נעילה מעורבת בניו יורק: הקורונה מעיקה על הדאו, מניות הטכנולוגיה הזניקו את נאסד"ק

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8%, נאסד"ק התחזק ב-0.6% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.3% • AMD נחלשה בעקבות רכישת הענק של זיילינקס, שקפצה • ההזמנות למוצרים ברי קיימא בארה"ב עלו בספטמבר, אך הצרכנים פחות אופטימיים • באירופה: מדד דאקס איבד 0.9%, פוטסי 100 נחלש ב-1.1% וקאק 40 ירד ב-1.8%

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

22:00

יום המסחר בבורסות ניו יורק ננעל במגמה מעורבת.  מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8%, נאסד"ק התחזק ב-0.6% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.3%.

המשך התפשטות הקורונה בארה"ב, יחד עם האי ודאות לקראת הבחירות לנשיאות בשבוע הבא, העיקו על הבורסות. המשקיעים שבו למניות החברות המרוויחות מהנטייה של אנשים להישאר בבית: אמזון עלתה ב-3.5% וזום התקדמה ביותר מ-2%. מיקרוסופט עלתה ב-1.8% לקראת הדוחות הכספיים שתפרסם לאחר סיום המסחר. מניות התעופה שוב רשמו ירידות, אמריקן איירליינס ירדה ב-3.9%, יונייטד איירליינס ודלתא איבדו יותר מ-2%.

21:15

הנפט התחזק על רקע הסופה המתקרבת למפרץ מקסיקו. נפט מסוג WTI למסירה בדצמבר עלה ב-2.6% למחיר 39.57 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט עלה ב-1.8% למחיר 41.2 דולר לחבית.

20:10

חוזה זהב למסירה בדצמבר ננעל בעלייה של 0.3%, 6.2 דולרים, במחיר של 1,911.9 דולר לאונקיה.

בוול סטריט המסחר מוסיף להתנהל במגמה מעורבת, מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.3%, נאסד"ק מתחזק ב-0.7% ומדד S&P 500 מתקדם ב-0.1%.

19:15

בורסות אירופה ננעלו בירידות, כשברקע העלייה המהירה במקרי קורונה ברחבי היבשת והמשך עונת הדוחות. בפרנקפורט מדד דאקס איבד 0.9%, בלונדון פוטסי 100 נחלש ב-1.1% ובפריז קאק 40 ירד ב-1.8%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי נסוג ב-0.8%, כשמניות הגז והנפט איבדו יותר מ-2%.

בנק סנטנדר הספרדי דיווח על זינוק של 250% ברווח הנקי ברבעון השלישי, שהסתכם ב-1.75 מיליארד אירו, לעומת 501 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. מניית הבנק עלתה ביותר מ-4% במהלך המסחר, אך סיימה את היום בירידה של 1.5%, במקביל לירידה של 2.1% במדד מדריד 35.

בלונדון, מניית BP איבדה 2.1%. ענקית הנפט דיווחה על רווח נקי מתואם של 86 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת 2.25 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. זאת על רקע הירידה בביקוש ובמחירי האנרגיה בשל מגפת הקורונה. לדברי החברה, הביקוש לדלק סילוני צנח ב-60% על רקע קרקוע הטיסות.

18:10

מאקרו ארה"ב: מדד אמון הצרכן בארה"ב ירד באוקטובר ל-100.9 נקודות, לאחר שעמד על 101.3 בספטמבר - השיא בתקופת הקורונה. הירידה הייתה חדה מעט יותר מזו שצפו בוול סטריט. לפני התפרצות המגפה בפברואר עמד המדד על 132.6 נקודות.

המדד המעריך המצב הנוכחי של העסקים ושוק העבודה עלה ל-104.6 נקודות, מ-98.9 בספטמבר, אך מדד הציפיות לטווח הקצר ירד מ-102.9 בספטמבר ל-98.4 נקודות באוקטובר.

17:50

המסחר בוול סטריט מוסיף להתנהל במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס יורד בשעה זו ב-0.4%, נאסד"ק עולה ב-0.7% ומדד S&P 500 נסחר ביציבות.

את הירידות בדאו מובילות מניות קטרפילר , שרווחיה צנחו ברבעון השלישי ב-54%, בואינג  ואינטל . בין העולות: סיילספורס , אפל  ומיקרוסופט , שתדווח לאחר סיום המסחר.

את העליות בנאסד"ק מובילה זילינקס שקופצת 10% לאחר עסקת הענק בה תירכש על ידי AMD , שמאבדת 3%. עוד בולטות בירידות חברת התיירות המקוונת אקספדיה  וחברת התעופה אמריקן איירליינס .

במדד S&P 500 בולטת איליי לילי  שמאבדת יותר מ-5%, לאחר שדיווחה על ירידה בהכנסות ופספסה את תחזיות הרווח. מניית זירת המסחר המקוונת אטסי  עולה בכמעט 4% לקראת הגשת הדוחות מחר.

16:35

המסחר בוול סטריט עבר להתנהל במגמה מעורבת: מדד נאסד"ק מתחזק ב-0.3% ואילו הדאו נחלש ב-0.4% ומדד S&P 500 מאבד 0.1%.

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים יורדת ל-0.78%, הדולר נחלש מול סל המטבעות ב-0.1%. הליש"ט מתחזקת מעט לשער של 1.3 דולר לליש"ט והאירו מתחזק ב-0.1% לשער של 1.18 דולר לאירו.

נפט מסוג WTI מתחזק ב-0.5% למחיר 38.7 דולר לחבית, בין היתר על רקע סופה טרופית המתקרבת למפרץ מקסיקו וכופה סגירת מתקנים. נפט מסוג ברנט מתחזק ב-0.4% למחיר 40.6 דולר לחבית. הזהב מוסיף 0.1% למחיר 1,907.6 דולר לאונקיה.

אמזון   הודיעה כי תשכור 100 אלף עובדים זמניים לתקופת החגים. המשרות, בארה"ב ובקנדה, עשויות להוביל גם להעסקה ארוכת טווח. 

15:30

מגמה חיובית קלה בפתיחה בוול סטריט בניסיון התאוששות מהירידות של אתמול: מדד נאסד"ק מתחזק ב-0.4%, מדדי דאו ג'ונס ו- S&P 500 מתקדמים ב-0.1%.

שטף הדוחות נמשך וביניהם אלה של 3M וקטרפילר. קטרפילר  דיווחה על צניחה של 54% ברווח ברבעון השלישי, ביחס לאשתקד, והמניה מגיבה בירידות. 3M רושמת ירידות למרות שדיווחה על הכנסות ורווחים גבוהים מהצפוי. מיקרוסופט  צפויה לדווח לאחר סיום המסחר.

14:30

נתוני מאקרו שפרסמו בארה"ב מצביעים כי ההזמנות למוצרים ברי קיימא (ליבה) בחודש ספטמבר עלו ב-1.9% - מעל לתחזיות שצפו עלייה צנועה יותר של 0.5%, ולעומת עלייה של 0.4% בלבד בחודש אוגוסט.

13:00

עסקת ענק בתעשיית המוליכים למחצה: חברת אדוונס מיקרו דיוויס  (AMD) רוכשת את זיילינקס (Xilinx) תמורת 35 מליארד דולר בעסקת מניות. מנייתה של זיילינקס מזנקת בכ-10% בטרום-מסחר על רקע הדיווח. מנגד, מנייתה של AMD, שצפויה לפרסם השבוע את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה, מאבדת כ-4% במסחר המוקדם.

12:00

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה שלילית, לאחר פתיחה מעורבת.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית כי ביום חמישי (5 ימים לבחירות) יתפרסמו בארה"ב נתוני הצמיחה הראשוניים לרבעון השלישי והם צפויים להיות חזקים במיוחד, צמיחה של סביב ה-30% בשיעור שנתי. "אמנם זה לא יפצה על הנזקים במחצית הראשונה, אך צמיחה חזקה מטיבה עם המועמד המכהן. בנוסף, המירוץ לקראת חיסון ממשיך להתקדם ומספר חברות צפויות לפרסם את תוצאות השלב האחרון של הניסוי בשבועות הקרובים. אם ההכרזה תהיה חיובית ותזדמן לפני הבחירות גם זה יעזור לטראמפ לצמצם את הפער".

"התרחיש הרע ביותר מבחינה כלכלית יהיה תוצאות קרובות כשאחד המועמדים יסרב לקבלן ושההכרעה תעבור לבית המשפט העליון. בתרחיש זה הכלכלה תיפגע בטווח הקצר גם בשל אי‑הוודאות וגם מכיוון שתוכנית הסיוע הממשלתית הנוספת שהצדדים מפרסמים לא תוכל להתממש". 

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר במגמה מעורבת, וזאת בהמשך לירידות החדות שנרשמו אמש. הדאקס הגרמני מוסיף 0.3% לערכו לאחר נפילות של 3.7% אתמול, הקאק יורד ב-0.1% והפוטסי עולה ב-0.2%.

ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום (BP) פרסמה דוחות טובים מהצפוי לרבעון השלישי על רקע העלייה בביקוש לאנרגיה. הרווח הנקי הגיע ל-100 מיליון דולר לעומת התחזיות של הכלכלנים להפסד של 347 מיליון דולר, ולעומת הפסד עתק של 6.7 מיליארד דולר ברבעון השני של 2020. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 5.25 סנט למניה.

מנייתה של ענקית הביטוח האמריקאית AIGA זינקה אמש לאחר הנעילה ביותר מ-6% בוול סטריט, על רקע ההודעה על כוונתה לפצל את החברה לשתי ישויות נפרדות, ובהתאם לכך הודיעה על מינויו של פיטר זפינו למנכ"ל.

08:15

בבורסות אסיה נסחרים היום מדדי המניות במגמה מעורבת, כשבורסת שנחאי עברה לעלייה קלה ואילו בטוקיו יורד מדד הניקיי בכ-0.1%. זאת לאחר ירידות חדות בוול סטריט אתמול. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות.

הסוחרים בארץ ובעולם ימשיכו לעקוב גם היום, ובימים הקרובים, אחרי התפשטות מגפת הקורונה באירופה ובארה"ב. צרפת שוברת בימים האחרונים שיאים אירופיים בתחלואה. ביממה האחרונה נרשמו שם יותר מ-50 אלף מקרי קורונה ביום. גם בגרמניה וספרד חלה לאחרונה עלייה דרמטית במספר מקרי הקורונה המאומתים, וגם מדינות קטנות יחסית כמו הולנד, שוויץ, בלגיה וצ'כיה רושמות בשבוע האחרון יותר מעשרת אלפים מקרי קורונה ביום. הגל השני של מגפת הקורונה באירופה הוא עובדה קיימת, וכפי שחזו רוב המומחים - הוא מקיף יותר וגדול יותר מהגל הראשון.

עונת הדוחות: בנק HSBC דיווח היום על ירידה של 36% ברווח לפני מס ברבעון השלישי, לרמה של 3.07 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו לירידה חדה יותר ברווח לרמה של כ-2.1 מיליארד דולר. מניית HSBC עולה בכ-2% במסחר בהונג קונג.

בוול סטריט תפרסם היום דוחות ענקית השבבים AMD לאחר הנעילה של המסחר.

בזירת המסחר בסחורות רושם הזהב עלייה קלה ונסחר סביב 1,910 דולר לאונקיה, והנפט מסוג ברנט רושם עלייה של כ-0.8% לרמה של 40.8 דולר לחבית.

בתחום המאקרו, היום בארה"ב יתפרסם נתון מכירות ההזמנות לסחורות בנות קיימא לחודש ספטמבר, שצפוי לרשום עלייה של 0.5% בחודש האחרון. עוד יתפרסם שם (ב-16:00 שעון ישראל) מדד ביטחון הצרכן לאוקטובר שצפוי לעמוד ברמה של 102.1 נק'.

ועוד משהו, בבתחום המאקרו: כלכלני דויטשה בנק מציינים בסקירתם השבועית כי "מפגש הבנק המרכזי האירופי ביום חמישי הקרוב לא צפוי להביא שינוי בגובה הריבית בגוש היורו. עד עכשיו הבנק התנגד להורדה נוספת עמוק יותר מעבר לקו האפס. לאגארד ציינה בנאומים קודמים כי הבנק שוקל מדיניות אחרת אפקטיבית יותר מאשר הורדת ריבית נוספת. הבנק דוגל בשיטה של קבלת החלטה ממפגש למפגש האם נחוצה מדיניות מוניטרית מרחיבה יותר על מנת לתמוך בהתאוששות הכלכלה שנפגעה מן משבר הקורונה. בשורה תחתונה: שינויים מוניטריים לא צפויים להתרחש בפגישה הקרובה של הבנק המרכזי אך נגידת הבנק לאגארד צפויה להדגיש את העובדה כי נדרשת תמיכה פיסקלית נוספת ואישור של תוכנית התמריצים האירופאית".