בדרך להנפקה: ויולה צמיחה ו-ION השקיעו 120 מיליון ד' בסימילרווב

"סכום משמעותי" מההשקעה שימש לרכישת מניות ממשקיעים קיימים, מייסדי ועובדי החברה • המנכ"ל, אור עופר: "שני הרבעונים האחרונים היו פסיכיים - הכי טובים שהיו לנו בהיסטוריה"

משרד סימילרווב / צילום: עודד בביוף
משרד סימילרווב / צילום: עודד בביוף

חברת סימילרווב (SimilarWeb), שפיתחה פלטפורמה למדידה וחיזוי של העולם הדיגיטלי, הודיעה היום על מכירת מניות משמעותית של בעלי מניות ועובדים בחברה (עסקת סקנדקי), לצד סבב גיוס. שני גופי השקעות - ION Crossover Partners ו-ויולה צמיחה - הובילו השקעה של 120 מיליון דולר, אך בחברה לא הסכימו לחשוף את היחס המדויק בין המיני-אקזיט שבוצע בחברה לבין הסכום שנכנס לקופה שלה. עד כה הושקעו בחברה 120 מיליון דולר (לא כולל הסבב הנוכחי), שחלקם שימש גם כן לסקנדרי. בחברה מציינים כי ההון שגויס עשוי לשמש לרכישות.

בסימילרווב שומרים בקנאות על המידע הפיננסי, אף יותר מחברות פרטיות אחרות. קצב צמיחת ההכנסות הוא "דו-ספרתי גבוה, והוא גבוה מקצב הצמיחה בשנה שעברה", לדברי אור עופר, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה. החברה הגיעה לקצב הכנסות של 100 מיליון דולר, אך לא מוכנים להגיד שם מתי, וגם את השווי בסבב הגיוס הם לא חושפים. החברה לא "שורפת מזומנים".

אור עופר / צילום: רותם כנעני
 אור עופר / צילום: רותם כנעני

נישאת על גבי הקורונה

עופר הוא המייסד היחיד שנשאר בחברה שהוקמה ב-2007. סימילרווב פיתחה יכולות מדידה של התנהגות מקוונת, באמצעות איסוף מידע ממאות מקורות שמאפשרים לה לספק תמונת מצב של הפעילות הדיגיטלית. מידע כזה יכול להגיע מספקי אינטרנט, חברות אבטחה, דפדפנים, בורסות לפרסומות, חנויות האפליקציות ועוד. כמו כן, מכיוון שהחברה מבצעת דירוגים, לאתרים ולאפליקציות רבים, חשוב שהדירוג שלהם יהיה מהימן והם מספקים גישה למידע האמיתי שלהם. סימילרווב מעסיקה כיום כ-600 עובדים, וגייסה מתחילת השנה 140 עובדים. בחברה מתכננים להגדיל את מספר העובדים ב-30% עד סוף מרץ 2021.

עופר מספר כי הקורונה הקפיצה את פעילות החברה. "יש חברות שכל הביזנס שלהן עבר לדיגיטל והן רוצות לקבל מידע על השוק - בנקים, חברות ביטוח, קמעונאות וכו'. למשל, לפני הקורונה 80% מהפעילות של בנק קלאסי הייתה אופליין ורק 20% הגיעה מהדיגיטל, אז היה חשוב לנתח את המידע, אבל לא כמו היום שכל הפעילות היא דיגיטלית. עכשיו זה הדבר שהכי חשוב למנכ"ל. חברות גם רוצות לדעת מה המצב של המתחרות שלהן או לדעת מה אנשים קונים אונליין ואיפה. שני הרבעונים האחרונים היו פסיכיים - הכי טובים שהיו לנו בהיסטוריה".

בין הלקוחות - רוב חברות הפורצ'ן 100

לחברה יש כמה מוצרים לאתרי תוכן, לאנשי מכירות, למשקיעים בחברות ציבוריות ועוד, ומציינים שם כי יותר ממחצית מחברות פורצ'ן 100 משתמשות במוצריה, בהן גוגל, אדידס, וולמארט ועוד. לגבי המעמד התחרותי של החברה, אמר עופר כי "ב-Web אנחנו הכי טובים בעולם, אבל בעולמות האפליקציות אנחנו עוד צריכים להשתפר. אני מקווה שהשנה נעשה מהפך".

עופר התייחס גם להחלטה לבצע סבב גיוס: "לא חיפשנו לגייס הון. עשו לנו היכרות עם אחת השותפות ב-ION, גילי יוהאן, שהייתה בעבר סמנכ"לית של ורוניס ושל סולאראדג' וגם יושבת בדירקטוריון פייבר. התייעצנו איתה על אסטרטגיית גדילה שהיא מאוד מבינה בה, והיא נתנה לנו הצעה. ראינו ערך מאוד ב-ION כשותפים". עופר אמנם לא מוכן להתייחס להנפקה ("אנחנו לא יכולים להגיב בגלל כל מיני רגולציות"), אך הכניסה של ION היא סימן לכך שזהו הכיוון של החברה.

הראל בית און מויולה צמיחה אמר בשיחה עם "גלובס" כי "החברה התחזקה בצורה משמעותית בשנים האחרונות. שוק הטכנולוגיה שונה משווקים אחרים, כי בדרך כלל חברה אחת או שתיים, שמתבססות כמובילות הקטגוריה, זוכות ל-70%-80% מהערך הכלכלי. אפשר לקנות ברגים מכל מיני יצרנים, אבל כשאתה מחויב לתשתית טכנולוגית כזאת או אחרת, בדרך הכלל הנאמנות שלך אליה יותר גדולה.

"סימילרווב מצליחה גם לצמוח בצורה מאוד יעילה, וגם להוביל את הקטגוריה". ויולה צמיחה משקיעה כיום מהקרן השלישית, שגודלה 290 מיליון דולר. עד היום השקיעה הקרן ביותר מ-30 חברות, בהן ביזאבו, גסטי, ברינגג, Juganu ועוד.