המחליף של פרויקטור הקורונה: פרופ' נחמן אש

ראש הממשלה ושר הבריאות סיכמו כי פרופ' אש יחליף את הפרויקטור הנוכחי רוני גמזו החל מנובמבר • גמזו יחזור לתפקידו באיכולוב, אף שהביע נכונות להישאר בתפקיד לתקופה קצרה נוספת או לקבל על עצמו אחריות נקודתית במערך הקורונה

נחמן אשפרופ' - ראש חטיבת הבריאות מכבי / צילום: תמר מצפי
נחמן אשפרופ' - ראש חטיבת הבריאות מכבי / צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו היום (ג') על מינויו של פרופ' נחמן אש לפרויטור הקורונה הבא (ראש "מגן ישראל").

פרויקטור הקורונה הנוכחי פרופ' רוני גמזו יעזוב את תפקידו ויחזור לאיכילוב כשם שסוכם מראש - בחודש נובמבר. בתקופה האחרונה, הביע פרופ' גמזו נכונות להישאר לתקופה קצרה נוספת כפרויקטור, או לקבל על עצמו אחריות נקודתית במערך הקורונה במקביל לניהול בית החולים איכילוב. הליך החפיפה בין השניים, יחל מחר.

פרופ' אש, בן 59, נשוי לד"ר שפרה אש ואב לשלושה ילדים, היה עד לאחרונה ראש חטיבת הבריאות של מכבי והוא פרופסור חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל בשומרון. פרופ' אש שירת כרופא בסיירת מטכ"ל ולאחר מכן כראש ענף רפואה במפקדת קצין הרפואה הראשי.

פרופ' אש התמחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי שיבא, ובמהלך הכשרתו השלים תואר שני במחשוב רפואי מטעם תוכנית משולבת של האוניברסיטאות הארוורד ו-MIT בבוסטון. עם שובו לארץ מונה לתפקיד מפקד הרפואה של פיקוד הדרום. עד שנת 2011, שימש קצין רפואה ראשי בצה"ל.