נתניהו: "אין שום יסוד להסתרה ולא הייתה שום התניה מצד האמירויות כהסכמה להסכם שלום"

ראש הממשלה נשא הערב הצהרה לתקשורת והתייחס לכינון היחסים עם סודאן ולפרסומים בנוגע לאי ידיעת משרד הביטחון על עסקת מטוסי ה-F35 • "אני אומר לכל היריבים הפוליטים שלי, עזבו את זה עכשיו, שימו את הפוליטיקה בצד", הוסיף בנוגע למאבק בקורונה

בנימין נתניהו / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שבת) הצהרה לתקשורת. את דבריו החל נתניהו בהשתתפות בצערם של משפחת ברקן בעקבות פטירתו של השחקן יהודה ברקן.

לאחר מכן אמר "אתמול היה צעד היסטורי, שלום בין ישראל לסודאן. היא היתה מדינת אויב. השתתפה במלחמה נגד ישראל. היא הכריזה בחרטום על 3 הלוואים". נתניהו התייחס לקשרי העבר של סודאן עם איראן, "איראן גם השתמשה בסודאן כדי להבריח נשק מסוכן לחמאס. דרך עמק הנילוס וסיני".

"לשמחתי כל היחסים החלו להשתנות בשנים האחרונות, בצעדים חשאים ואח"כ גלויים", כך תיאר רה"מ את הקשר המתהווה עם סודאן. עוד עדכן כי משלחת ישראלית תצא לסודאן בימים הקרובים. 

נתניהו הודה לכל מי שגישר בין ישראל לסודאן, "אני מבקש להודות לנשיא אוגנדה שאירח את הפסגה ביני לבין בורחאן לפני 8 חודשים".

ראש הממשלה התייחס לכל התהליכים המדיניים בחודשיים האחרונים: "אחרי עשרות שנים ללא הסכמי שלום, הבאנו 3 הסכמי שלום תוך 6 שבועות, ואל מול כל הפרשנים שאמרו שזה לא אפשרי, שלום מתוך שלום ומתוך עוצמה. ההסכמים הללו טובים לביטחון וגם לכיס של הישראלים. אנחנו טסים מזרחה מעל איחוד האמירויות וערב הסעודית ומערבה, אנחנו טסים מעל סודאן וגם מעל צ'אד שגם איתה כוננו יחסים".

נתניהו הוסיף הבטחה בנוגע להסכמים נוספים בעתיד, "ישראל היתה פה מבודדת ואמרו שיהיה צונאמי מדיני ובדיוק ההפך קרה. אמרתי שיהיו עוד מדינות. ואני אומר כבר עכשיו, תהיינה עוד מדינות".

בנוגע לקורונה אמר נתניהו כי "קיבלנו החלטות קשות עם המגבלות שהטלנו על האזרחים וירדנו עכשיו לתחלואה שיותר נמוכה מכל מדינות אירופה. גרמניה ואוסטריה לצערנו כבר עברו אותנו, ונקווה שהם יצאו מזה. אנחנו נהיה בתחתית הגרף רק אם נקפיד על ההגבלות. זו הדרך היחידה להבטיח את החיים. אני יודע שזה קשה. אנחנו עזרנו לכם ונעזור לכם עוד".

ראש הממשלה דרש מיריביו להתמקד במדינה ובמאבק בנגיף: "מחר אנחנו נפגשים, איני מוכן לקבל שחלק מן הציבור מקיים את הכללים וחלק לא ולכן מחר נציע להעלות דרמטית את הקנסות למי שלא מכבדים את ההוראות של משרד הבריאות. מה שצריך כרגע, זה לשים את הפוליטיקה בצד ולשים את ישראל בראש. אני אומר לכל היריבים הפוליטים שלי, עזבו את זה עכשיו, שימו את הפוליטיקה בצד".

"אין שום יסוד להסתרה ולא היתה שום התניה מצד האמירויות כהסכמה להסכם שלום"

לאחר שנשאל על הסתרת עסקת מטוסי ה-F35, אמר נתניהו כי "אין שום יסוד להסתרה ולא היתה שום התניה מצד האמירויות כהסכמה להסכם שלום. רק לאחר חתימת ההסכם, האמריקאים פנו אלינו ואמרו שהם מבקשים לשקול את זה בצורה מעשית. אנחנו שלחנו משלחת מקצועית של משרד הבטחון לוושינגטון שדנו בפנטגון ב-3 שבועות אחרונים על כל הנושאים הללו. רק אתמול בעקבות הבטחת היתרון האיכותי הצבאי של ישראל, רק אתמול נתנו הסכמתנו. ולכן כל האמירה הזו חסרת בסיס. האמת פשוטה, לא היתה הסכמה ולא הייתה התניה וזה ניתן רק אתמול אחרי העבודה המצוינת של משרד הביטחון".

נתניהו גם הוסיף מחמאה לשר הביטחון גנץ, "שר הביטחון חזר מוושינגטון עם הישגים טובים מאוד".

ראש הממשלה נשאל בנוגע ליחסיו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ודעתו על המצב במדינה לקראת הבחירות, ולכך ענה: "תמיכה דו מפלגתית חשובה מאוד לישראל, תמיד פעלתי כך ולא תמיד הסכמתי עם המדיניות, גם לא תמיד הסכמתי עם רפובליקנים. עובדה ברורה היא ש-25 לא היו לנו הסכמים". הוא הוסיף כי "זו עובדה שתחת טראמפ יש לנו 3 הסכמים ב-6 שבועות, רבים בישראל בכל המפלגות מעריכים את זה".

עוד אמר רה"מ כי הוא "לא רוצה להתנבא על תוצאות הבחירות, אבל מקווה שהמדיניות הזו של האמריקאים תימשך. היינו צריכים לעשות הרבה מגעים סודיים, וגם לא תמיד הם היו גלויים לארה"ב. עכשיו הם הצטרפו. אם היינו הולכים בדרך הישנה, היינו נתקעים. בכל מקרה, אני מקווה שהממשל הבא ימשיך בדרך הזו".