חברת הקריפטו הישראלית INX תמזג לתוכה ברוקר-דילר אמריקאי

החברה בהובלתו של שי דתיקה תרכוש את חברת Openfinance Securities משיקגו, ששווייה מוערך בטווח של 70-40 מיליון דולר • INX צפויה להשלים את הנפקת הסקיוריטי טוקן שלה בארה"ב עד לסוף השנה

שי דתיקה, מייסד ונשיא חברת INX  / צילום: איל יצהר, גלובס
שי דתיקה, מייסד ונשיא חברת INX / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת הקריפטו הישראלית INX Limited, הנמצאת בעיצומה של הנפקה ראשונית (IPO) בארה"ב, שבה מוצעים למכירה security tokens - מטבעות דיגיטליים הנחשבים לניירות ערך, מדווחת היום כי היא צפויה לרכוש את חברת Openfinance Securities משיקגו, הפועלת כברוקר-דילר מורשה בארה"ב. תנאי העסקה, שבמסגרתה אמורה INX לרכוש את פעילותה של "אופנפייננס סקיוריטיז" ולמזג אותה לתוכה, עדיין לא נמסרו.

לדברי שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא INX, חברת אופנפייננס גייסה בשלוש השנים האחרונות כ-25 מיליון דולר, ועל פי הערכות עדכניות, שווי החברה הוא בטווח שבין 40 ל-70 מיליון דולר. INX, שרשומה כחברה בגיברלטר, אבל רוב פעילותה מנוהלת ממשרדיה בארה"ב ובישראל, צפויה לרכוש 100% מההחזקה בחברה האמריקאית, כולל פעילות הברוקר-דילר ומערכות המסחר האלטרנטיבי (ATS) שלה, ולמזגה לתוכה. דתיקה ציין כי מערכות ה-ATS מאפשרות למשקיעים לסחור "מעבר לדלפק" (OTC) במטבעות מסוג סקיוריטי טוקן בפלטפורמה של Openfinance. נוסף על כך, צפויה INX לרכוש גם את מאגר הרישום של נכסים דיגיטליים ואת בסיס הלקוחות של אופנפייננס.

יעד הגיוס: 117 מיליון דולר

"אנחנו מאמינים שבאמצעות רכישות אפשר יהיה להתקדם בקצב מהיר בגדילה אורגנית משמעותית", אמר דתיקה. "INX שמה את אסטרטגיית המיזוגים והרכישות בעדיפות גבוהה, כחלק מהגדילה וההתפתחות שלה. הרכישה של Openfinance היא צעד ראשון בכיוון, שמאפשר לנו לקצר את תהליכי הרישוי ולהכפיל את בסיס המשתמשים שלנו".

מטבעות הסקיוריטי טוקן (STO) של INX הם למעשה ניירות ערך, המונפקים באישורה ובפיקוחה של רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC). הנפקת הסקיוריטי טוקן של INX יצאה לדרך כבר בשבוע האחרון של אוגוסט, כפי שדיווחנו ב"גלובס", וחברת הקריפטו מנסה לגייס בה עד 117 מיליון דולר. אם תצליח לגייס את סכום היעד, יהיה זה ה-IPO הגדול ביותר עד היום של חברת קריפטו בארה"ב. לדברי INX, היא צפויה להשלים את ההנפקה עד לסוף השנה.

עם זאת, מדובר בהנפקה יוצאת דופן בשוק ההון, בהתחשב בכך ש-INX היא חברה שעדיין אין לה מוצר או שירות פעיל שמייצר הכנסות כלשהן - מדובר בסך הכל בחברת סטארט-אפ עם 14 עובדים. נוסף על כך, אין עדיין בורסה בארה"ב שמנהלת מסחר במטבעות STO, ולכן משקיע שרוכש את מטבעות INX Token בהנפקה, מוגבל כיום ביכולתו לסחור בהם - וצריך, לפחות בתקופה הקרובה, להסתפק במסחר מעבר לדלפק.

בפני INX ניצב כיום מבחן כפול: תחילה, על החברה להוכיח כי הצליחה לרכוש את אמון המשקיעים ולגייס את סכום היעד שקבעה בהנפקה. לאחר מכן, אם תושלם ההנפקה בהצלחה, תוטל על כתפי החברה משימה מאתגרת אף יותר - להגשים את מטרתה העיקרית ולהקים בארה"ב בורסה למסחר במטבעות דיגיטליים, כולל מטבעות STO.

כפי שדווח ב"גלובס", חברת הייעוץ הישראלית A-Labs Finance and Advisory משמשת חתם בהנפקת INX. בעליה של איי-לאבס, דורון כהן, הוא גם שותף מייסד של INX. "אנחנו מתייחסים להנפקה של INX כמו כל הנפקה ראשונית לציבור בבורסות העולמיות, באופן שבו עיקר הגיוס נשען על השתתפות גורמים מוסדיים", אמר כהן ל"גלובס". "הגדולה היא שזו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהנפקה פתוחה גם לציבור באותם תנאים כמו מוסדיים".