טעינה אלחוטית מגרמניה: החברה שרוצה לטעום מההצלחה של מניית אלקטריאון

איי.סי.בי מבקשת למזג לתוכה את חברת מגמנט העוסקת "במחקר ופיתוח של טכנולוגיה להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים מסוגים שונים"

מגמנט. טכנולוגיה להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים / צילום: מצגת החברה
מגמנט. טכנולוגיה להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים / צילום: מצגת החברה

על רקע נסיקתה המתמשכת של מניית חברת "הכביש החכם" אלקטריאון (זינוק של קרוב ל-340% מתחילת השנה), המובילה אותה לשווי מרשים של כ-3 מיליארד שקל, גם החברה הציבורית איי.סי.בי , המשקיעה בחברות ביומד ומצבה הפיננסי מאתגר, מבקשת להיכנס לתחום.

איי.סי.בי (ישראל סין ביוטכנולוגיה), הנמצאת בשליטה סינית, עדכנה על התקשרות בהסכם הלוואת גישור של עד 1 מיליון שקל לחברת הסטארט-אפ מגמנט (MAGMENT) מגרמניה, העוסקת בטעינה אלחוטית של מכוניות. זאת אחרי שהצדדים חתמו באחרונה על מזכר הבנות לא מחייב לצורך מיזוגה של מגמנט לאיי.סי.בי.

במקביל להלוואת הגיש ור, איי.סי.בי חתמה על הסכם להקצאת כ-2.5% ממניותיה למשקיע שאינו קשור אליה, שישקיע במניות המוקצות סכום דומה להלוואה המוענקת לחברת הכביש החכם הגרמנית (כ-1 מיליון שקל), לפי מחיר מניה של 1.1 שקלים - נמוך בכ-8% משווי השוק הנוכחי שלה.

מגמנט, לפי איי.סי.בי, "עוסקת במחקר ופיתוח של טכנולוגיה להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים מסוגים שונים, לרבות מכוניות, קטנועים, אוטובוסים, רכבות תוך עירוניות, מלגזות וכד'".

החברה הגרמנית נוסדה בשנת 2015 על-ידי מאורציו אסגוארה וד"ר ראלף לוקה - "שני מומחים בעלי שם במגנטיקה וחומרים", שעבדו במשך שנים רבות בתאגיד סימנס. כיום היא מעסיקה 12 עובדים, ועד כה הושקעו בה כ-600 אלף אירו.

הסכם המיזוג בין הצד דים קובע כי פעילותה של מגמנט תמוזג לתוך איי.סי.בי, ולבעליה יוקצו כ-65% ממניותיה של איי.סי.בי. השלמת העסקה דורשת התקיימות כמה תנאים.

באיי.סי.בי מסבירים כי "למגמנט מספר פטנטים רשומים אשר המרכזי בהם הינו בתחום רכיבי בטון בעלי תכונות מגנטיות", וכי "שילוב הבטון הייחודי עם סלילים שמפותחים על-ידי מגמנט, יאפשרו השגת נצילות שידור אנרגיה גבוהה והעברת כמות אנרגיה בנפחים שיאפשרו טעינה של כלי רכב כבדים, דוגמת אוטובוסים חשמליים".

כן מוסיפים באיי.סי.בי, כי "יישומים נוספים של הטכנולוגיה צפויים להיות טעינת כלי רכב חשמליים זעירים - קורקינטים וקטנועים, טעינה של מלגזות וציוד גרירה במתקנים לוגיסטיים, טעינה של רחפנים ושל כלים אוטונומיים".

הפסדים והערת "עסק חי"

להודעתה הראשונה של איי.סי.בי בנושא, מהשבועות האחרונים, הגיבה מנייתה בקפיצה של כ-20%, אולם מחקה את העליות מאז. מתחילת השנה מציגה המניה נסיקה של יותר מ-70% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-45 מיליון שקל.

כיום עיקר השקעותיה של איי.סי.בי מתמקדות "בחברות טכנולוגיה הפועלות בתחום הרפואי, בעלות טכנולוגיות מתקדמות, בדגש על חברות בעלות פוטנציאל שוק משמעותי בסין", וכן היא עוסקת בפיתוח ומכירת טכנולוגיה ומוצרים לאבחון מחלות לב איסכמיות (ירידה באספקת הדם ללב).

בשלוש וחצי השנים האחרונות (2017 עד מחצית 2020) הפסדי החברה, שבשליטת היו"ר צינגשי חואנג, מצטברים לכ-17 מיליון שקל. בדוחותיה הכספיים האחרונים לסיכום המחצית הראשונה של השנה, אותם המשיכה ללוות הערת "עסק חי" מצד רואי החשבון, הציגה איי.סי.בי 10 חברות בפורטפוליו שלה.

רואי החשבון הפנו את תשומת לב המשקיעים בין היתר ליתרת הפסדים צבורים של קרוב ל-90 מיליון שקל, ולתחזיות תזרימי מזומנים ותקבולים צפויים מהכנסות ומענקים, אשר "צפויים שלא להספיק לקבוצה כדי לעמוד בהתחייבויותיה להשקעה בחברות פורטפוליו וכן להמשיך ולפעול במתכונת הפעילות הנוכחית", וזאת "ללא קבלת מימון משמעותי".

כאמור, צירופה המתוכנן של מגמנט לבורסה המקומית מגיע נוכח הביצועים המרשימים שמציגה מניית אלקטריאון. ככל הידוע, בעליה של מגמנט ראו את נסיקת המניה של אלקטריאון (שטרם רשמה הכנסות מפעילותה) ומבקשים ליהנות גם הם מהפופולריות שלה בבורסת ת"א.

בימים האחרונים עדכנה אלקטריאון, העוסקת בפיתוח והתקנת כביש חשמלי חכם באמצעות התקנת סלילים בכביש, כי סיימה בהצלחה ניסוי טעינה אלחוטית דינמית בשבדיה.  מניית אלקטריאון היא  אחת הלוהטות בבורסה זה תקופה ארוכה, ובשנתיים האחרונות השלימה זינוק של כ-1,400%. שוויה הנוכחי הכניס את אלקטריאון נטולת ההכנסות להיסחר במדד ת"א 90, ומעמיד אותה בשווי דומה לחברות ענק מבוססות דוגמת אלטשולר שחם גמל, אפי נכסים, מנורה מבטחים, החברה לישראל ועוד.

פעילות אגרו-פודטק בדרך לאינפימר

חברה קטנה נוספת שמצבה הפיננסי מאתגר (ללא הכנסות משמעותיות ועם הערת "עסק חי" בדוחות), ומבקשת ליהנות מטרנד השקעות הצובר פופולריות היא אינפימר, העוסקת במיחזור אשפה עירונית לחומר גלם לתעשיית הפלסטיק. החברה עדכנה כי חתמה על מזכר הבנות מחייב לרכישת חברה הפועלת בתחום האגרו-פודטק כנגד הקצאת 74% ממניותיה.

מדובר בחברת פיוצ'ר קרופס (Future Crops), העוסקת "בתחום החקלאות הוורטיקאלית", ולפי אינפימר, "פיתחה פתרונות טכנולוגיים חדשניים להשבחת גידולים חקלאיים בתנאים מבוקרים, המאפשרים להתאים את התוצרת החקלאית לצרכי השוק, מבחינת איכות וכמות".

עוד מציינים באינפימר, שכיום נמצאת בשליטת היו"ר יובל תמיר, כי פיוצ'ר קרופס נמצאת בבעלות משפחת לרמן "העוסקת עשרות שנים בתחום התעשייה ומחזיקה בעשרות מפעלים ברחבי צפון ודרום אמריקה", וכי עד היום הושקעו בה יותר מ-30 מיליון דולר בפיתוח הטכנולוגיה ובניית המתקן שלה בהולנד.

מניית אינפימר הגיבה להודעה בזינוק דו-ספרתי חד, שהגיע במהלך המסחר ביום ב' לכ-50% וקירב את שווי השוק של לכ-30 מיליון שקל.