חיסול זה אומנות: מכירת נכסי אי.די.בי כוללת גם 120 ציורים ופסלים

נאמן החברה התקשר עם בית המכירות הפומביות תירוש, לניהול מכירה של היצירות שנמצאו במשרדי החברה במגדלי עזריאלי • בקריסה הקודמת של אי.די.בי מכרו הנאמנים יצירות אומנות בכ-3 מיליון שקל

שמן על בד ללא כותרת של יוסף זריצקי מתוך אוסף אי.די.בי / בית המכירות תירוש
שמן על בד ללא כותרת של יוסף זריצקי מתוך אוסף אי.די.בי / בית המכירות תירוש

במקביל למהלך של בעל השליטה לשעבר בדסק"ש, אדוארדו אלשטיין, שהשווה את ההצעה שהגישה קבוצת המשקיעים בראשות חברת הנדל"ן מגה אור, עסוק נאמן אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור, במימוש נכסיה האחרים של אי.די.בי שאינם משועבדים.

במסגרת זו התקבל אישור בית המשפט להתקשרות עם בית המכירות הפומביות תירוש, לניהול מכירה פומבית של 120 יצירות אומנות (רובן תמונות וציורים ומיעוטן פסלים) שנמצאו במשרדיה הקודמים של אי.די.בי במגדלי עזריאלי בתל אביב.

אין זו הפעם הראשונה שבה עומד אוסף יצירות אומנות של אי.די.בי למכירה. בשנת 2014, בעקבות קריסתה הקודמת של החברה (תחת שליטתו של נוחי דנקנר), מכרו הנאמנים עשרות יצירות שאכלסו את המשרדים בעזריאלי (חלקן עוד מתקופת משפחת רקנאטי) תמורת סכום של כ-3 מיליון שקל - בטווח העליון של הערכות השווי המוקדמות של האוסף. הציור היקר ביותר באוסף היה אז ציור שמן על בד ללא כותרת של יוסף זריצקי, שנמכר ב-160 אלף דולר, לאחר שהוערך ב-85-120 אלף דולר.

עוד בין היצירות שנמכרו אז, שתי יצירות של לאה ניקל שהוערכו עד 60 אלף דולר נמכרו האחת ב-85 אלף דולר והשנייה ב-42 אלף דולר. יצירה של ניר הוד השיגה 44 אלף דולר וכמותה גם היצירה "בת יפתח" של אלי שמיר, שהוערכה בין 12 ל-18 אלף דולר והגיעה ל-44 אלף דולר.