צ'ק פוינט: חברת הערך הישראלית בשוק הסייבר אטרקטיבית?

ברבעונים האחרונים הציגה חברת הסייבר תוצאות מעל לצפי, עם האצה בקצב הצמיחה במוצרים, בהמשך לשיפור רווחיותה • בבנק ההשקעות אופנהיימר סבורים כי צ'ק פוינט צפויה ליהנות מביקושים חזקים גם בגל השני של מגפת הקורונה

גיל שוויד / צלם: איל יצהר
גיל שוויד / צלם: איל יצהר

תחום אבטחת מידע וסייבר מהווה אחד ממוקדי הצמיחה החשובים במגזר התוכנה הארגונית ובסקטור הטכנולוגיה הכללי. עלייה מתמדת במורכבות רשתות תקשורת, במספר האפליקציות הארגוניות ובכמויות הדאטה, הם הגורמים המובילים גם בהתגברות פריצות אבטחה ומתקפות הסייבר, המהוות סיכון עסקי ניכר. תופעות אלה מחמירות עוד יותר עם מעבר ארגונים לסביבת הענן - תהליך שנמצא עדיין בתחילת דרכו, ובכך אמור לספק מנוע צמיחה ארוך טווח להשקעות בתחום הסייבר.

ההשקעות בתחום הסייבר, שצפויות להסתכם השנה ביותר מ-120 מיליארד דולר, מושפעות גם מהגברת הרגולציה על שמירת פרטיות נתוני הצרכנים בארה"ב ובאירופה, הדורשת פתרונות סייבר מתוחכמים. מגפת הקורונה, שפרצה בתחילת השנה, מעלה עוד יותר את סיכון מתקפות הסייבר, כולל איומי סחיטה (ransomware), ונוסף על כך, מובילה להרחבת מעגל פתרונות הסייבר במסגרת מעבר ארגונים רבים לעבודה מרחוק, עם גידול בהזמנות למוצרי אבטחת מידע מעבר לתבנית הרגילה.

כל התהליכים האלה מטיבים עם פעילות חברת צ'ק פוינט  (סימול מניה: CHKP), המדורגת Outperform בבנק ההשקעות אופנהיימר, עם מחיר יעד של 135 דולר (ראו תרשים).

מספקת ערך מוסף גבוה ללקוחות

צ'ק פוינט היא חלוצת שוק אבטחת המידע והסייבר, שנוסדה ב-1993 והונפקה בבורסת נאסד"ק ב-1996. היא אחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות הוותיקות ביותר ובעלות שווי השוק הגבוה ביותר (למעט מתחרתה הישראלית למחצה, חברת פאלו אלטו נטוורקס).

צ'ק פוינט המציאה את טכנולוגיית ה-Firewall וה-VPN, העומדת בליבת מערכות הסייבר להגנת רשתות ארגוניות. החברה פועלת מול מאות אלפי לקוחות ומפיצים ברחבי העולם, ומעסיקה יותר מ-5,000 עובדים, רובם בישראל.

צ'ק פוינט נמנית עם ארבע החברות המובילות כיום בשוק אבטחת רשתות תקשורת ארגוניות, לצד פאלו אלטו (סימול מניה: PANW), סיסקו (CSCO) ופורטינט (FTNT), ומספקת קשת פתרונות מלאה ללקוחותיה. החברה נהנית מרווחיות חריגה בענף הסייבר והתוכנה הארגונית, עם שיעור רווח גולמי של כ-90% ורווח תפעולי של יותר מ-50%, בין הגבוהים בכלל החברות הנסחרות בוול סטריט - נתון המשקף את מובילותה הטכנולוגית של צ'ק פוינט בשוק, חסמי כניסה גבוהים בפני התחרות והערך המוסף הגבוה שאותו היא מספקת ללקוחותיה.

עם זאת, הרווחיות הגבוהה של צ'ק פוינט באה לצד שיעורי צמיחה נמוכים, שאף האטו בשנתיים האחרונות לקצב צמיחה חד-ספרתי נמוך. שיעורי הצמיחה של צ'ק פוינט נמוכים ממרבית מתחרותיה, בשל האטה בקצב הצמיחה בשוק הליבה של מוצרי ה-VPN המסורתיים ומעבר ארגונים רבים לסביבת הענן.

צ'ק פוינט אינה נשארת שאננה מול מגמות אלה, ומנהלת בעצמה מעבר הדרגתי למודל מנויים (המכונים software blades) - פעילות שצומחת בקצב דו-ספרתי ואחראית על כשליש מסך הכנסות החברה. ואולם, הדבר אינו מפצה באופן מלא על ירידה בביקושים לפתרונות המסורתיים.

גידול בביקושים בעקבות הקורונה

התפשטות מגפת הקורונה שימשה זרז להאצה בצמיחה של צ'ק פוינט, לאור הביקושים הגבוהים במגזר הארגוני לפתרונות סייבר לעבודה מרחוק, כולל מוצרי פיירוול ו-VPN. לפיכך, ברבעונים האחרונים הציגה צ'ק פוינט תוצאות מעל הצפי, עם האצה בקצב הצמיחה במוצרים, בהמשך לשיפור רווחיותה.

מגמות אלה נמשכו גם בתוצאות הרבעון השלישי 2020, שפורסמו בשבוע שעבר, כאשר צ'קפוינט רשמה הכנסות של 509 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 4% בהכנסות ושל 14% ברווח למניה, מעל לתחזיות הקונצנזוס. מכירות המוצרים צמחו בקצב גבוה עוד יותר, של כ-6%, על רקע צמיחה של כ-10% במכירות מנויי software blades, בקצב גבוה מזה של הצמיחה הממוצעת בשוק הסייבר כולו, והאצה לעומת הרבעונים הקודמים.

אנו באופנהיימר רואים התקדמות באסטרטגיית הצמיחה בתחום הענן, עם רכישות בתחום והשקת מוצרים חדשים, כמו פלטפורמות Infinity ו-Quantum, שאמורות לחזק את מעמדה של צ'ק פוינט מול המתחרות. נציין כי עם פרוץ משבר הקורונה נקטה הנהלת צ'ק פוינט בגישה שמרנית והפסיקה לספק תחזיות - דבר שהעלה ספקות בקרב המשקיעים וגרם לעלייה בכמות השורטים במניה, אבל בפועל, החברה עקפה את תחזיות הקונצנזוס ואף האיצה את קצב הצמיחה, וככל הנראה, אמורה ליהנות מביקושים חזקים גם בגל השני של המגפה.

חברת צ'ק פוינט נהנית אמנם משיעורי צמיחה מתונים יחסית בהכנסות, אבל משמרת בעקביות את מעמדה המוביל בשוק ואת רווחיותה הגבוהה. החברה מחזיקה בקופת מזומנים איתנה של כ-4 מיליארד דולר - כרבע משווי השוק. היא מניבה תזרים מזומנים חופשי (FCF) של יותר ממיליארד דולר בשנה, ומשתמשת במזומניה לצורך רכישת מניות עצמית בקצב של 325 מיליון דולר ברבעון (תשואה שנתית של כ-7%).

עם זאת, מניית צ'ק פוינט נסחרת במכפיל רווח 18 ומכפיל EV/EBITDA של 13.5 לתחזיות השנה הנוכחית - תמחור בין הנמוכים בקרב החברות הישראליות הנסחרות בבורסות ארה"ב, ודיסקאונט משמעותי לממוצע בסקטור הטכנולוגיה ובמגזר הסייבר.

אנו באופנהיימר רואים את מניית צ'ק פוינט כהשקעת "ערך" נדירה בסקטור הטכנולוגיה, המשלבת מובילות טכנולוגית ושיווקית עם איתנות פיננסית גבוהה ותמחור אטרקטיבי - ולפיכך, מדרגים אותה בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 135 דולר. 

הכותב הנה אנליסט בכיר באופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם