המכרז למינוי פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה הגיע לישורת האחרונה

נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ מינה את חברי ועדת המכרז לבחירת פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה במקומה של ליאת בן-ארי • במשך למעלה משנה לא מאויש תפקיד פרקליט המחוז החשוב ביותר כיום, שמרכז את התיקים החשובים והנפיצים בישראל • מי שבפועל ממלא את החסר הוא עו"ד יונתן תדמור, ואשר צפוי גם לזכות בתפקיד

עו"ד יונתן תדמור / צילום: עינת לברון, גלובס
עו"ד יונתן תדמור / צילום: עינת לברון, גלובס

נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ מינה את חברי ועדת המכרז לבחירת פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה במקומה של ליאת בן-ארי, שמונתה עוד בספטמבר 2019 לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית.

במשך למעלה משנה לא מאויש תפקיד פרקליט המחוז החשוב ביותר כיום, שמרכז את התיקים החשובים והנפיצים בישראל. אולם מי שבפועל ממלא את החסר הוא עו"ד יונתן תדמור, ואשר צפוי גם לזכות בתפקיד.

הוצאת המכרז התעכבה בשל ממשלת המעבר בשנה החולפת. בתחילת יולי 2020 אישר שר המשפטים אבי ניסנקורן לפרקליטות להוציא את המכרז.

אולם, בעקבות העובדה כי אין לישראל תקציב לשנת 2020, כל הוצאה לפועל של מכרז מחייבת אישור מיוחד של החשב הכללי. עובדה זו יחד עם הגל השני של נגיף הקורונה בישראל, עיכבה את קידום המכרז בחודשיים וחצי נוספים.

כעת נציבות שירות המדינה בחרה את חברי ועדת המכרז, ששמם עדיין נותר חסוי לציבור וזה מזה. כל שידוע הוא כי המשנה לפרקליט המדינה עו"ד שלמה (מומי) למברגר יישב בוועדה מטעם הפרקליטות.

ביולי פרסם חן מענית ב"גלובס" כי לפי מירב ההערכות, מי שיזכה במכרז וימונה לפרקליט מיסוי וכלכלה הוא עו"ד יונתן תדמור, שהיה סגנה של בן-ארי בפרקליטות מיסוי וכלכלה וממלא את מקומה בחודשים האחרונים. תדמור הוא מועמד כל כך מוביל עד שבפרקליטות ומחוצה לה יש מי שכינו באוזני "גלובס" את המכרז כ "מכרז של יוני". לאור האמור, לא ברור האם יהיה בפרקליטות מי שבכלל יעז להתמודד על התפקיד מול תדמור.

תדמור הוא פרקליט ותיק ומוערך מאוד שליווה בצוותא עם בן-ארי את חקירות ראש הממשלה בשלושת תיקיו, וכיום הוא שותף בכיר לצוות התביעה במשפט נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

כמו בן-ארי, גם תדמור סבר כי יש להעמיד את נתניהו לדין בגין קבלת שוחד בשלושת התיקים, 1000 (פרשת המתנות), 2000 (פרשת נתניהו-מוזס), ו-4000 (פרשת בזק-וואלה). ביחד עם פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, הציגו בכך בן-ארי ותדמור גישה מחמירה משמעותית יותר מזו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביחס למעשיו של נתניהו, כפי שעלו מחומרי החקירה. מנדלבליט החליט להעמיד לדין את נתניהו בעבירת שוחד "רק" בפרשת 4000 ואילו בשתי הפרשות האחרות החליט להעמיד לדין את נתניהו בגין מרמה והפרת אמונים.

עו"ד תדמור הוביל בצוותא עם עו"ד בן-ארי גם את משפטו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט בפרשת הולילנד. המשפט הסתיים בהרשעה של אולמרט בשוחד ובהרשעה של כל הנאשמים המרכזיים שהועמדו לדין.