אורמד הישראלית נכנסת לניסוי שלב III באינסולין בבליעה

החברה הודיעה כי היא צפויה להתחיל בניסוי כבר ברבעון הנוכחי • הניסוי ייערך ב-1,125 חולי סוכרת בארה"ב, באירופה ובישראל

נדב קדרון, מנכ"ל אורמד / צילום: תמר מצפי
נדב קדרון, מנכ"ל אורמד / צילום: תמר מצפי

חברת אורמד הישראלית הודיעה כי היא צפויה כבר ברבעון הנוכחי להתחיל בניסוי שלב III בתרופה המובילה שלה, אינסולין בבליעה לטיפול בסוכרת. מניית החברה, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, עלתה 5.5% ביום שישי במסחר בנאסד"ק, ושווי החברה עומד היום על 63 מיליון דולר.

בכוונת החברה לערוך במקביל שני ניסויי שלב III במדגם כולל של 1,125 חולי סוכרת, במשך 6-12 חודשי טיפול לכל נדבק. הניסוי ייערך בארה"ב, באירופה ובישראל. בניסוי הראשון ישתתפו מטופלים אשר משתמשים היום ב-1-3 מוצרים אחרים להפחתת גלוקוז, אך לא הצליחו להגיע לאיזון של רמות הסוכר בדם. בניסוי השני יבחנו מטופלים שכיום מנהלים את המחלה באמצעות תזונה בלבד או בשילוב התרופה מטפורמין. המטרה העיקרית של שני הניסויים היא להוריד את רמות ה-A1C, מדד לאיזון סוכר לאורך זמן, ומדד משני הוא גלוקוז בצום אחרי 26 שבועות. החברה לא מסרה בהודעה הנוכחית מתי היא מצפה לתוצאות, אולם בעבר ציינה כי היא מעריכה כי תוכל להגיש בקשה לאישור המוצר בסוף 2024.

בדצמבר 2019 פרסמה אורמד תוצאות בניסוי שלב II במוצר, שבו הצליחה להראות הורדה מובהקת ב-A1C אצל חולים שטופלו במוצר שלה. התוצאות לא היו מושלמות כי דווקא המינון הגבוה ביותר לא הביא לתוצאות מובהקות, אולם בהסתכלות כוללת הוגדר כהצלחה.

המוצר של אורמד לא נועד להחליף זריקות אינסולין, שממילא מוחלפות בהדרגה במשאבות אינסולין מתוחכמות, אלא הוא פונה למי שאובחן בסוכרת אך עדיין לא נוטל אינסולין. בעוד המומחים בסוכרת רואים תועלת בנטילת אינסולין מוסף בשלב מוקדם יחסית לאחר האבחון, חולים רבים רוצים לדחות ככל האפשר את שלב המעבר לזריקות. בפער הזה מעוניינת אורמד לטפל.