מקורבת לאפי נוה מתמודדת לבד על קדנציה נוספת בוועדה לבחירת שופטים מטעם לשכת עוה"ד

יממה לפני שמסתיים שלב הגשת המועמדויות לתפקיד נציגת לשכת עוה"ד בוועדה לבחירת שופטים, והמועמדת היחידה שהגישה עד כה את מועמדותה לתפקיד החשוב היא עו"ד אילנה סקר, הנציגה הנוכחית של הלשכה בוועדה • סקר נחשבת מקורבת מאוד לאפי נוה וסייעה לבחירתה של אתי כרייף לשופטת

עו"ד אילנה סקר / צילום: איל יצהר, גלובס
עו"ד אילנה סקר / צילום: איל יצהר, גלובס

יממה לפני שמסתיים שלב הגשת המועמדויות לתפקיד נציגת לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים, והמועמדת היחידה שהגישה עד כה את מועמדותה לתפקיד החשוב והרגיש היא עו"ד אילנה סקר, הנציגה הנוכחית של הלשכה בוועדה. כך נודע ל"גלובס". 

עו"ד סקר מעוניינת להתמודד לקדנציה נוספת אבל גורמים הקשורים בלשכת עוה"ד אמרו ל"גלובס" כי לאור המעורבות של סקר בפרשת עו"ד אפי נוה והשופטת אתי כרייף, לא ראוי שהיא תמשיך למלא את התפקיד. עם זאת, עו"ד סקר זוכה לתמיכתו של יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי, ושל מחוזות הלשכה - ולכן סיכוייה להיבחר גבוהים.

נזכיר כי במרכז הפרשה המכונה "מין תמורת מינוי", עומד החשד כי בעת שאפי נוה היה יו"ר לשכת עורכי הדין הוא פעל לקידומה של כרייף לשופטת בזמן שקיים עימה מערכת יחסים אינטימית ובתמורה לקבלת טובות הנאה מיניות ממנה. נוה מואשם, בכפוף לשימוע, בעבירות של קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים. שופטת השלום כרייף מואשמת במתן שוחד, בכפוף לשימוע, שנערך בימים אלה (ראו מסגרת).

עו"ד סקר, יודגש, מעולם לא נחשדה בפלילים ולא נחקרה באזהרה במסגרת החקירה בפרשה המכונה "פרשת מין תמורת מינוי". עם זאת, האופן שבו פעלה עו"ד סקר בוועדה לבחירת שופטים נחשף בחקירת פרשת "מין תמורת מינוי". החקירה חשפה כיצד עו"ד סקר פעלה לכאורה כ"יס-מנית" של נוה בנוגע למינויה של כרייף.

פגישות עם נציגי המועצה הארצית

עו"ד סקר נחשבת כמועמדת שמוערכת מאוד על ידי נציגי כלל מחוזות לשכת עורכי הדין. בשבועות האחרונים היא נפגשה עם רבים מחברי המועצה הארצית של הלשכה, הגוף הבוחר את נציגי הלשכה לוועדה לבחירת שופטים. עו"ד סקר ניסתה, כנראה גם הצליחה, לשכנע אותם לבחור בה לקדנציה נוספת בוועדה לבחירת שופטים.

עו"ד סקר (60), היא בעלת ותק של יותר מ-30 שנים בעריכת דין, והיא מרבה להופיע בבתי המשפט. את השכלתה המשפטית רכשה סקר באוניברסיטת תל אביב, ואת ההתמחות עשתה אצל פרופ' דוד ליבאי, שר המשפטים לשעבר. משרדה הקטן של עו"ד סקר העוסק בביטוח ובנזיקין נמצא בהרצליה. המשרד מייצג, בין היתר, את חברת הביטוח מנורה.

ב-2019 פרסמה העיתונאית שרון שפורר באתר "המקום הכי חם בגיהנום", כי מאז 2015 העביר עו"ד נוה לסקר תיקי בוררות הן באופן ישיר ביושבו כיו"ר הלשכה, והן דרך הוועד המרכזי של הלשכה שבראשו עמד.

הליך הבחירה לנציגת לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים ייערך ב-10 בנובמבר. ב-28 ביולי נבחר עו"ד מוחמד נעאמנה כנציג השני של לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים. נעאמנה זכה ברוב של 26 קולות לעומת עורכי הדין דורון ברזילי ויצחק גורדון שקיבלו 12 ו-5 קולות בהתאמה.

על פי חוק יסוד: השפיטה הוועדה לבחירת שופטים מונה תשעה חברים, לפי החלוקה הבאה: 1. שני נציגי הממשלה: שר המשפטים העומד בראש הוועדה - השר אבי ניסנקורן (כחול לבן), ושר נוסף לפי בחירת הממשלה - שרת התחבורה מירי רגב (הליכוד).
2. שני נציגים לכנסת: חברי הכנסת אוסנת מארק (הליכוד) וצבי האוזר (דרך ארץ).
3. שלושה שופטים מבית המשפט העליון: נשיאת בית המשפט המשפט העליון, אסתר חיות, סגן הנשיאה חנן מלצר והשופט ניל הנדל.
4. שני חברי לשכת עורכי הדין: עו"ד מוחמד נעאמנה ועו"ד סקר המתמודדת, כאמור, על קדנציה נוספת.

כישלון בקורס המועמדים לשפיטה

לפי כתב החשדות בפרשת "מין תמורת מינוי", לאחר שחלפו כשנתיים מהמועד שבו הגישה כרייף את מועמדותה לשיפוט, ושבמהלכן היא לא זומנה לוועדת המיון הראשונה לתפקיד, ביקשה כרייף מנוה לברר מדוע טרם זומנה לוועדה. נוה הבטיח לה "לזרז" את הנושא, ובמקביל פנה לעו"ד סקר שהייתה, כאמור, נציגת הלשכה בוועדה לבחירת שופטים. כעבור כשלושה שבועות זומנה כרייף לוועדת המיון.

בהמשך, בפברואר 2016, כרייף נכשלה בקורס המועמדים לשפיטה לאחר שקיבלה ציון נמוך. נוה חשוד כי, לבקשת כרייף שיקדם בכל זאת את מינויה, הוא פנה מספר פעמים רב לעו"ד סקר, וביקש ממנה כי תפעל לכך שכרייף תעבור בכל זאת את שלב המיון הבא, שבמסגרתו עמדה כרייף בפני ועדה. בוועדה היו חברים עו"ד סקר, ח"כ לשעבר נורית קורן ושופט בית המשפט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין.

נוה מתערב לטובת כרייף

לפי החשד, נוה פנה בעניין זה גם לח"כ קורן, וסיכם עימה כי היא ועו"ד סקר יעבירו את כרייף ברוב קולות בוועדה. עו"ד סקר וח"כ קורן לא ידעו על הקשר ההדוק שנרקם בין נוה לכרייף. לפי כתב החשדות, בזכות התערבותו והשפעתו של נוה, עברה כרייף את הוועדה, למרות כישלונה בקורס, ברוב קולות של עו"ד סקר וח"כ קורן, מול דעת המיעוט של השופט בדימוס רובינשטיין, ונכנסה למאגר המועמדים לשפיטה. זמן קצר לאחר מכן, טוענת הפרקליטות, קיימו נוה וכרייף מפגש אינטימי נוסף בביתה של האחרונה.

לפי כתב החשדות, לאחר מכן, לבקשת עו"ד כרייף, הורה נוה לעו"ד סקר לדאוג להכנסתה של כרייף לרשימת המועמדים לשיפוט שפורסמה באפריל 2016. זאת, בזמן שהמשיך לקיים יחסים אינטימיים עמה.

במאי 2016 לקראת כינוס הוועדה לבחירת שופטים, השתתף נוה בישיבה המקדימה שנערכה אצל נשיאת העליון דאז מרים נאור, יחד עם שרת המשפטים דאז, איילת שקד, ונציגי הלשכה. בישיבה זו, שנועדה לגבש הסכמות לקראת כינוס הוועדה לבחירת שופטים, סוכם כי כל הנוכחים יתמכו במינוי כרייף לשופטת. גם במקרה הזה, לפי כתב החשדות, נוה לא דיווח לאיש על קשריו האינטימיים עם כרייף.

חזקת החפות: אפי נוה ואסתר כרייף הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. הם מכחישים את החשדות נגדם, ועומדת להם חזקת החפות.