עסק ביום | פיצ'ר

"אין התייחסות למי שנמצא בסיכון, אין לנו תחושת ביטחון"

ליאור בראונשטיין, בן 35 בעל עסק שמספק שירותים פיננסיים, בעיקר שירותי הנהלת חשבונות • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

ליאור בראונשטיין, בעלים של עסק לשירותים פיננסיים / צילום: תמונה פרטית
ליאור בראונשטיין, בעלים של עסק לשירותים פיננסיים / צילום: תמונה פרטית

בספטמבר 2019 יצא ליאור בראונשטיין (35) לדרך עצמאית והקים עסק שמספק שירותים פיננסיים, בעיקר שירותי הנהלת חשבונות. עד אז הוא עבד כשכיר בתחום והלקוח שעמו הוא יצא לדרך הוא משרד רואי החשבון שבו עבד בעבר, שביקש ממנו להמשיך לנהל תיקי לקוחות.

החודשים הראשונים לא היו פשוטים, אבל לאט לאט בראונשטיין גייס עוד לקוחות בודדים. את רוב העבודה עשה במשרדי הלקוחות ועם התפשטות המגפה נאלץ להפסיק את הביקורים הללו, כמי שנמצא בקבוצת סיכון, כמו גם הוריו שבינתיים חזר לגור בביתם.

"צמצום הפעילות אצל חלק מהלקוחות לצד העובדה שאני מתנייד רק בתחבורה ציבורית הקשו עליי להמשיך. לקוחות מעדיפים שלא להתנהל מרחוק ומבקשים שאגיע למשרדים. כמי שנמצא בקבוצת סיכון אני מעדיף שלא לנסוע בתחבורה ציבורית שהיא לא מספיק בטוחה. בינתיים אני מנסה לקדם את עצמי בפרסום בפייסבוק, באתר של פרילאנסרים, לקחתי קורס של מעו"ף. אני מנסה את כל מה שכרוך במינימום השקעה כספית, זה לא ממש מתרומם והמטרה היא להישאר כמה שאפשר עם הראש מעל למים. קיבלתי את המענקים, כ-3,000 שקל לכל מענק וההורים עוזרים לי בנוסף.

"לפני המשבר היה לי אופק קדימה אבל המצב הזה נתן לי סטירה בפנים. מה שחורה לי, ואני עוקב אחר החדשות באדיקות, זה שאין התייחסות למי שנמצא בסיכון, אין לנו תחושת ביטחון. מדברים על פתיחה של עסקים אבל לא על מענה למי שלא יכול להתנייד או להגיע לכל מקום, למשל יש לי לקוח שמבקש שאגיע אליו למשרדים וזה מקום מאוד לא מאוורר. אין התאמות וזה בנוסף לרבים מהציבור שפשוט מזלזל בהנחיות ובחובת עטיית המסכות. מי שנפגע זה מי שבסיכון. אני גר בבת ים וראש העיר אפשר לעסקים לפתוח מבלי לקבל קנסות, איך אתה יכול לסמוך על הנחיות כאלה?".

בראונשטיין מספר שלאור דרישת הלקוחות לא ניתן לקיים קשר עבודה רציף באמצעות דיגיטליים. "יש לי שני לקוחות שמוכנים לעבוד איתי בתנאי שאגיע למשרדים כי אני מכין דוחות והם רוצים שאראה להם הכול פיזית, לי זו בעיה. גם כשיהיה חיסון אני לא יודע אם אוכל להיות רגוע יותר - בתחושה שלי, בקצב המהיר שמפתחים אותו היעילות שלו תהיה מוטלת בספק. המטרה היא לעשות שיווק ליום שאחרי ולמה שאני יכול לעשות במסגרת המגבלות, עם ההכנסה שיש לי זה קשה, אבל אני בודק את כל מה שאפשר".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il