משרד החוץ האמריקני הודיע על חבילת סיוע הומניטרית מהירה של 81 מיליון דולר לסודאן

בהודעה נאמר כי סודאן סובלת ממשבר כלכלי והומניטארי עמוק הן בשל מספר הפליטים הרב, והן בשל בצורת כבדה ושיטפונות • בהודעה נאמר כי הכסף יועבר ישירות לארגונים ולסוכנויות המטפלים באוכלוסייה המורעבת, ללא נגיעה של נציגי הצבא או ארגוני המודיעין של הממשלה

יו"ר המועצה הזמנית בסודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן / צילום: Mohamed Nureldin Abdallah, רויטרס
יו"ר המועצה הזמנית בסודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן / צילום: Mohamed Nureldin Abdallah, רויטרס

תמורה מיידית ראשונה לסודאן: משרד החוץ האמריקני הודיע על חבילת סיוע הומניטרית מהירה של 81 מיליון דולר לחרטום.

בהודעה נאמר כי סודאן סובלת ממשבר כלכלי והומניטארי עמוק הן בשל מספר הפליטים הרב (כשלושה מיליון) שנמלטו מבתיהם בשל מלחמת האזרחים הממושכת, והן בשל בצורת כבדה מחד ושיטפונות מהגדולים בתולדותיה מאידך.

מנתוני ארגוני הסיוע בסודאן עולה כי יותר מתשעה מיליון בני אדם סובלים מרעב, מחסור חמור במים, היעדר טיפול רפואי ועוד, ורבים מהם במחוזות המרוחקים, ובעיקר בדארפור, חבל הארץ שבו החלה מלחמת האזרחים בעשור הקודם.

בהודעת משרד החוץ האמריקני נאמר כי הכסף יועבר ישירות לארגונים ולסוכנויות המטפלים באוכלוסייה המורעבת, ללא נגיעה של נציגי הצבא או ארגוני המודיעין של הממשלה. הסיבה לכך היא חששם של פליטים המשוייכים למורדים מדארפור כי הצבא, יאתר בתואנת הסיוע את ראשי הארגונים הללו פעיליהם שמקצתם נמלטו לחבלי הארץ המרוחקים.

הסיוע יכלול מבנים ניידים, ציוד וסיוע רפואי לרבות לטיפול בקורונה, מתקני טיהור מים, מזון ועוד. לפי פרסומים והערכות, במסגרת ההסכמות עם ארצות הברית, מדינות המפרץ ובראשן סעודיה, יסייעו למדינה להיחלץ מהמשבר הכלכלי הקשה, בין השאר באמצעות מיזמי ענק לתשתיות אנרגיה מים ומזון.