אירוע חריג: יעלון מחרים את ישיבת ההצבעה לאישור הסכם השלום

בשל אי חשיפת עסקת מכירת ה-F35 לאיחוד האמירויות, שר הביטחון לשעבר יעלון יחרים את ישיבת אישרור ההסכם בכנסת

משה (בוגי) יעלון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
משה (בוגי) יעלון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

אירוע חריג היום במליאת הכנסת. שר הביטחון לשעבר ומי שהיה ח"כ בליכוד וכיום נמצא בסיעת יש עתיד-תלם הודיע שלא ישתתף בהצבעה לאישרור הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות וזאת בשל העובדה שלא נחשפו כל מרכיבי ההסכם, כלומר האישור לאיחוד האמירויות לרכוש מטוסי F35.

יעלון הודיע היום על כך מיד עם ההודעה על הכוונה לחתום על הסכם השלום עם איחוד האמירויות והפרסומים אודות מרכיבים חסויים הכלולים בו, בתוכם מכירת אמצעי לחימה מתקדמים, העלולים להשפיע השפעה קריטית על היתרון האיכותי האסטרטגי של מדינת ישראל באזור, הוא דרש להציג בפני ועדת החוץ והביטחון, או בועדת המשנה המסווגת, את תכולת ההסכם לאישור הרשות המחוקקת.

יעלון הודיע היום: ״הפרסומים הזרים, ואישושם על ידי גורמים בינלאומיים המעורבים בהסכם, ומולם ההסתרה המכוונת של ראש הממשלה מהכנסת, ואף מהקבינט, מעוררים שאלות מדאיגות ואינם עולים בקנה אחד עם התנהלות ממלכתית אחראית ותקינה. פנייתי לא נענתה, הזמן חלף, ההסכם נחתם, וראש הממשלה הודיע על כוונתו להביאו היום לאישור הכנסת".

יעלון נאבק בשנים האחרונות לחשיפת ההסכמות של ראש הממשלה נתניהו למכור צוללת למצרים, וזאת בניגוד לעמדת משרד הביטחון. יעלון היה שר הביטחון כאשר המהלכים של נתניהו ברכש הצוללות הוסתרו ממנו. הדברים הללו נמצאים בלב דרישתו להקים ועדת חקירה ממלכתית בחקר הרכש של הצוללות וכלי השיט.

עוד אמר יעלון: ״איך אפשר להביא להצבעה במליאת הכנסת הסכם שלום, חשוב ומבורך ככל שיהיה, הסכם שהייתה לי הזכות לאורך שנים לתרום למערכת היחסים עליה הוא נשען, מבלי לתת אפשרות לחברי הכנסת, נציגי הריבון להכיר את תכולתו? גם הדיווח על כוונתו של ראש הממשלה להגיע לועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון בשבוע הבא ולהציג מה שיבחר להציג בפנינו, מבטא זלזול והתנהלות לא אחראית. מה הערך שיהיה לדיון שכזה אחרי אישור ההסכם בכנסת? ביטחון ישראל אינו עסק פרטי של נתניהו. לפיכך, לא אשתתף בהצבעה על ההסכם כפי שהוא מובא היום למליאת הכנסת.״