שינויים בצמרת: אבי גולן מונה למנכ"ל הסטארט-אפ AnyVision

המייסד והמנכ"ל אילון אטשטיין מונה לנשיא הסטארט-אפ הישראלי המתמחה בזיהוי פנים ובפיקוח על תנועת אנשים

מערכת זיהוי הפנים של AnyVision / צילום: צילום מסך
מערכת זיהוי הפנים של AnyVision / צילום: צילום מסך

שינויים בצמרת סטארט-אפ זיהוי הפנים הישראלי Anyvision, המתמחה בפיקוח על תנועת אנשים: המנכ"ל והמייסד אילון אטשטיין ימונה לנשיא החברה ובמקומו ימונה לתפקיד המנכ"ל אבי גולן. נוסף על אטשטיין, אניוויז'ן נשלטת גם ידי מייסד נוסף, פרופ' שלמה בן ארצי, ועל ידי איש העסקים אביחי סטולרו, אשר רכש ביחד עם רפאל אם חברת אירונאוטיקס.

גולן, בעל ותק של כעשרים שנה בעבודה בעמק הסיליקון בארה"ב, שימש בעבר במגוון תפקידים בכירים בחברות כמו גוגל וסוטפטבנק. במסגרת עבודתו בסופטבנק, ישב גולן בדירקטוריונים של חברות כמו סטארטאפ הסייבר הישראלי "סייבריזן".

על פי הודעת החברה, "המינוי הוא חלק מההאצה בפעילות החברה שכוללת את גיוס ההון האחרון, מוצרים חדשים וזינוק במכירות . המינוי נועד כדי לתרגם את המובילות הטכנולוגית של אניוויז'ן למובילות עסקית".

מלבד מערכות פיקוח על תנועת אנשים, אנוייוויז'ן מפתחת גם מערכות הזדהות מרחוק, עבור משתמשים שפותחים חשבון בנק באינטרנט, מקבלים שירות רפואי מרחוק או משלמים על שירותי גיימינג. החברה מעסיקה יותר מ־240 עובדים בתל אביב, ניו יורק, מקסיקו, לונדון וסינגפור.

ההודעה על המינויים, מגיעה כחודשיים לאחר שהתפרסמו שתי הודעות משמעותיות הקשורות לחברה. בתחילת ספטמבר התפרסם כי בעלי המניות של החברה נמצאים במשא ומתן מתקדם עם רפאל להקמת מיזם משותף שיתמחה ב"ראייה ממוחשבת", לסקטור הצבאי-ביטחוני. צעד זה אמור להותיר באניוויז'ן, המתמחה במערכות אבטחה ובקרת כניסה באמצעות זיהוי פנים, רק את הפעילות האזרחית ואת הפעילות בתחום ביטחון הפנים (HLS).

גורמים בתעשייה העריכו כי ייתכן שפרשת הנסיגה של מיקרוסופט מהשקעתה בחברה נמצאת ברקע ההחלטה על הקמת החברה החדשה עם רפאל. מיקרוסופט הודיעה כי תממש את ההשקעה שלה בחברה לאחר שצוות בדיקה של מיקרוסופט הגיע למסקנה כי הטכנולוגיה של החברה לא משמשת למעקב המוני אחר פלסטינים בגדה המערבית, כפי שנטען נגדה, אך ציינה גם כי הבדיקה הייתה מוגבלת בגלל מגבלות משפטיות. על כן הגיעו במיקרוסופט למסקנה כי החזקת מיעוט לא מאפשרת לה לפקח על החברה ברמה מספקת.

שעות ספורות לאחר ההודעה על הקמת החברה עם רפאל, הודיעה אניוויז'ן על גיוס הון שני בהיקף של 43 מיליון דולר, שהביא את היקף ההשקעות בחברה ל-117 מיליון דולר. גיוס זה, "נועד להגדלת היקף מוצרי 'אימות הגישה מרחוק ללא מגע' של החברה, בזמנים של ביקוש הולך וגובר לטכנולוגיות חדשניות שיסייעו להתמודד עם המציאות החדשה", נכתב בהודעת החברה על מטרת הגיוס.