פשרה: גלי צה"ל תפצה את הרב לוינשטיין לאחר פרסום מטעה

במסגרת הסיכום, תוקרא התנצלות במהלך התכנית 'בוקר טוב ישראל' וישולמו הוצאות המשפט ושכר טרחת עו"ד בגובה כ-12 אלף שקל •  "אנו שמחים על הדרך בה נהגו בגל"צ לתיקון העוול שנגרם לרב לוינשטיין ולשמו הטוב בעקבות הפרסום המוטעה"

הרב יגאל לוינשטיין  / צילום: צילום מסך, גלובס
הרב יגאל לוינשטיין / צילום: צילום מסך, גלובס

לאחר שהרב יגאל לוינשטיין ומכינת 'בני דוד' תבעו בחודש מאי את גלי צה"ל על דיווח שפורסם בתכנית ׳בוקר טוב ישראל׳ בחודש מאי האחרון - הגיעו הצדדים להסכמה.

במסגרת הסיכום, תוקרא התנצלות במהלך התכנית 'בוקר טוב ישראל' וישולמו הוצאות המשפט ושכר טרחת עו"ד בגובה כ-12 אלף שקל.

תביעת הדיבה של הרב לוינשטיין ו'בני דוד' הגיעה לאחר שבדיווח ששודר בגלי צה"ל אודות שיעור של הרב לוינשטיין, נטען כי הרב לוינשטיין תומך כביכול בטיפולי המרה, זאת למרות שציין בהמשך השיעור כי דבריו לא מכוונים לטיפולי המרה. הכותרת של הכתבה הייתה "הרב יגאל לוינשטיין: "טיפולי המרה הכי יעילים בגיל צעיר" וּנטען כי לגברים יש להתחיל בטיפולים מוקדם ככל האפשר .

בפרסום נאמר כי "בהקלטות שהגיעו לידינו נשמע הרב בשיעור בזום מעודד טיפולי המרה בילדים הומוסקסואלים כבר מגיל 13" וכן כי "זאת למרות שמשרד הבריאות הזהיר מפני טיפולי המרה והוסיף שהם עלולים להזיק".

בתביעה נכתב כי "הנתבעת הביאה את הדברים באופן סלקטיבי, ערוך ומוטה כשהיא מסתירה בכוונה מהמאזינים דברים שאמר התובע במהלך אותו שיעור ממש הסותרים את המסגור והכותרת שהנתבעת הביאה לדברים".

לטענת התביעה, "מדובר בהוצאת לשון הרע חמורה מהזן הנחות ביותר הטוענת כי התובע תומך בטיפולי המרה לקטינים הומוסקסואלים, בעוד שהתובע אמר באותה הקלטה ממש כי הוא מתנגד להם מכל וכל". עוד נכתב כי "עם פרסום הכתבה, החל להיווצר כדור שלג שאיים לסחוף את התובעים במערבולת אשר אותה יצרה הנתבעת במו ידיה. כלי תקשורת, פוליטיקאים ואחרים החלו להתגולל על גבם של התובעים כשהם מסתמכים על הפרסום השקרי והשגוי ומצטטים שוב ושוב את הכותרת השקרית שהייתה למעשה ציטוט שייוחס לתובע ציטוט שלא נאמר על ידו".

על פי הנטען בתביעה, כל שטען הרב הוא כי ישנם טיפולים פסיכולוגיים מקצועיים שיכולים ברגישות לסייע לבני הנוער הרוצים בכך ופונים לעזרה.

גלי צה''ל כאמור התחייבה לפצות את הרב לוינשטיין ותפרסם התנצלות ותציין כי מבחינת הרב לוינשטיין אין מדובר בטיפולי המרה.

את הרב יגאל לוינשטיין ומכינת 'בני דוד' ייצג עו"ד מיכאל דבורין.

מבני דוד נמסר כי "אנו שמחים על הדרך בה נהגו בגל"צ לתיקון העוול שנגרם לרב לוינשטיין ולשמו הטוב בעקבות הפרסום המוטעה נשוא התביעה, ומקווים כי להבא אמצעי התקשורת יהיו זהירים יותר בפרסומים מהסוג האמור".