הידרדרות במצבו של הבכיר הפלסטיני שמאושפז בהדסה עין כרם בעקבות קורונה

סאיב עריקאת, שהיה לאורך שנים רבות האחראי למשא ומתן עם ישראל, נדבק בנגיף לפני כשבועיים ובשל היותו מושתל ריאות, נחשב בקבוצת סיכון משמעותית • אמש פנתה הרשות אל ישראל בבקשה לאשפזו בדחיפות לקבלת טיפול מתקדם בקורונה

סאיב עריקאת / צילום: רויטרס
סאיב עריקאת / צילום: רויטרס

הידרדר מצבו של סאאב עריקאת בכיר הרשות הפלסטינית המאושפז מאתמול בישראל בשל נגיף הקורונה שבו לקה. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר הבוקר כי עריקאת עבר לילה שקט אך הבוקר חלה התדרדרות במצבו, המוגדר כעת כקריטי ובשל מצוקה נשימתית הוא הונשם והורדם.

בהודעה נאמר כי עריקאת "מהווה אתגר עצום לטיפול בקורונה בהיותו מושתל ריאות עם דיכוי של המערכת החיסונית, ועם זיהום חיידקי בנוסף לקורונה. הדסה עם רופאיה המקצועיים הבכירים ביותר, נמצאת בקשר רפואי בינלאומי לגבי מדיניות הטיפול בחולה מורכב כזה. הדסה תמשיך לעדכן את משפחתו כמקובל באשר למצבו ותעדכן את הרשות הפלסטינאית בהיותו בכיר שם".

אמש עריקאת פונה לאישפוז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לאחר הידרדרות במצבו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. עריקאת, שהיה לאורך שנים רבות האחראי למשא ומתן עם ישראל, נדבק בנגיף לפני כשבועיים ובשל היותו מושתל ריאות, נחשב בקבוצת סיכון משמעותית. הוא קיבל טיפולים להקל על מצבו אך לא התאשפז ושהה בביתו ביריחו, שם שהתה עימו גם בתו, רופאה במקצועה.

לאחר ההידרדרות במצבו פנתה הרשות אל ישראל בבקשה לאשפזו בדחיפות לקבלת טיפול מתקדם בקורונה. ישראל נענתה ובצהריים הוא הועבר באמבולנס אל בית החולים הירושלמי.

עריקאת, מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, בן 65, עבר לפני שלוש שנים השתלת ריאות בבית חולים בווירג'יניה, ארה"ב, לאחר שסבל ממחלת ריאות קשה. את מקצת הטיפולים במחלתו אז קיבל בישראל.

אמש מתו מהקורונה בתחומי הרשות הפלסטינית וברצועת עזה שישה פלסטינים, ונמצאו קרוב ל-400 נדבקים. בבתי החולים בגדה מאושפזים כ-40 חולים במצב קשה, ששה מהם מחוברים למכונות הנשמה.