הקורונה פגעה בה: אלביט מערכות תבצע מחיקה בהיקף של 60 מיליון דולר

כתוצאה מהשפעת מגפת הקורונה, חוותה אלביט מערכות הפחתה בביקוש למוצרים ושירותים שהיא מספקת לשוקי התעופה האזרחית

המשבר החריף בענף התעופה האזרחית בעקבות מגפת הקורונה משפיע גם על החברה הביטחונית אלביט מערכות: החברה עדכנה היום כי בדוחות הרבעון השלישי, שיתפרסמו במהלך חודש נובמבר, היא תכיר בירידת שווי נכסים ומחיקת מלאים בהיקף של כ-60 מיליון דולר.

מדובר בהוצאות שאינן במזומן, אשר יירשמו בעיקר בסעיף עלות המכר, כלומר ישפיעו על הרווח הגולמי ועל הסעיפים הנוספים בדוחות הכספיים לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP). עם זאת, הן לא ישפיעו על הנתונים המתפרסמים על בסיס Non-GAAP, המנטרלים סעיפים חשבונאיים שונים. לשם השוואה, ברבעון המקביל בשנת 2019 הסתכם הרווח הגולמי של אלביט לפי כללי GAAP ב-286 מיליון דולר, וברבעון השני של 2020 הוא הסתכם ב-281 מיליון דולר.

אלביט מערכות  מציינת כי כתוצאה מהשפעת מגפת הקורונה, היא חוותה הפחתה בביקוש למוצרים ושירותים שהיא מספקת לשוקי התעופה האזרחית. ההאטה המהותית בתעבורה האווירית האזרחית, והצפי שההתאוששות בתעבורה זו לרמות של 2019 תארך כנראה מספר שנים, הפחיתו לדברי החברה את הביקוש למוצרים ושירותים לתעשיית התעופה האזרחית. בנוסף, יצרני מטוסים לשווקים אלה הודיעו על תוכניות להפחתה בשיעורי הייצור לשם התאמה לירידה בביקושים.

בתחום התעופה האזרחית, אלביט מספקת מערכות שונות ומוצרים המוטמעים בכלי הטיס (מטוסים ומסוקים), בהם מערכות אוויוניקה, מערכות ראייה, מערכות תקשורת, דלתות מותאמות ועוד. מדובר בשורה של פעילויות שחלקן מיוצרות בארץ וחלקן בארה"ב, ונבעו בין היתר מרכישת יוניברסל האמריקאית ב-2018 תמורת 120 מיליון דולר.

אלביט, בניהולו של בצלאל (בוצי) מכליס ובשליטתו של מיקי פדרמן, נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 5.3 מיליארד דולר - לאחר ירידה של 22% מתחילת השנה. במחצית הראשונה של שנת 2020 הסתכמו הכנסות אלביט ב-2.15 מיליארד דולר, עלייה של 3.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2019.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-153 מיליון דולר, לעומת 105 מיליון דולר בתקופה המקבילה, והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-141 מיליון דולר, לעומת 130 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2019.