הגדילה ב- 170 מיליון שקל: אשטרום שיפרה את הצעת הרכש לחברה הבת

קבוצת הנדל"ן והתשתיות מציעה תמורה בשווי של 722 מיליון שקל עבור מניות הציבור בחברת אשטרום נכסים

קבוצת אשטרום משפרת את הצעתה לרכישת החזקות הציבור במניות החברה הבת, אשטרום נכסים , ודוחה פעם נוספת את מועד הקיבול האחרון של הצעת הרכש שלה, במטרה להשלימה בהצלחה. השיפור המוצע מהווה פרמיה של כ-14% על מחיר מניית אשטרום נכסים בבורסה, ותוספת תמורה של כ-170 מיליון שקל לבעלי המניות מקרב הציבור.

קבוצת התשתיות והנדל"ן אשטרום מחזיקה כיום ב-54.34% ממניות אשטרום נכסים, ויתרת המניות (45.66%) מוחזקת בידי ציבור המשקיעים. לפני כחודש הגישה קבוצת אשטרום הצעת רכש חליפין במניות למניות אשטרום נכסים שבידי הציבור, אולם זינוק במניית אשטרום נכסים שהגיע בעקבות ההצעה הפך את הצעת הרכש לחסרת אטרקטיביות עבור מחזיקי המניות מהציבור.

נכון לאתמול נסחרה מניית אשטרום נכסים לפי מחיר של 15.98 שקל למניה, המשקף שווי של 633 מיליון שקל להחזקות הציבור בחברה, וזאת לאחר זינוק חודשי של 27% שרשמה המניה בתגובה להצעת הרכש. את המניות הללו מציעה כעת קבוצת אשטרום לרכוש בתמורה לכ-17.8 מיליון מניות משל עצמה, בעלות שווי שוק נוכחי של 722 מיליון שקל.

מדובר בתוספת של 4.19 מיליון מניות של קבוצת אשטרום לבעלי המניות מהציבור של אשטרום נכסים, המשקפת תוספת תמורה של 31% לעומת הצעתה הראשונית, בשווי כספי של 170 מיליון שקל, על פי ערכי השוק הנוכחיים. עם תזכה החברה בהיענות הציבור להצעת הרכש, יימחקו מניות אשטרום נכסים מהמסחר והיא תהפוך לחברה בת בבעלותה המלאה של קבוצת אשטרום.

קבוצת אשטרום נסחרת כיום לפי שווי שוק של 3.35 מיליארד שקל, כך שהצלחה של הצעת הרכש תביא עימה גם עלייה בשווי השוק של החברה לכ-4.1 מיליארד שקל, ותגדיל גם את ההון העצמי שלה בהתאם. מועד הקיבול האחרון להצעה נדחה מהיום (ב') ליום ה' הקרוב.

אשטרום נכסים עוסקת בנדל"ן מניב לתעשייה, במסחר, במלונאות ומשרדים ובייזום פרויקטים של נדל"ן למשרדים ולמסחר. בעקבות הזינוק במנייתה נסחרת החברה לפי שווי שוק של כ-1.4 מיליארד שקל, המשקף מכפיל הון של 0.81. עם זאת, מחיר המניה הנוכחי משקף עדיין תשואה שלילית של כ-25% מתחילת 2020.

בסיכום המחצית הראשונה של 2020 צמחו הכנסותיה של אשטרום נכסים בקרוב ל-30%, והגיעו ל-165 מיליון שקל, תוך שהציגה שיפור בהכנסות מהשכרת נדל"ן וממכירות שטחי משרדים, אולם היא לא הצליחה לשפר את שיעור הרווח הגולמי מהכנסותיה. אחרי שערוך שלילי שנרשם בשווי נכסיה, בעיקר בהשפעת משבר הקורונה, ושינוי שלילי בסעיפי המימון, גם זאת בהשפעת המשבר, התכווץ הרווח הנקי שהציגה אשטרום נכסים למחצית השנה ב-90% לכ-6 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 72 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

החברה האם, קבוצת אשטרום, נסחרת כיום בבורסה לפי שווי שוק של 3.35 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה איבדה כ-20% מערכה מתחילת השנה. מלבד פעילות הנדל"ן המניב שמרוכזת באשטרום נכסים, עוסקת קבוצת אשטרום גם בקבלנות בניין ותשתיות, בייזום בנייה למגורים ובייצור חומרי גלם לבנייה. תחום הבנייה למגורים של הקבוצה מרוכז בחברה הבת, אשדר, שאף היא הייתה בעבר חברה ציבורית, עד שנמחקה מהמסחר בבורסה בעקבות הצעת רכש מלאה שהגישה לה קבוצת אשטרום.

מאז, חדלה אשדר להיות חברה ציבורית, אך נותרה חברה מדווחת, מאחר שאיגרות חוב שלה בהיקף של 738 מיליון שקל ערך נקוב עדיין נסחרות בבורסה. גם אשטרום נכסים תיוותר חברה מדווחת אם תושלם הצעת הרכש שלה בהצלחה, מאחר שהאג"ח שהנפיקה בעבר בהיקף של 1.8 מיליארד שקל ימשיכו להיסחר בבורסה.

קבוצת אשטרום סיכמה את מחצית השנה הראשונה עם שחיקה מתונה של כ-2% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-2.25 מיליארד שקל, בעוד שהרווח הנקי שלה התכווץ ביותר מ-50% והסתכם ב-91 מיליון שקל. החברה נמצאת בשליטת משפחות נוסבאום, גירון, משורר, רובין וליפשיץ.