אבגול נפרדת מברקן: מעתיקה את קו הייצור להודו בעלות של 17 מיליון דולר

יצרנית הבדים הלא ארוגים מסבירה את החלטתה לרכז את פעילות הייצור הישראלית בדימונה ב"התיישנות הקווים, ירידה בביקושים והיעדר רווחיות"

מפעל אבגול  / צילום: עינת לברון, גלובס
מפעל אבגול / צילום: עינת לברון, גלובס

חברת הבדים הלא ארוגים אבגול בדרך להשלים את יציאתה מאזור התעשייה ברקן שמעבר לקו הירוק, עם החלטת דירקטוריון החברה על העתקת קו הייצור שלה, הפועל שם, להודו.

באבגול הסבירו, כי "העתקת קו הייצור היא חלק מתוכניות החברה לסגירת אתר הייצור של החברה בברקן", וכי "בעקבות העתקת הקו תסתיים פעילות החברה באתר ברקן".

עוד ציינו, כי קו הייצור המועתק, שהתחיל בפעילות בשנת 1999, הוא בעל יכולת ייצור שנתית של כ-10,000 טונות, וכי ביכולתו "לייצר מגוון מוצרים לשימושים בתחום ההיגיינה ובתחום הרפואי".

באבגול מעריכים כי עלות ההשקעה במהלך, כולל הקמתו מחדש של הקו בהודו (במיקום שונה מקו ייצור נוכחי של החברה בהודו), תגיע לכ-17 מיליון דולר, ותכלול גם את שדרוגו וכן הוספת קו ייצור סמוך, עם יכולת ייצור שנתית של כ-540 טונות.

הקמת הקו, שתמומן בהונה העצמי של אבגול, צפויה להסתיים בסוף השנה הבאה, והחברה צופה כי הייצור המסחרי ממנו יתחיל ברבעון הראשון של שנת 2022.

את החלטתה לרכז את פעילות הייצור שלה בישראל בדימונה, ולסגור את אתר הייצור בברקן, הסבירה אבגול בעיקר ב"התיישנות הקווים, הירידה בביקושים והיעדר רווחיות במוצרים המיוצרים" בברקן.

בכך הצטרפה אבגול לחברות תעשייה נוספות, כמו סודהסטרים, אהבה ויינות ברקן, שבחרו בשנים האחרונות להעביר מתקני ייצור לאזור הדרום ולתחומי הקו הירוק.

בדוחותיה האחרונים שפורסמו בסוף חודש אוגוסט, ציינה אבגול כי האתר בברקן משמש בעיקר לייצור בדים המשמשים כשכבה האמצעית בייצור מסכות תלת-שכבתיות.

זאת כחלק ממהלך החברה לייצר בדים ומוצרים נוספים לצרכים רפואיים דוגמת חלוקים, כתגובה להתפשטות וירוס הקורונה, מה שתמך בתוצאותיה הכספיות, כמו גם של מתחרותיה בענף. ייצור מוצרי המדיקל שלה התנהל גם במפעלי החברה שבסין, ברוסיה ובהודו.

צמצום הפעילות בברקן השפיע על שחיקה מתונה של כ-1% בכמות הבדים שמכרה אבגול בסיכום המחצית הראשונה של השנה.

בסיכום מחצית השנה נשחקו הכנסות אבגול ב-7% ל-194 מיליון דולר, אולם החברה שבשליטת חברת אינדורמה התאילנדית הצליחה להציג שיפור חד ברווחיותה, בזכות ניצול מהיר של הביקושים למוצרים להתמודדות עם נגיף הקורונה, כך שהרווח הנקי שלה במחצית השנה קפץ פי ארבעה, ל-26 מיליון דולר.

את הרווחיות הגבוהה ייחסה אבגול ל"עודפי ביקושים לבדים המשמשים לייצור מוצרי מדיקל והיגיינה, המשמשים להתמודדות עם משבר הקורונה", ובהם בדים לייצור מסכות, חלוקים ומוצרי מדיקל והיגיינה.

התוצאות הכספיות החיוביות תומכות בקפיצה של כ-50% שמציגה מניית אבגול מתחילת השנה, המשקפות לחברה שווי נוכחי המתקרב ל-1.2 מיליארד שקל.