עסק ביום | פיצ'ר

"פעם נרתעתי מרשתות חברתיות, ופתאום לא הייתה ברירה"

שי סובול דותן, בת 37, מעצבת בגדי נשים, בעלת המותג Layou • "לצערי נפרדתי מעובדת אחת, והיום, בזמן שאני בחופשת לידה, אחותי עוזרת בעסק" • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

שי סובול דותן, מעצבת בגדי נשים, בעלת המותג Layou / צילום: דימיטרי טליאנסקי
שי סובול דותן, מעצבת בגדי נשים, בעלת המותג Layou / צילום: דימיטרי טליאנסקי

שי סובול דותן, בת 37, היא מעצבת בגדי נשים. את העסק העצמאי שלה היא פתחה לפני שלוש שנים, לאחר תקופה שבה עבדה כשכירה, והיום היא בעלת המותג Layou. "מאסתי לעבוד עבור אנשים", היא מספרת על השינוי שעשתה. "יום אחרי שהרגשתי שדי, והתמרמרתי, מי שעבדתי אצלה הציעה לי לי לקנות ממנה את העסק. המשכתי עם אותו השם ורק הסגנון השתנה. נשארתי אפילו באותה חנות פיזית בתל אביב. כעצמאית טרייה זה אפילו הלך טוב. בניתי את העסק לאט וחכם. הבנתי את החוזקות והחולשות שלי. עשיתי מה שנכון עבורי, והעסק צמח".

איפה הקורונה תפסה אותך?
"בטיימינג מוזר. היום אני בחופשת לידה, וכשהגיעה הקורונה הייתי בתחילת ההיריון. גם ככה היו לי לבטים לגבי מה לעשות בעסק. בסגר הראשון נאלצתי לסגור את החנות והוצאתי עובדת לחל"ת. חלק מהייחוד של העסק שלי הוא שהרבה לקוחות הן קבועות, וחלקן שכנות שלנו באזור, שלפעמים נכנסות. כל הדגש של המותג הוא על בגדים באיכות גבוהה ועל מגע - אני באה מרקע של טקסטיל. כמי שבעצמה ממששת בדים סדרתית, הכול נלקח בבת אחת. מה גם שהמדידה מאוד חשובה".

כדי לגשר על מה שאבד, היא השקיעה באתר. "עד הקורונה הוא היה קצת מוזנח", היא אומרת, "אז נאלצתי להשקיע כסף בקידום שלו ובשיווק. פעם הייתה לי רתיעה מרשתות חברתיות, ופתאום לא הייתה ברירה. נאלצתי לעשות את כל מה שתמיד המליצו לי. וזה אומר גם תכנים שבהם אני מדברת מהלב על קשיים".

מה המצב היום של העסק?
"לשמחתי, פעילות האונליין מצליחה. לצערי נפרדתי מעובדת אחת, והיום, בזמן שאני בחופשת לידה, אחותי עוזרת בעסק. יש לנו מדיניות מאוד גמישה של החזרות והחלפות. כשאין חנות פיזית חייבים לתת תחושה שעדיין יש אבא ואמא לבגדים". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il