ביהמ"ש אישר עקרונית את ההסכם למכירת מניות השליטה בדסק"ש למגה אור

ההסכם ייכנס לתוקף ב-27 באוקטובר, במקרה שעד אז לא ישווה אדוארדו אלשטיין את הצעתו לזו של מגה אור ויעמיד ערבויות בהתאם

צחי נחמיאס / צילום: מירי נחמיאס
צחי נחמיאס / צילום: מירי נחמיאס

סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, השופט חגי ברנר, אישר אמש (ה') באופן עקרוני את בקשת כונסי הנכסים של מניות השליטה (70.2%) בחברת דיסקונט השקעות, לאשר את ההסכם אליו הגיעו עם קבוצת המשקיעים בראשות חברת מגה אור, שבשליטת צחי נחמיאס. עם זאת, האישור לתוקף רק ביום ה-27 באוקטובר, אם עד אז לא תוגש הצעה שוות ערך לזו של מגה אור ובצירוף ערובה זהה לזו שהעמידה מגה אור.

מגה אור, יש להזכיר, הציע לרכוש את מניות השליטה בדסק"ש תמורת סכום של 950 מיליון שקל ואף העמידה לטובת כונסי הנכסים של מניות השליטה ערבות בנקאית על סך של 95 מיליון שקל. בתמרה להצעה, הסכימו הכונסים לקבוע כי כל הצעה מתחרה תוגש בתוספת של 40 מיליון שקל לפחות (קרי לפחות 950 מיליון שקל) וכי מוך סכום זה תקבל מגה אור פיצוי של 15 מיליון שקל אם אכן תוגש הצעה שכזו.

כונסי הנכסים, עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני, הגישו את הסיכום עם מגה אור לאישור ביהמ"ש, בשיתוף נאמן אי.די.בי עו"ד אופיר נאור ובתמיכת נושי החברה האחרים וכונס הנכסים הראשי (כנ"ר). לבקשה התנגד בעל השליטה הקודם, אדוארדו אלשטיין, שהגיש עוד קודם לכן הצעה לרכוש את מניות השליטה תמורת סכום של 908 מיליון שקל שישולם בשני תשלומים.

בתום דיון שנערך בנושא, קבע השופט כאמור כי אלשטיין (או כל מציע אחר) יוכל להשוות את הצעתה של מגה אור עד יום ג' הקרוב, קרי להציע סכום של 950 מיליון שקל ולהעמיד ערבות בנקאית על סכום של לפחות 95 מיליון שקל. במקרה כזה תבוטל המדרגה של 40 מיליון השקלים שביקשה מגה אור לעצמה.

יש לציין כי בדיון ביקש אלשטיין כי המועד האחרון להעמדת הערבות יוארך ל-2 בנובמבר. עם זאת, השופט ברנר לא קיבל את הבקשה מאחר שההסכם עם מגה אור מותנה באישורו עד ל-27 באוקטובר וקיים חשש כי יפקע אם לא יאושר עד אז וכי במקרה כזה יישארו הנושים קירחים מכאן ומכאן.

שלשום הרחיבה מגה אור את הצעתה כאשר הציעה לרכוש עוד 12.1% ממניות דסק"ש המשועבדות לטובת אי.די.בי, תמורת סכום של 164.5 מיליון שקל. עם זאת, הצעה זו מותנית בכניסתו לתוקף של ההסכם לרכישת מניות השליטה בדסק"ש על ידי קבוצת המשקיעים שהיא מובילה.

שתי ההצעות יבוצעו לפי אותו מחיר למניה ומשקפות שווי של כ-1.357 מיליארד שקל לדסק"ש, שמחזיקה במניות השליטה בסלקום, נכסין ובניין, מהדרין, אלרון ואפסילון.