האוצר: יינתן מענק אבטלה גם לבני 67 ומעלה

הסכם שצפוי להגיע לאישור הכנסת כהצעת חוק ממשלתית קובע כי יינתן סיוע באופן חד פעמי למי שהיה מובטל במשך תקופה ממושכת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ויוענק לו מענק בסכום של 2,000 שקלים

ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

משרד האוצר יתקן את טיוטת ההסכם עם הביטוח הלאומי שבו נקבע כי יינתן מענק עבור אבטלה ממושכת בעקבות נגיף הקורונה, כך שגם בני 67 ומעלה יהיו זכאים לו, זאת בעקבות פניית ח"כ אופיר כץ בנושא לשר האוצר ישראל כ"ץ. ההסכם שצפוי להגיע לאישור הכנסת כהצעת חוק ממשלתית קובע כי יינתן סיוע באופן חד פעמי למי שהיה מובטל במשך תקופה ממושכת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ויוענק לו מענק בסכום של 2,000 שקלים, זאת, בתנאי שהשכר הקובע שלו טרום המשבר היה נמוך מהשכר היומי הממוצע במשק.

למענק יהיה זכאי כל מי ששולמו לו דמי אבטלה עבור תקופה של לפחות 100 ימי אבטלה, בין אם רצופים ובין אם לאו, החל מיום 1 במרץ 2020 ועד ליום 17 באוקטובר 2020. וכעת, לאחר התיקון שביקש ח"כ כץ גם בני 67 ומעלה יהיו זכאים לו. על פי טיוטת ההסכם, בני זוג הזכאים שניהם למענק חד פעמי, יהיו זכאים כל אחד מהם לתוספת למענק בסכום של 500 שקלים. התשלום יועבר על ידי המוסד לביטוח לאומי ישירות לחשבון הבנק שאליו משולמים דמי האבטלה.

טיוטת ההסכם שעתידה להפוך לחוק פורסמה להערות הציבור ביום שישי ועל פי התיקון שביקש ח"כ כץ יורחב ההסכם כך שיכלול בתוכו גם בני 67 ומעלה. בעקבות התיקון יהיו זכאים למענק 23 אלף מובטלים. המענק יינתן במשך ארבעה חודשים וכתלות בשכרם החדש של המועסקים.

ח"כ אופיר כץ / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
 ח"כ אופיר כץ / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

שר האוצר, ישראל כ"ץ אצר הערב כי "בהמשך להחלטתי על מענקים למובטלים ולעידוד התעסוקה לאור הימשכות הסגר והמגבלות הבריאותיות, ובעקבות פנייתו של ח״כ אופיר כץ, החלטתי לצרף את בני 67 ומעלה שפוטרו או הוצאו לחל״ת מעבודתם כזכאים למענק כדי לסייע למי שמובטל תקופה ממושכת ונשחק בהכנסתו".

מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח״כ אופיר כץ אמר "אני מברך על היענות שר האוצר לפנייתי לכלול את בני ה- 67 ומעלה במענק על שהות באבטלה ממושכת. זה בהמשך לכך שהארכנו בוועדת הכספים את מענק ההסתגלות לאוכלוסייה זו עד יוני 2021. זו חובתנו לדאוג למבוגרים בחברה הישראלית ולחזק אותם".