להב אל.אר.ואורי מנצור ירכשו את השליטה בדלק ישראל תמורת 525 מיליון שקל

ירכשו 70% מחברת תחנות הדלק של תשובה לפי שווי של 750 מיליון שקל • קבוצת דלק תמשיך להחזיק ב-30% ממניות דלק ישראל

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין
יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין

תפנית נוספת בעסקה למכירת השליטה בדלק ישראל. קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, סיכמה אמש על מכירת 70% מחברת תחנות הדלק לידי חברת הנדל"ן להב אל.אר ולאיש העסקים אורי מנצור תמורת 525 מיליון שקל במזומן. העסקה משקפת שווי של 750 מיליון שקל לדלק ישראל (לאחר שדלק ישראל חילקה לאחרונה דיבידנד של 150 מיליון שקל).

להב אל.אר נמצאת בשליטת אבי לוי, ששימש בעבר כמנכ"ל ענקית הקניונים מליסרון. תמורת העסקה תאפשר לקבוצת דלק לפרוע את יתרת החוב שלה לבנקים ולשחרר משעבוד את החזקותיה (40%) בשותפות דלק קידוחים, שישועבדו לטובת מחזיקי האג"ח שלה (להם חייבת קבוצת דלק קרוב ל-6 מיליארד שקל).

קודם לעסקה הנוכחית קידמה להב אל.אר עסקה לרכישת השליטה בדלק ישראל יחד עם איש העסקים רמי לוי, בעל השליטה ברשת הקרויה על שמו, שבסופו של דבר נסוג מהעסקה. בהמשך, חתמה קבוצת דלק על הסכם עם קרן ההשקעות ארבל, בראשות אמיר הסל וגבי לב, למכירת 49.9% ממניות דלק ישראל לידי הקרן בתמורה לסכום של 450 מיליון שקל.

הסכם המכירה לקרן היה מותיר 50.1% ממניות דלק ישראל בידי קבוצת דלק, כאשר מניות אלה אמורות להיות משועבדות לטובת מחזיקי האג"ח שלה. עם זאת, על פי הסכם המכירה לקרן ארבל, היו נדרשים מחזיקי האג"ח של קבוצת דלק להסכים כי השעבוד שיקבלו לאחר המכירה על 50.1% ממניות דלק ישראל, יהיה נחות לעומת זכויות הקרן - מה שעורר התנגדות להסכם וספק אם קבוצת דלק הייתה יכולה לאשרו באסיפות האג"ח שביקשה לכנס לצורך זה. הסכם המכירה ללהב אל.אר ולמנצור מייתר את קבלת אישור המחזיקים.