המטבע הדיגיטלי של בנק ג'יי.פי מורגן נכנס לשימוש מסחרי ראשון

ענק הבנקאות האמריקאי הודיע כי חברת טכנולוגיה גדולה התחילה להשתמש השבוע במטבע JPMCoin להעברת תשלומים בינלאומיים • ביטקוין נסחר הבוקר במחירו הגבוה ביותר מאז ינואר 2018, מעל ל-13,800 דולר, לאחר שזינק ב-27% בחודש האחרון

ג'יימי דיימון / צילום: רויטרס
ג'יימי דיימון / צילום: רויטרס

הרבה גופים פיננסיים בעולם מדברים בשנים האחרונות על בלוקצ'יין, ורבים מהם אף בחנו אפשרות להטמיע במערכות שלהם את הטכנולוגיה ואף השקיעו בכך לא מעט כספים - אבל עד כה, רק מעטים מהם התחילו להשתמש בטכנולוגיה זו בפועל. כעת, מסתמנת פריצת דרך בתחום: ענק הבנקאות האמריקאי JPMorgan התחיל השבוע שימוש מסחרי ראשון במטבע הדיגיטלי JPM Coin - פרויקט הבלוקצ'יין שאותו השיק כבר בפברואר 2019.

מנהלי ג'יי.פי מורגן סיפרו על ההתפתחות האחרונה אתמול בראיון לרשת החדשות האמריקאית CNBC. לדברי טאקיס גיאורגקופולוס, ראש חטיבת התשלומים הסיטוניים העולמית של הבנק, אמר כי המטבע הדיגיטלי JPM Coin נכנס השבוע לשימוש מסחרי ראשון בידי חברת טכנולוגיה גדולה הנמנית עם לקוחות ג'יי.פי מורגן. זוהי הפעם הראשונה שבה חברה מעבירה תשלומים בינלאומיים באמצעות JPM Coin, ולדברי גיאורגקופולוס, הבנק פועל לצירוף לקוחות נוספים לשימוש במטבע הדיגיטלי שלו.

בראיון ל-CNBC סיפר גיאורגקופולוס כי הכניסה של JPM Coin לשימוש מסחרי, לצד התפתחויות נוספות בעסקי ג'יי.פי מורגן, הובילה את הבנק להקים יחידה עסקית חדשה שתנהל את פרויקטי הבלוקצ'יין שלו. היחידה החדשה, שנקראת Onyx, צירפה אליה כבר יותר מ-100 עובדים, ובראשה עומד עומר פארוק, שגם קודם לכן ניהל את מיזמי הבלוקצ'יין של ג'יי.פי מורגן.

ג'יי.פי מורגן, מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם, מנהל כיום נכסים בשווי 2.6 טריליון דולר ופעיל ביותר מ-100 מדינות. בפברואר האחרון סיפר בראיון ל"גלובס" ד"ר יואב אינטרטור, מנהל מרכז החדשנות והטכנולוגיה של ג'יי.פי מורגן בהרצליה, כי המרכז המקומי לקח חלק משמעותי בפרויקטי הבלוקצ'יין של הבנק.

בלוקצ'יין (Blockchain) הוא הטכנולוגיה העומדת בבסיסם של רוב המטבעות הדיגיטליים, ובראשם הביטקוין, שיצא לאוויר העולם בתחילת 2009. הביטקוין נהנה החודש מתנופה משמעותית, בעיקר לאחר הכרזתה לפני שבוע של ענקית התשלומים המקוונים פייפאל כי החל בשנה הבאה תספק הפלטפורמה שלה לראשונה גם אפשרות לקנות ולרכוש ביטקוין.

הבוקר, ביטקוין (BTC) זינק בסביבות השעה 5:00 (לפי שעון ישראל) עד למחיר של 13,837 דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2018, לפי נתוני אתר Messari, העוקב אחר שוק הקריפטו. בשעות שלאחר מכן ירד מעט שער הביטקוין, לרמה של 13,750 דולר. בכך משלים מחיר הביטקוין עלייה של כ-27% בחודש האחרון וזינוק של 80% מתחילת השנה.