עופר רימון, האחראי על טכנולוגיה במשרד החינוך, עוזב את תפקידו

רימון הודיע על פרישתו לאחר יותר מעשר שנים בתפקיד • הוא נחשב לאחד האנשים החזקים במשרד החינוך בכל הקשור למדיניות תקשוב, שסופגת ביקורת רבה במשבר הקורונה

עופר רימון / צילום: מתוך יוטיוב
עופר רימון / צילום: מתוך יוטיוב

עופר רימון, סמנכ"ל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך, הודיע הבוקר (א') כי הוא מסיים את תפקידו לאחר יותר מ-10 שנים. רימון נחשב לאחד האנשים החזקים במשרד החינוך בכל מה שקשור לטכנולוגיה, והוא היה זה שאחראי במידה רבה למדיניות המשרד בתקופת הקורונה בכל הקשור ללימודים אונליין ולהצטיידות במחשבים - מדיניות שסופגת ביקורת רבה.

כך למשל, למרות תקציב מסומן לרכישת ציוד קצה, מכרזי הרכש מתעכבים ומאות אלפי ילדים עדיין ממתינים למחשבים שיאפשרו להם ללמוד מרחוק.

למרות הביקורת, רימון כתב במכתב הפרישה כי "בכל אחד מהתחומים אותם אנחנו מובילים: תקשוב בתי הספר, חינוך טכנולוגי ומערכות מידע, שורות חדוות עשייה, התפתחות וחדשנות, על אף - ואולי גם בזכות - מגיפת הקורונה שפקדה את העולם כולו".

רימון מונה לראש מינהל מדע וטכנולוגיה בשנת 2009 וארבע שנים לאחר מכן גם לסמנכ"ל תקשוב. בתקופתו כיהנו במשרד החינוך חמישה שרים - גדעון סער, שי פירון, נפתלי בנט, רפי פרץ ויואב גלנט - ושישה מנכ"לים. העובדה כי רימון אחראי גם על מינהל התקשוב וגם על מינהל המדע והטכנולוגיה - כלומר גם על התשתיות וגם הפדגוגיה בתחום - עוררה ביקורת במשרד בשל הכוח הרב שניתן לאדם אחד.

ביקורת על מוכנות המערכת למשבר הקורונה

באחרונה, במסגרת כתבה במגזין G של "גלובס" נמתחה ביקורת חריפה על רימון, כמי שאחראי על מוכנות מערכת החינוך למשבר הקורונה. "רימון והמינהל שלו רוצים להוביל את הפרויקטים. אבל במקום להיות אלה שרק מספקים שירותי תקשוב, הם רוצים גם לקבוע מה יהיה בפרויקט. ואז נוצר מלכוד - אם הוא לא מנהל את הפרויקט, אז הוא לא בהכרח משתף פעולה. זה עניין של אגו. אבל אם הוא כן מנהל את הפרויקט, אז הפדגוגיה לא במרכז", אמר גורם שעובר מול משרד החינוך ומכיר היטב את ההתנהלות.

"התקשוב מקבל הרבה תקציבים, אבל האם הילדים נהנים מכך? האם זה מתואם עם המטרות של מערכת החינוך? התשובה היא חד-משמעית לא", הוסיף אותו גורם.

באותה כתבה, רימון התייחס לטענות האלה כאל רכילות בלבד, ואף הסביר שאינו יכול לקבל החלטות פדגוגיות בתחומים שאינם בסמכותו. לדבריו, כמו בכל מערכת, בעת משבר נדרש מי שינהיג אותה, וכך נהג הוא עצמו בקורונה, שהאתגר הטכנולוגי היה המרכזי ביותר שלה בשלב הראשון", אומר אותו גורם.