בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירוק בהמתנה לדוחות ענקיות הטכנולוגיה

יום המסחר התאפיין בדריכות לקראת פרסום דוחותיהן של ענקיות הטכנולוגיה • כלכלת ארה"ב התרחבה ב-33.1% ברבעון השלישי • הנפט צונח ב-3% בצל ההגבלות שהושתו בחלק מהמדינות בצל התפשטות הקורונה

פסל "הילדה חסרת הפחד" מול הבורסה לניירות ערך בוול סטריט, ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, Associated Press
פסל "הילדה חסרת הפחד" מול הבורסה לניירות ערך בוול סטריט, ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות, בדריכות לקראת פרסום דוחות ענקיות הטק. מדד ה-S&P 500 טיפס ב-1.2%, מדד הנאסד"ק עלה ב-1.6%. הדאו ג'ונס רשם עליות של 0.5%.

21:21

נטפליקס  קופצת על ההזדמנות של משבר הקורונה שהביא לעלייה במספר המשתמשים, והחברה מעלה את מחירי החבילות, כולל חבילות הפרימיום.

20:30

מתחזקות העליות בוול סטריט לקראת אירוע השיא של הרבעון השלישי עם פרסום דוחותיהן של ענקיות הטכנולוגיה, אמזון, אפל, גוגל ופייסבוק. מדד הנאסד"ק מזנק ב-2.4%, הדאו ג'ונס עולה ב-1.1% ומדד S&P 500 עולה ב-1.9%.

מדד הפחד (VIX) שחצה אמש את הרף של 40 נקודות בזינוק חד על רקע הדיווחים על סגר במדינות על רקע הגל השני של הקורונה, צונח כעת ב-10%.

חברת מארוול , יצרנית מוליכים למחצה בתחומי התקשורת (סימול: MRVL), וחברת Inphi, המתמחה בתעבורת נתונים מהירה (סימול: IPHI), חתמו הסכם לרכישה בעסקת מזומן ומניות. במסגרת ההסכם, תשלם מארוול 66 דולר במזומן ועוד 2.323 מניות של החברה המשולבת עבור כל מניה של Inphi. עם סגירת העסקה, יחזיקו בעלי המניות של Marvell כ- 83% מהחברה המשולבת, ובעלי המניות של Inphi יחזיקו כ-17%.

19:20

פחות משבוע לבחירות ולפי הסקר של "USA TODAY" המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן 52%-44% על הנשיא טראמפ. "כלכלת ארה"ב לאחר הבחירות לא תהיה שונה באופן דרמטי מזו שלפני ה-3 בנובמבר, כלומר במהלך התאוששות איטית עם סיכוי של 30%‑35% למיתון", כך אומרת בת'-אן בובינו, הכלכלנית הראשית של S&P בארה"ב בראיון ל"גלובס". "עדיין קיימים שלושה סיכונים גדולים לכלכלה. העובדה שאין עדיין חיסון לקורונה בזמן שעונת השפעת מתחילה, היעדר תמריצים פיסקליים חדשים, ועלייה במתחים המסחריים עם סין".

18:37

המדדים בוול סטריט נסחרים בעליות של עד 1.4% לאחר הנפילות החדות שנרשמו אתמול. באירופה המדדים ננעלו ביציבות עם נטייה לעליות קלות. מדד הדאקס הוסיף 0.2% לערכו, הקאק והפוטסי ללא שינוי מהותי. הנפט (WTI) צונח ב-4% לרמה של 3.6 דולר לחבית בצל ההגבלות שהושתו בחלק מהמדינות בצל התפשטות הקורונה.

חברת האנרגיה אקסון מובייל  מסרה היום כי בכוונתה לקצץ בכ-15% מכוח העבודה עד שנת 2022 על מנת להפחית עלויות בצל משבר הקורונה.

עונת הדוחות לרבעון השלישי צפויה להגיע לשיאה הערב לאחר נעילת המסחר בוול סטריט עם פרסום תוצאות ענקיות הטכנולוגיה אמזון , אפל  ופייסבוק 

באירופה, הבנק קרדיט סוויס  רשם נפילה של 38% ברווח הנקי ברבעון השלישי ל-600 מיליון דולר בצל שינויי מטבע על רקע משבר הקורונה. 

חברת האנרגיה רויאל דאצ' של  פרסמה דוחות טובים מהתחזיות המוקדמות של השוק עם רווח רבעוני של 955 מיליון דולר. 

חברת הטלקום הפינית נוקיה  חתכה את התחזיות לשנת 2020 וסיפקה תחזית נמוכה מהצפי לשנת 2021. מנייתה התרסקה בכ-20%.

 

16:00

המדדים בוול סטריט מתקנים מעלה את הנפילות שנרשמו אתמול, כאשר מניות הטכנולוגיה אפל , אמזון , פייסבוק  וטוויטר  מטפסות לקראת פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי הלילה לאחר נעילת המסחר.

מכירות הבתים שבהמתנה בארה"ב ירדו בחודש החולף ב-2.2% לעומת החודש הקודם. הצפי בשוק היה לעלייה של 3.3% לאחר עלייה של 8% בחודש הקודם.

15:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מניית פייסבוק  עולה בחדות לקראת פרסום הדוחות שלה היום לאחר סיום המסחר. 

עוד צפויות לפרסם היום דוחות החברות אפל , גוגל , טוויטר ואמזון. 

הנפט (WTI ) ממשיך לאבד גובה וצונח בכ-6% למחיר של 35.15 דולר לחבית על רקע הסגרים שהוכרזו בחלק ממדינות אירופה בעקבות התפשטות הקורונה. 

14:45

הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) השאיר את הריבית ללא שינוי וגם את היקף רכישות האג"ח שלו, כצפוי.

"אנחנו נבחן בשבועות הקרובים את השפעות מגפת הקורונה, פיתוח החיסונים לנגיף וגם את שערי החליפין של המטבעות לפני שנקבל החלטה בנוגע לשינוי במדיניות", נאמר בהודעת ה-ECB. 

14:30

המשק האמריקאי צמח ברבעון השלישי בקצב שנתי של 33.1%, כך פורסם לפני זמן קצר בארה"ב. הנתון היה גבוה במקצת מצפי הכלכלנים שעמד על 32%. 

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הסתכמו בשבוע החולף בכ-751 אלף, לעומת צפי כלכלנים לכ-770 אלף תביעות.

בורסות אירופה נסחרות בירידות קלות והחוזים על מדדי וול סטריט יציבים. 

12:20

מדדי המניות באירופה עולים כעת ב-0.4%-0.6%. האירו נחלש ב-0.2% לרמה של 1.172 דולרים לאירו. 

לוק לויט, אסטרטג המטבעות הראשי של בנק פיקטה, מציין כי "אנו ממשיכים לחזות כי ערכו של הדולר האמריקאי יפחת בטווח הבינוני בגלל הערכת יתר בסיסית שלו והידרדרות הפרשי הצמיחה והריבית שהיו לטובתו עד לאחרונה. אלטרנטיבות כמו האירו והיואן הסיני הופכות להיות אטרקטיביות יחסית. אנו מעריכים כי הסכם קרן ההבראה של האיחוד האירופי מיולי האחרון, תומך במיוחד באירו". 

10:30

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת, לאחר ירידות חדות שנרשמו שם אתמול. הסוחרים ממתינים להודעת הבנק המרכזי בהמשך היום. 

 החוזים על מדדי בורסות ארה"ב נסחרים כעת בעליות של כ-0.7%.

הבנק המרכזי של גוש האירו (EBC ) לא צפוי לשנות היום את עיקרי המדיניות המוניטארית שלו (הודעה ב-14:45, מסיבת עיתונאים תתקיים ב-15:30).

בארה"ב (ב-14:30) יתפרסם נתון הצמיחה לרבעון השלישי, שצפוי להצביע על התרחבות של המשק האמריקאי בקצב שנתי של 32%. עוד יתפרסם באותו זמן נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף, שצפוי לעמוד על כ-770 אלף.

09:20

ענקית האנרגיה, חברת רויאל-דאטש של, דיווחה הבוקר על רווח של 955 מיליון דולר ברבעון השלישי, גבוה מצפי האנליסטים שעמד על כ-600 מיליון דולר. החברה גם הודיעה כי היא מתכננת להגדיל את הדיבידנד שהיא מחלקת.

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס  דיווח על ירידה של 38% ברווח הרבעוני, לרמה של כ-600 מיליון דולר. הרווח היה נמוך בכ-20% מצפי האנליסטים. 

08:10

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות חדות, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית מובהקת על רקע חששות המשקיעים מההשפעות השליליות של מגפת הקורונה. מדדי המניות המובילים רשמו בסיום ירידות של 3.4%-3.7%. 

החוזים על מדדי בורסות ארה"ב נסחרים כעת בעליות של כ-1%.

בזירת הסחורות רושם הנפט מסוג WTI עלייה קלה לרמה של 37.5 דולר לחבית לאחר שאתמול נפל ביותר מ-5%. גם הזהב נסחר בעלייה קלה לרמה של 1,882 דולר לאונקיה.

 הקורונה ממשיכה להשתולל בארה"ב ואירופה. גרמניה וצרפת, שתי הכלכלות הגדולות ביותר באירופה, הכריזו אתמול על שורת הגבלות משמעותיות על החיים הציבוריים ועל סגרים חלקיים, במטרה לנסות ולבלום את ההתפשטות המהירה של מגפת הקורונה בשטחן. בגרמניה, ייסגרו החל מיום שני הקרוב כל המסעדות (למעט משלוחים) ומקומות הבילוי, ייסגרו עסקים כמו חדרי כושר ומכוני יופי, ויוטל איסור על מפגש של יותר משתי משפחות וכן איסור על תיירות-פנים. בצרפת, התושבים יצטוו שוב להישאר בבתים ולא לצאת למעט לצרכים חיוניים.  

בתחום המאקרו, ביפן השאיר היום הבנק המרכזי את המדיניות שלו ללא שינוי, כצפוי. עוד פורסם שם כי המכירות הקמעונאיות צנחו ב-8.7% בספטמבר, לעומת ספטמבר אשתקד. 

הבנק המרכזי של גוש האירו (EBC ) לא צפוי לשנות היום את עיקרי המדיניות המוניטארית שלו (הודעה ב-14:45, מסיבת עיתונאים תתקיים ב-15:30).

בארה"ב (ב-14:30) יתפרסם נתון הצמיחה לרבעון השלישי, שצפוי להצביע על התרחבות של המשק האמריקאי בקצב שנתי של 32%. עוד יתפרסם באותו זמן נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף, שצפוי לעמוד על כ-770 אלף.

יום המסחר העולמי יסתיים כשעונת הדוחות בוול סטריט מגיעה לשיאה עם פרסום הדוחות של אפל, פייסבוק, גוגל , טוויטר ואמזון לאחר הנעילה של המסחר בוול סטריט.