הפועלים במו"מ לרכוש 20% ממניות שילב לפי שווי של 200 מיליון שקל

זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, פועלים שוקי הון, במו"מ לרכישת מניות רשת המוצרים לתינוקות שבבעלות הראל ויזל (50%) ואלעד רונן (50%) לפי שווי של כ-200 מיליון שקל • שילב מונה כ-73 חנויות, ולה אתר סחר מקוון

שנתיים אחרי שנרכשה: הפועלים במו"מ לרכוש 20% ממניות שילב. זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, פועלים שוקי הון, במו"מ לרכישת מניות רשת המוצרים לתינוקות שבבעלות הראל ויזל (50%) ואלעד רונן (50%) לפי שווי של כ-200 מיליון שקל. פועלים שוקי הון תרכוש 20% מהמניות בחברה מידי רונן תמורת כ-40 מיליון שקל. בכך הופכת פוקס  לבעלת השליטה בחברה שרכשה מחצית ממניותיה לפני כשנתיים.

רונן רכש את שילב ממיסדיה בני הזוג שושי ואיציק אורן בתחילת 2018 לפי שווי של כ-75 מיליון שקל. חודשים ספורים לאחר מכן מכר רונן לקבוצת פוקס את מחצית המניות שרכש. כעת הוא מוכר את המניות שלו בשווי שגבוה פי 2.6.

שילב מונה כ-73 חנויות, ולה אתר סחר מקוון.

בשנתיים שקדמו לרכישה של פוקס ורונן (2016-2017), שילב הציגה מחזור מכירות של כ-260 מיליון שקל בשנה, ורווח נקי של 9 מיליון שקל. כיום תוצאותיה של שילב כלולות בתוך דוחות פוקס, אך הן אינן מהוות מגזר בר דיווח ולכן לא קיים דיווח לגביהן.

ככל שתושלם, זו תהיה העסקה השנייה בה פוקס שבשליטת הראל ויזל נכנסת לשותפות עם זרוע השקעות האקוויטי והבנקאות להשקעות של הבנק בניהולו של קובי שלום בתוך פרק זמן קצר. מוקדם יותר החודש דיווחנו כי פועלים שוקי הון רכשה 20% ממניות ללין מידי מייסדות הרשת, בתמורה לכ-71 מיליון שקל, וגם בה הפכה לשותפה של קבוצת פוקס לצד המייסדות רויטל לוי ומירב כהן.

אגב, מוקדם יותר השנה חברה פוקס גם לזרוע ההשקעות של בנק הגדול המתחרה - בנק לאומי, שרכשה 10% ממניות חברת הבת ריטיילורס תמורת 66 מיליון שקל, עם אופציה לרכישת 10% נוספים.

פוקס נחשבת לקבוצת קמעונאות האופנה הגדולה בישראל. בשנים האחרונות, ועל רקע התמורות בהרגלי הצריכה בישראל, גיוונה פוקס את התמהיל שלה במידה ניכרת והתרחבה לתחומים חדשים בהם ספורט, טיפוח, ותינוקות, ופלטפורמת הסחר המקוונת טרמינל איקס.