הנאמנים של קבוצת אלדד פרי במגעים עם ב.ס.ר ודניה סיבוס להשלמת פרויקטים

ביקשו למנות את השמאית עדינה גרינברג לצורך עריכת דוחות אפס לפרויקטים השונים • בעקבות הדוחות, יאותרו הפרויקטים עם היתכנות כלכלית, לצורך הקמתם

אלדד פרי / צילום: איל יצהר, גלובס
אלדד פרי / צילום: איל יצהר, גלובס

הנאמנים שמינה בית המשפט כחלק מהקפאת ההליכים לקבוצת פרי נדל"ן מגבשים מתווה לשיקום והשלמת פרויקטים של קבוצות רכישה שארגן אלדד פרי. כחלק מתוכניתם פנו הנאמנים, עו"הד גונן קסטנבאום ואהוד גינדס לקבוצת בסר, בניהולו של נחשון קיויתי, והציעו שהחברה תשמש כגורם שיוביל את הפרויקטים, או חלקם, בפן הניהולי וההנדסי. במקביל נעשתה פנייה לחברת דניה סיבוס כדי לבדוק אפשרות שהחברה תשמש כקבלן מבצע.

ככל הנראה המתווה יכלול תשלומים נוספים של חברי הקבוצות, לצורך השלמת הפרויקטים. הפנייה לחברות דווחה לשופטת בית משפט המחוזי מרכז, עירית וינברג נוטוביץ, כחלק מבקשת הנאמנים לאשר התקשרות עם שמאית מקרקעין לצורך הערכת שווי לפרויקטים אותם ניהלה קבוצת פרי. מדובר בשמאית עדינה גרינברג.

"בכוונת הנאמנים לקדם תוכנית שמטרתה ליצור - עקב בצד אגודל, בפיקוח בית המשפט הנכבד ובניהול של הנאמנים - מתווה פרגמטי ומעשי להשלמת כל אחד מהפרויקטים ומסירת הדירות/הנכסים למשתתפים בקבוצות הרכישה, וזאת באמצעות שילוב גורמי מקצוע מהמעלה הראשונה בענף הבנייה: שמאית, חברת ניהול הנדסי וחברת ביצוע קבלנית", הסבירו הנאמנים בבקשתם. "כחלק מהמתווה יוסדר מחדש מחדש או יינתן פתרון לחוב הקיים לגופי המימון (נושים מובטחים), שהעמידו מימון לפרויקטים".

בדיקה של עלויות הפרויקטים

תנאי הכרחי למימוש התוכנית הוא עריכת אומדן ריאלי של שווי הפרויקטים והעלויות הנדרשות להשלמתם, ולצורך זה ביקשו הנאמנים לשכור את שירותיה של גרינברג. גרינברג אמורה לייצר דוחות אפס לכל אחר מהפרויקטים, שבסופם ניתן יהיה לערוך התחשבנות בין כל חברי הקבוצת הרכישה בדבר תשלום נוסף שעליהם להוסיף למחירי הדירות שלהם. הדירות שנותרו בבעלות קבוצות פרי - יימכרו על ידי הנאמנים.

נכון לעכשיו ציינו הנאמנים מספר פרויקטים שבכוונתם להתמקד בהם, לפחות בשלב זה. פריי פלייס ברחובות שהוא הפרויקט הגדול ביותר של הקבוצה, וכולל זכויות בנייה ל-6,000 מ"ר מסחר, 750 יחידות דיור של מעונות סטודנטים, 25 אלף מ"ר משרדים ו-1,500 מקומות חניה; פרי בסט בלוד להקמת מגדל בן 22 קומות ו-86 דירות; ניצני פרי ברחובות להקמת 3 מבנים של 9 קומות כל אחד ו-90 יחידות דיור ו-700 מ"ר מסחר; פרי הורייזן שהוא פרויקט למגדל של 42 קומות ו-206 יחידות דיור; פרי ארט בבת ים במסגרתו מתוכנן מגדל מגורים בגובה 15 ו-54 דירות בבת ים; פרי ספיישל בפתח תקווה שאמור לכלול 100 דירות ו-230 מ"ר מסחר; פרי נופים במודיעין להקמת 112 יחידות דיור והוא נמצא בשלב השלד שלו; רמות פרי ברמת גן הוא פרויקט המיועד ל-39 דירות בשכונת נווה יהושע. כמו כן לקבוצה יש זכויות בפרויקטים ביזמות - פרי ריזורט באשדוד, ופרויקט פינוי-בינוי ברמת גן שנמצאים בשלבים מוקדמים של תכנון.

עקרונות הנאמנים מתפרסמים על רקע של התכתשות הכל בכל שמתרחשת בקבוצות של פרי. אקספו, שהיא חברת המימון העיקרית, נלחמת בנאמנים, אלדד פרי נלחם באקספו, ותהיות מועלות על תפקודי הנאמנים של קבוצות הרכישה.

פרי מגיב לראשונה

כחלק מהתנהלות זו הגיש בימים האחרונים אלדד פרי, באמצעות עוה"ד שי גליקמן, יונתן גמרניק ורחל לוי דיין, בקשה לבית המשפט לאיחוד הליכים. זו הפעם הראשונה מאז התפוצצה הפרשה שפרי מגיב בשמו.

כחלק מהבקשה מבקש פרי לאחד את תיק חדלות הפירעון האישי שנפתח לו בבית משפט השלום בראשון לציון, לבקשת אקספו, אליה הצטרפו חברי קבוצות רכישה, שמיוצגים על ידי עו"ד גיא סרוסי.

השופט גלעד לובינסקי זיו קבע מועד לדיון בתיק בעוד שבוע, אבל פרי ביקש עיכוב בהליכים, במטרה לאחד את התיקים הללו. בבקשה של פרי נכתב, כי אקספו גבתה ריביות גבוהות מהשיעורים המקסימליים המותרים על פי חוק המכר, וכי הנאמנים העלו טענות על התנהלותה. "טענות אלה מעמידות בספק ומעלות שאלות קשות באשר לחובותיהן של החברות כלפי קרן אקספו ובפרט - בכל הנוגע להיקפם של החובות, מעמדם ותוקף השעבודים שנרשמו לטובת קרן אקספו על נכסי החברות".

טענות אחרות שעלו לגבי בא כוחה של קבוצת הרכישה "פרי בסט" (המכונה גם "פרויקט אורות") הביאו אותו לפרוש מייצוג הקבוצה, לאחר שהנאמנים האשימו אותו בכך שהוא שתול מטעם אקספו.

מדובר בעו"ד יהודה זהבי שהודיע לפני כשבועיים מטעמם של חברי קבוצת הרכישה הזו, כי הם מצטרפים לבקשה שהוגשה מטעם בא כוחה של קרן אקספו, על מנת שבית המשפט יורה על החרגת הפרויקט מכלל הפרויקטים שמטופלים על ידי הנאמנים.

בתגובה האשימו אותו הנאמנים כי בפועל מדובר בעו"ד שמייצג את אקספו בשלל תיקים, וכי החברה למעשה "שתלה" אותו בקבוצת הרכישה, כדי לקדם את האינטרסים שלה, תוך הטעיית חברי הקבוצה. לחיזוק הדברים אף הביאו הנאמנים תמלילי פגישה שנערכו בינו לחברי הקבוצה. לדבריהם, הוא מצוי במצב של ניגוד עניינים. בהמשך הודיע כאמור זהבי לבימ"ש על פרישתו מהייצוג, לא לפני שכתב דברים חריפים על הנאמנים וטען, כי השתלחותם בו "מונעת אך ורק מהכוונה להסיר מדרכם התנגדות עניינית לביצוע תוכניתם לנקוט 'הליכי הבראה' חסרי תוחלת".