המוסד לביטוח לאומי: לא כל המענקים שפורסמו עברו חקיקה

בפוסט שעלה לדף הפייסבוק של המוסד לביטוח לאומי, נטען שדיווחים רבים בתקשורת על מענקים למובטלים, לשוהים בבידוד ולחוזרים לעבודה בשכר נמוך אינם נכונים משום שהם לא עברו עדיין את אישור הכנסת

המוסד לביטוח לאומי / צילום: אייל פישר
המוסד לביטוח לאומי / צילום: אייל פישר

ביקורת חסרת תקדים של המוסד לביטוח לאומי על משרד האוצר: בפוסט שפרסם היום המוסד לביטוח לאומי בדף הפייסבוק שלו נטען כי חלק מהפרסומים על מענקים למובטלים שמפורסמים בתקשורת בשם משרד האוצר אינם מדויקים והם מתייחסים להצעות חוק שעדיין לא עברו את אישור הכנסת.

לפי הפוסט, המענקים למובטלים שחזרו לעבודה, התשלומים למובטלים בעיר אדומה, התשלום למי ששוהים בבידוד והמענקים למי שחזרו לעבוד בשכר נמוך, הם בגדר הצעות חוק בלבד בשלב זה ועד היישום שלהם בפועל ייקח זמן רב.

במוסד לביטוח לאומי מציעים למי שזכאי למענקים אלו לא לפנות למוסד בשלב זה ולהמשיך להתעדכן במענקים שיקבלו את אישור הכנסת, רק בדף הפייסבוק של המוסד לביטוח לאומי. 

מוקדם יותר היום (א') הודיע האוצר על הפצת טיוטת הסכם בינו לבין המוסד לביטוח לאומי להערות הציבור, בדבר מתן מענקים למובטלים במשך תקופה ממושכת וכן בעבור השתלבות בשוק התעסוקה לאחר תקופת אבטלה ממושכת בשל התפרצות נגיף הקורונה.

בהודעת האוצר נכתב כי לאור משבר הקורונה והמצב הכלכלי שנוצר בעקבותיו, החליט שר האוצר לסייע באופן חד פעמי למי שהיה מובטל במשך תקופה ממושכת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ולהעניק לו מענק בסכום של 2,000 שקל. למענק יהיה זכאי כל מי ששולמו לו דמי אבטלה בעבור תקופה של לפחות 100 ימי אבטלה, בין אם רצופים ובין אם לאו, החל מיום 1 במרץ 2020 ועד ליום 17 באוקטובר 2020. זאת, בתנאי שהשכר הקובע שלו טרום המשבר היה נמוך מהשכר היומי הממוצע במשק.