספר מוצרים חדשים.

למונייד , מנגד, צונחת בכ-8% על רקע המלצה שלילית של כלכלני קרדיט סוויס.

גם יונייטד איירליינס הולדינגס  רושמת ירידה חדה על רקע אכזבה מתוצאות החברה ברבעון האחרון, ומניית אלקואה מאבדת גובה עקב אכזבת המשקיעים מהתחזית שפרסמה החברה. 

18:45

מדדי המניות באירופה ננעלו בירידות של 2%-2.7% בצל הטלת מגבלות על רקע התפשטות הקורונה.

בוול סטריט נרשמות כעת ירידות של 0.5%-0.9% במדדי המניות המובילים. 

17:10

ירידות בוול סטריט. הזהב נחלש קלות לרמה של 1,901 דולר לאונקיה והנפט מסוג WTI צונח ב-3.3% ל-39.7 דולר לחבית.

מניית זום נסחרת כנגד המגמה ורושמת עלייה של 3.5%.

בקרב המניות הישראליות בולטת פורסייט  בעלייה חדה של 22%. 

16:35

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית, על רקע חששות המשקיעים מעליית הגל השני של נדבקים בקורונה בארה"ב ובאירופה, וחוסר היכולת של הבית הלבן והדמוקרטים בקונגרס להגיע להסכמות על חבילת תמריצים נוספת למשק האמריקאי.

המדדים המובילים יורדים בפתיחה ב-1%-1.3%. 

ירידות בולטות רושמות מניות אמזון , טסלה, למונייד  ופייבר. 

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע האחרון ברמה של 898 אלף, לעומת הערכות לכ-820 אלף תביעות.

עוד פורסם בארה"ב כי מדד הפילי פד הגיע לרמה של 32.3 נק' לעומת צפי כלכלנים לכ-14 נק', ומדד האמפייר סטייט עמד ברמה של 10.5 נק' לעומת צפי ל-13.8 נק'. 

14:30

עונת הדוחות בול סטריט נמשכת. בנק ההשקעות מורגן סטנלי  פרסם את תוצאות הרבעון השלישי של השנה, מהם עולה כי ההכנסות ממסחר ומכירות עלו על התחזיות והסתכמו ב-1.92 מיליארד דולר, לעומת הצפי לנתון של 1.7 מיליארד דולר. כלל ההכנסות עלו ב-16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-11.7 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, הרווח הסתכם ב-2.7 מיליארד דולר, או 1.66 דולר למניה, הרבה מעל לתחזיות השוק לרווח של 1.28 דולר למניה.

14:00

בריטניה הכריזה על הקשחת ההגבלות על לונדון בצל העלייה בתחלואה בקורונה. בכך מצטרפת הממלכה לצעדים שהשיתו צרפת והולנד, אם כי לא דובר על סגר מלא במדינות אלא בהגבלות מסוימות.

ממשלת בריטניה הודיעה על העלאת רמת הכוננות הבריאותית בלונדון ל"גבוהה", שמשמעותה שורת הגבלות חדשות על מיליוני התושבים בבירת הממלכה המאוחדת. ההנחיות החדשות כוללות איסור על פגישה עם מי שאינם ב"בועה" או חלק ממשק הבית בחללים סגורים והמלצה להימנע מהשימוש בתחבורה ציבורית. זוהי הרמה השנייה מתוך שלוש רמות הגבלות שהציג ראש הממשלה בוריס ג'ונסון בתוכנית ממשלתית השבוע. ההגבלות יחולו ממחר.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים טריטוריה האדומה בצל החשש כי התמריצים לכלכלה האמריקאית לא יגיעו לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב שייערכו בעוד 19 יום.

13:00

חברת התעופה יונייטד איירליינס דיוחה על הפסד של 1.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי השנה בצל שיתוק ענף התעופה לע רקע נגיף הקורונה שפשט על רחבי העולם. 

החוזים על הנפט (WTI) צונחים ב-2.3% לרמה של 40 דולר לחבית.

12:00

מחריפות הירידות בבורסות אירופה. מדד הדאקס הגרמני צונח ביותר מ-3% בצל העלייה בתחלואה לשיא יומי בגרמניה. הפוטסי מאבד 2.5%, והקאק הצרפתי צונח בשיעור דומה על רקע ההכרזה של מקרון על עוצר לילי, אם כי צרפת, להערכתו, לא איבדה שליטה על הקורונה במדינה.

בורסות אסיה ננעלו בירידות חדות, בדומה לסנטימט השלילי בשוקי המניות באירופה ובניו יורק. הבורסה בהונג קונג צנחה ב-2%, מדד הניקיי היפני איבד 0.5%, שנזן ירדה בשיעור דומה.

10:25

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות חדות בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה כאשר בצרפת ובהולנד הושתו הגבלות על האוכלוסייה בניסיון לשלוט בקצב ההדבקה, ובאיטליה וגרמניה נרשם שיא נדבקים יומי. 

מדד הדאקס הגרמני צונח ב-2.2%, מדד הפוטסי הבריטי יורד ב-2.1%, ומדד הקאק הצרפתי מאבד 1.6%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות של 0.65 עד 1%.

09:15

משרד החוץ האמריקאי הגיש הצעה לממשל טראמפ להוסיף את קבוצת ANT הסינית לרשימה השחורה לפני שחברת הטכנולוגיה הפיננסית אמורה לצאת להנפקת ענק בוול סטריט, כך לפי דיווח של 'רויטרס' שצוטט שני גורמים המקורבים לנושא.

08:30

המסחר באסיה מתנהל בירידות בהמשך לסגירה האדומה שנרשמה אמש בניו יורק לאחר התבטאות שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין בנוגע לחבילת התמריצים לכלכלה האמריקאית. לדבריו, חבילת התמריצים לא תאושר לפני הבחירות שיתקיימו בעוד 20 יום. עם זאת, מנוצ'ין ציין כי הוא צופה צמיחה חזקה ברבעון השלישי לכלכלה האמריקאית והתאוששות בצורת V.

הבורסה בהונג קונג יורדת ב-1.2%, שנחאי ללא שינוי מהותי, הניקיי היפני משיל 0.5%, שנזן יורדת ב-0.3%, סינגפור מאבדת 0.7%.

היום יפורסמו בארה"ב נתוני הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף. התחזיות של הכלכלנים הן לתוספת של 825 אלף תביעות, לעומת תוספת של 840 אלף בשבוע הקודם. בנוסף יפורסם בארה"ב מדד הייצור של פילדלפיה לחודש ספטמבר, ומדד האמפייר-סטייט לחודש אוקטובר

אמש בניו יורק מדד הנאסד"ק איבד 0.8%, מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.6% ומדד SP 500 השיל 0.7% מערכו. מניות הבנקים וולס פארגו , בנק אוף אמריקה , גולדמן סאקס  ריכזו עניין לאחר פרסום הדוחות וננעלו במגמה מעורבת. מנייתה של NOI הסינית זינקה בכ-23% על רקע המלצות חיוביות מג'י.פי מורגן וסיטיבנק.

הגבלות בצרפת ובהולנד

בעקבות תחלואת הקורונה הגוברת ברחבי צרפת, ובעיקר בכמה מוקדי התפרצות בערים הגדולות, הודיע הערב נשיא צרפת עמנואל מקרון על הטלת עוצר לילי על פאריס וערים נוספות - מתשע בערב ועד שש בבוקר. במהלך הסגר ייאסר על התושבים לצאת מהבתים אלא אם מדובר בצרכים חיוניים, והוא יהיה תקף לחודש ימים.

ממשלת הולנד הודיעה אתמול כי תטיל "סגר חלקי" על המדינה, על מנת לבלום את ההתפשטות המהירה של מגפת הקורונה שנרשמה בשבועות האחרונים. הצעדים כוללים סגירת מסעדות ובארים, צמצום השימוש בתחבורה ציבורית, הגבלת אירועים ועוד. הלימודים והעבודה יימשכו כרגיל. הולנד היא המדינה המערב-אירופית הראשונה שנוקטת צעד זה ברמה הלאומית, ולא רק לגבי ערים ואזורים "אדומים", כפי שעשו צרפת וספרד בשבועות האחרונים.